عمومی

اردوغان به کماندوهای علی‌اف تعلیم نظامی داد

به گزارش روزنامه «ینی شفق» تکاوران ارتش جمهوری آذربایجان روز یکشنبه در چارچوب همکاری های دو کشور در زمینه آموزش نظامی، دوره آموزشی خود را در شهر «اسپارتا» ترکیه با موفقیت به پایان رساندند.

طبق اعلام وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، مقامات نظامی دو کشور در مراسم اختتامیه بر تداوم همکاری های نظامی باکو و آنکارا تاکید کردند.

دولت ترکیه در جریان درگیری نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در سپتامبر 2020 به طور کامل از باکو حمایت کرد و از جمهوری آذربایجان حمایت مالی، تسلیحاتی و نظامی کرد. این جنگ فصل جدیدی در روابط آنکارا و باکو است. ارتش ترکیه به ویژه با پوشش هوایی و استفاده از پهپاد «بیرقدار» توانست کمک های نظامی قابل توجهی به جمهوری آذربایجان ارائه کند.

روز شنبه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از برگزاری رزمایش نظامی با حضور تانک های آذربایجانی خبر داد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که یگان‌های تانک نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان تمرینات ویژه تیراندازی رزمی را بر اساس برنامه‌ریزی شده برای سال ۲۰۲۱ برگزار می‌کنند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان بدون اشاره به محل برگزاری این رزمایش اعلام کرد که خدمه تانک مهارت های کنترل تانک خود را ارتقا داده و تمرینات شلیک به اهداف مورد نظر خود را انجام خواهند داد.

جمهوری اسلامی ایران طی چند روز گذشته با تمرکز بر نیروی زمینی رزمایش‌های نظامی خود را در شمال غرب کشور آغاز کرد که این رزمایش در مرزهای آذربایجان و ارمنستان و همچنین با توجه به شرایط خاص کشور انجام شد. منطقه این رزمایش “فاتحان خیبر” نام داشت.

در روزهای اخیر، هزینه‌های نظامی و امنیتی جمهوری آذربایجان در سال 2022 بالغ بر 4.5 میلیارد دلار بوده است. بر اساس برآوردهای رسمی، درآمد بودجه دولتی جمهوری آذربایجان در سال 2022 به حدود 26.82 میلیارد منات (واحد پول این کشور) خواهد رسید که نشان دهنده افزایش 5.4 درصدی نسبت به سال 2021 است. 4.5 میلیارد دلار برای هزینه های نظامی اختصاص خواهد یافت. جمهوری آذربایجان .

جمهوری آذربایجان یکی از بزرگترین واردکنندگان تجهیزات نظامی در جهان است و خرید تسلیحات این کشور اخیرا افزایش چشمگیری داشته است.

311311

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا