پگاسوس و اسراری که تل آویو افشا خواهد کرد/ اسراییل به دوستانش رحم نمی‌کند

سردبیر روزنامه رای الیوم در یادداشتی درباره رسوایی استفاده از ابزار جاسوسی اسرائیلی پگاسوس توسط چندین نفر نوشت: “علیرغم انكار و محكومیت ها ، تل آویو به زودی اسرار بسیاری از دوستان خود را فاش خواهد كرد.” کشورهای عربی

به گزارش دکترنامه ، عبدالباری عطوان ، روزنامه فرامنطقه ای روزنامه ، گفت: “تصادفی نیست که دولت های عربی که در ماه های اخیر توافق نامه” صلح ابراهیم “را امضا کرده اند ، بیش از 50 هزار تماس جاسوسی کرده اند. روزنامه نگاران و حتی مخالفان سیاسی و همچنین پادشاهان و روسای وزارتخانه ها و شخصیت های برجسته عرب و بین المللی در رسوایی پگاسوس که اکنون جهان را به لرزه در می آورد نقش داشتند.

هماهنگی امنیتی در بخشهای سنتی و سایبری ستون فقرات این توافق نامه است و از آنجا که بیشتر کشورهای عربی ، به ویژه در منطقه خلیج فارس به دلایل مختلف با مشکلات امنیتی زندگی می کنند ، این عوامل شکاف گسترده ای را بین آنها و مردم ایجاد می کند. به راحتی می توان آنها را به سمت حمایت های امنیتی اسرائیلی سوق داد و آنها را به خرید برنامه های سایبری برای جاسوسی از مخالفان ، سازمان های حقوق بشری و روزنامه نگاران خواستار اصلاح و آزادی و ریشه کن کردن فساد فریب داد.

تاکنون اطلاعات زیادی در مورد قربانیان این عملیات جاسوسی به بیرون درز کرده است ، که بزرگترین نوع در نوع خود است و حریم خصوصی هزاران هدف را نقض می کند ، از جمله پادشاهانی مانند پادشاه محمد ششم ، پادشاه مراکش ، سعدالدین ال – عثمانی ، نخست وزیر ، اعضای خانواده حاکمان مراکش عبارتند از: امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه ، عمران خان ، نخست وزیر پاکستان ، برهم صالح ، رئیس جمهور عراق ، سعد حریری ، نخست وزیر سابق لبنان و بسیاری دیگر.

کشورهای درگیر در این عملیات ممکن است با خرید این برنامه جاسوسی از شرکت مادر اسرائیلی اطلاعاتی در مورد مخالفان خود مانند عربستان سعودی ، مراکش ، امارات و بحرین و حرکات خود بدست آورده باشند ، اما “اپراتورهای اسرائیلی” بیشترین سود را در این زمینه دارند. . ، زیرا طبق اطلاعات اولیه ، او اسرار بسیاری را به دست آورده است ، و ممکن است عکس و فیلم باشد ، و با استفاده از آنها به زور بر قربانیان تسلط یافته و آنها را وادار به اطاعت از خواسته های اسرائیل می کند ، در غیر این صورت ..

بررسی های اولیه نشان داده است که روند جاسوسی شامل کاشت ویروسی در تلفن هدف است که توسط دوربین ها و ضبط کننده ها کنترل می شود به طوری که آنها تمام حرکات مالک را حتی در اتاق های بسته و احتمالاً در اتاق خواب کنترل می کنند ، بنابراین این برنامه یک برنامه شمشیر دو لبه. اولی مخالفان و روزنامه نگاران و جنبش های آنها را هدف قرار می دهد و مورد دوم اپراتورهای آنها را هدف قرار می دهد و این به جادو برمی گردد.

درست است که بیشتر حاکمان عرب از تلفن های ارزان قیمت قدیمی (نوکیا) استفاده می کنند و از تلفن های هوشمند مدرن دوری می کنند زیرا ساده تر و کمتر نفوذ پذیر هستند ، اما به گفته یک کارشناس ارشد فضای مجازی این نظریه منسوخ شده است. به طرق مختلف به آن دسترسی پیدا کنید.

دنیای غرب در حال حاضر شاهد هیاهوی بزرگی است ، زیرا این عملیات جاسوسی پایه های دموکراسی و آزادی شخصی آن را از بین برده و اسرار آن و اسرار روزنامه نگاران و سیاستمداران آن فاش شده است ، به همین دلیل برخی به دنبال پیگرد قانونی آنها هستند . درگیر در یک عملیات جاسوسی به دادگاه پناه آورده است.

طبیعی است که برخی از آژانس های اطلاعاتی عرب همه اتهاماتی را که در این زمینه به آنها وارد شده انکار کرده و بیانیه های محکومیت و محکومیت را صادر کنند ، بدون اینکه اسرائیل و شرکت های تولید کننده این جاسوس افزار را سرزنش کنند ، اما این انکار هیچ اعتباری ندارد ، زیرا روزنامه نگاران بیش از 37 رسانه بین المللی این واقعیت ها را فاش کرده و تحقیقات معتبری را با شواهد انجام می دهند و تلاش آنها هنوز در مراحل اولیه است.

در روزها و هفته های آینده اسرار بسیاری فاش خواهد شد ، نه تنها در مورد برخی از جنبه های زندگی شخصی و سیاسی مخالفان سیاسی ، اعضای رسانه ها و سیاستمداران مورد هدف ، بلکه همچنین در مورد برخی از حاکمان عرب و خانواده های آنها. ما همیشه باید به یاد داشته باشیم که “متحدان” اسرائیل هیچ رازی راز نمی دارند و اولین کسانی هستند که اسرار دوستان خود را فاش می کنند. فقط باید صبر کنیم سرآشپز طعم سم را خواهد چشید. “

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا