برنامه هلال احمر برای واردات ۶۰ میلیون دُز واکسن کرونا طی یک ماه / آغاز برنامه از ۱۰ آنلاین

به گزارش شفاف ، دکتر کریم همتی در جلسه شورای معاونین هلال احمر گفت: از 10 اکتبر امسال تا 10 آبان ، هر هفته 15 میلیون دوز واکسن به کشور وارد می شود که در مجموع 60 میلیون دوز واکسن کرونا است. امید است با این تلاش ها و با تزریق واکسن به همه ، گام های بلندی در جهت ایمن سازی کشور در برابر این بیماری برداشته شود.

او اضافه کرد: یکی از دلایل تسریع در واردات واکسن ، کمک معاون رئیس جمهور I است که با جلسات منظم و حضور همه طرف ها به سرعت مجوز صادر می کند. هلال احمر به لطف همکاری های داخلی و ارتباطات خود در صحنه بین المللی ، تاکنون به وعده خود عمل کرده و برای تحویل به موقع واکسن ها به کشور تلاش خواهد کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: با توجه به ورود تعداد زیادی واکسن به کشور ، لازم است همه ارگان ها و نهادهایی که دارای واحدی به نام بهداشت و درمان هستند در واکسیناسیون شرکت کنند و در این زمینه نیروهای مسلح و هلال احمر آنها آمادگی خود را اعلام کرده اند و مطمئناً می توانند وزارت بهداشت را خالی کرده و واکسیناسیون جهانی را تسریع کنند.

همتی با اشاره به مراسم اربعین در عتبات عالیات ادامه داد: خدمات نجف و کربلا مانند سال های گذشته توسط هلال احمر به زائران ارائه می شود. در این راستا از ظرفیت بیمارستان تازه تاسیس نجف تا حد امکان برای ارائه خدمات پزشکی و مراقبت به زائران استفاده خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت های هلال احمر ، رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به موضوعاتی در زمینه منابع مالی تصریح کرد: بخشی از هزینه کل ثبت نام خودروها در دفاتر متعلق به جمعیت هلال احمر به دلیل یکی از منابع تامین مالی موسسات است که طبق قانون حق ثبت نام در دفتر را دارند. از آنجا که مقامات ذیصلاح اعلام کرده اند که نیازی به ثبت مالکیت خودرو در دفتر نیست ، بخشی از بودجه هلال احمر کاهش می یابد و در این راستا ، ما از مجلس می خواهیم منابع مالی پایدار برای جمعیت هلال احمر تعیین کند. با اورژانس مواجه شود از سوی دیگر ، به دلیل واکنش جدی هلال احمر به شیوع کرونا در کشور ، هزینه های زیادی در این زمینه هزینه شده است که نیاز هلال احمر به منابع مالی را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا