نشست هیأت‌های ایران،‌ چین و روسیه در وین درباره مذاکرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین دکترنامه، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در این سازمان بین المللی مستقر در وین از برگزاری نشست سه جانبه نمایندگان ایران، چین و روسیه بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) خبر داد.

اولیانوف در توییتر نوشت: «هیئت‌های روسیه، چین و ایران امشب برای بررسی مشترک وضعیت مذاکرات وین درباره احیای شورای امنیت سازمان ملل متحد دیدار کردند.

وی پیشتر با بیان اینکه عده ای از شکست سیاست فشار حداکثری درس نمی گیرند، گفت: ایران این حق را دارد که خواستار تضمین عدم خروج آمریکا از برجام شود. (اطلاعات بیشتر)

هشتمین دور مذاکرات لغو تحریم ها در وین از چند هفته پیش آغاز شد. مقامات آمریکایی و اروپایی قبلاً گفته بودند که در مذاکرات پیشرفت هایی حاصل شده است، اما مقیاس پیشرفت برای امیدواری به دستیابی به توافق کافی نیست.

پیشتر دیپلمات های اروپایی گفته بودند که بیشتر مذاکرات در روزهای اخیر بر خواسته های ایران برای تضمین ثبات متمرکز بوده است.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه اذعان کرد که تعیین ضرب الاجل یا جدول زمانی برای نتیجه مذاکرات وین غیرممکن است و گفت که پیشرفت کمی در مذاکرات حاصل شده است اما آنها می خواهند به پایبندی خود بازگردند.

انتهای پیام/



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا