سازمان جهانی بهداشت: سویه “آی‌اچ‌یو” تهدیدکننده نیست

هر هفته گونه‌های جدیدی از ویروس کرونا شناسایی می‌شوند و بسیاری از آنها ظاهر می‌شوند و سپس به سرعت ناپدید می‌شوند. دیگران باقی می مانند اما هرگز به طور گسترده گسترش نمی یابند.

به گزارش دکترنامه، تا به امروز تعداد کمی از آنها به مرحله ای رسیده اند که سازمان بهداشت جهانی (WHO) آنها را در گروه «نگرانی» قرار دهد. بنابراین عجیب است که سویه موسوم به «IHU» که بیش از یک ماه پیش در فرانسه شناسایی شد و به طور گسترده پخش نشد، ناگهان در این هفته خبرساز شد.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اکنون نگرانی ها در این مورد را رد کرده است.

عبدی محمود، مدیر رویدادهای این سازمان، روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری در ژنو گفت: «این تحت رادار ما است.» و تأکید کرد که IHQ یک تهدید نیست.

شاید دلیل این خبر این باشد که هفته گذشته دانشمندان تصمیم گرفتند آن را «ایچیو» بنامند. این نام از مرکز تحقیقات بیمارستانی که ویروس در آن شناسایی شد، آمده است، اما کاربران شبکه‌های اجتماعی به زبان طنز آن را «من از تو متنفرم» نامیده‌اند و این سویه با نام ویژه «B.1.640»2»، ناگهان سقوط کرد. روی زبان

سویه برای اولین بار در ماه نوامبر در یکی از ساکنان مارسی، فرانسه که اخیراً از کامرون در آفریقای مرکزی بازگشته بود، شناسایی شد. یازده نفر دیگر که همگی مربوط به اولین عفونت بودند، آلوده شدند و ایچیو به عنوان سویه جدید در 9 دسامبر ثبت شد.

اولین موارد سویه Amicron در همان هفته در فرانسه شناسایی شد. سویه آمیکرون در حال حاضر نیمی از موارد کووید-19 در فرانسه را تشکیل می دهد، اما سویه ایاکیو هیچ تاثیری جز 12 مورد اول نداشت.

به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، دانشمندان در یک مقاله تحقیقاتی در 29 دسامبر گفتند: «این سویه نمونه دیگری از عدم قطعیت پیرامون ظهور سویه گاو SARS و انتقال آن به مناطق جغرافیایی خاص از خارج از کشور است». با این حال، دانشمندان می گویند هنوز برای حدس زدن در مورد ویروس، اپیدمی، یا ویژگی های بالینی این سویه زود است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا