۵۶۰۰ بیمار کرونایی در استان تهران

دکترنامه / تهران رئیس ستاد ضد تاجگذاری تاج تهران گفت: در حال حاضر بیش از 5600 بیمار کرونا در بیمارستان های استان تهران تحت درمان هستند که از این تعداد نزدیک به 2000 نفر در بخش های مراقبت های ویژه هستند.

به گزارش دکترنامه ، علیرضا زالی بعدازظهر پنجشنبه 17 تیرماه در مورد شیوع ویروس کرونا در استان تهران به خبرنگاران گفت: “استان تهران مانند بسیاری از استان های دیگر کشور دارای ویروس قرمز است و بیشتر شهرهای اینجا استان های سرخ هستند. بیش از 5600 بیمار کرون در بیمارستان های استان تهران تحت معالجه قرار دارند که از این تعداد نزدیک به 2000 بیمار در بخش های مراقبت ویژه هستند.

وی ادامه داد: تعداد مراجعه های سرپایی بیماران کرون در این هفته به میزان قابل توجهی افزایش یافت ، بنابراین روز گذشته شاهد 14000 مراجعه سرپایی به اداره بهداشت استان تهران بودیم که در 24 ساعت گذشته 1340 بیمار جدید در بیمارستان های استان تهران بستری شدند و ما عملا می توانیم بگویید که ما وارد قله جدید ویروس کرونا شده ایم.

رئیس ستاد ضد تاجگذاری کرونا تهران افزود: روز گذشته جلسه ای با رئیس بیمارستان استان تهران داشتیم و همه در حالت آماده باش بودند.

وی تعداد ترخیص در 24 ساعت گذشته در استان تهران را 890 بیمار کرون اعلام کرد و افزود: این تعداد ترخیص در مقایسه با تعداد پذیرش در بیمارستان نشان دهنده یک نرخ منفی است.

زالی در مورد وضعیت واکسیناسیون در استان تهران گفت: آمار واکسیناسیون در تهران مانند سایر مناطق کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و علی رغم تلاش های انجام شده ، برخی از گروه های پرخطر را واکسینه نکرده ایم.

رئیس ستاد مبارزه با تاجگذاری تاج تهران گفت: تاکنون در تهران ، در دوز اول و دوم واکسن کرونا را به یک میلیون و 600 هزار نفر تزریق کرده ایم که 480 هزار نفر دوز اول و دوم را دریافت کرده اند و طبق آمار ، 81٪ آنها واکسن کرونا ویروس را از گروه سنی بالای 70 سال در استان تهران دریافت کرده اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا