ارائه دروس “بهداشت روان” در مدارس سنگاپور

دوره های بهداشت روان در مدارس ابتدایی، متوسطه و پیش دانشگاهی سنگاپور ارائه می شود.

به گزارش دکترنامه، وزارت آموزش سنگاپور اعلام کرد دوره های آموزش بهداشت روان طی دو سال آینده به تدریج در تمامی مقاطع ابتدایی، متوسطه و پیش دانشگاهی ارائه می شود.

وزیر آموزش و پرورش سنگاپور با تاکید بر اینکه سلامت روان دانش آموزان همیشه در اولویت این وزارتخانه خواهد بود، گفت: این دوره دانش آموزان را تشویق می کند تا در مواقع لزوم از متخصصان کمک بگیرند و در موقعیت های مختلف انعطاف پذیر است.

لزوم ارائه دوره های بهداشت روان در مدارس سنگاپور در پی مرگ یک دانش آموز دبیرستانی در سرویس بهداشتی مدارس بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. پلیس جسد پسر 13 ساله ای را با جراحات متعدد بر روی بدنش پیدا کرد. در رابطه با مرگ این دانش آموز یک پسر 16 ساله نیز دستگیر شد.

به گزارش دکترنامه، روزنامه سنگاپور تایمز نوشت: از ماه سپتامبر، تمام مدارس زمانی را برای مربیان و معلمان در نظر گرفته اند تا سلامت (جسمی و روانی) دانش آموزان خود را در شروع هر ترم ارزیابی کنند.

همچنین مجموعه‌ای از فعالیت‌های درسی برای کمک به معلمان برای شروع گفتگو با دانش‌آموزان و بحث در مورد مسائل بهداشتی و رفاهی آنها طراحی شده است تا کودکان و جوانان بتوانند موضوعات مهم را با معلمان خود در میان بگذارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا