لنت‌های ترمز دوستدار محیط‌زیست ساخته شد

به گزارش دکترنامه و به نقل از معاون علمی و فناوری مرکز ارتباطات و اطلاعات آیدا معزی پور، مدیرعامل شرکت دانش سازان لنت مهراد با اعلام اینکه فاز تحقیقاتی تولید این محصول در دو قسمت انجام شد، گفت: در قسمت اول، تحقیقاتی درباره احتمال استفاده از مواد لیگنوسلولزی در لنت ترمز و لنت ترمز انجام شد. مواد مرتبط تست در سال 2016 انجام شد و نمونه هایی از مواد اصطکاکی برای ساخت چندین مجموعه بلبرینگ استفاده شد و از نظر کیفیت مورد تایید قرار گرفت.

مواد مضر را حذف کنید

در بخش دوم، تحقیقاتی به منظور بهینه سازی فرمولاسیون به منظور حفظ محیط زیست و حذف مواد مضر با توجه به مواد موجود و در دسترس از منابع داخلی انجام شده است.

در این قسمت به منظور رعایت قوانین جدید زیست محیطی و کاهش هزینه ها، مس از فرمولاسیون حذف شده و کلیه آزمایشات لازم بر روی نمونه های تولید شده انجام می شود.

این قسمت از تحقیقات از سال 1397 تا 1399 به طول انجامید که طی آن تیم تحقیقاتی موفق به ارائه ترکیبی از مس بدون اصطکاک و پنبه ضد اشتعال که مواد سرطان زا هستند، تمامی خواص آنها در حدود مجاز و مطلوب استاندارد ارائه شد. . باعث ایجاد زمان ترمز نمی شود و کاهش ضریب اصطکاک در دماهای بالا مناسب است.

بر اساس استاندارد ملی ایران

در قسمت اول، نمونه‌های لنت ترمز کاملاً صنعتی با فرمول با استفاده از ضایعات کشاورزی در کارخانه تلدا خاوران قزوین ساخته شد و پس از ارسال نمونه‌ها به ساپکو وابسته به ایران خودرو، نمونه‌های لنت ترمز در شرکت آکرودیت لنتوساز انجام شد. آزمایش شد و نتایج نشان داد که ویژگی های مورد مطالعه مطابق با استانداردهای ملی ایران است.

پس از این مرحله، نمونه‌ای با همان فرمول قبلی ساخته می‌شود و آزمایش‌های تکمیلی برای بررسی عملکرد واقعی لنت‌های ترمز ساخته شده از مواد لیگنوسلولزی انجام می‌شود.

بهینه سازی فرمولاسیون

سپس با توجه به اینکه قوانین زیست محیطی جدیدی در سطح بین المللی برای کاهش میزان مصرف مس در فرمولاسیون مواد اصطکاکی وضع شد و با توجه به تحریم های اعمال شده و عدم دسترسی به مواد اولیه مورد نیاز در فرمولاسیون ها، فرمول ها بهینه سازی شد و نمونه های جدید ایجاد شد. و تست را کامل کنید.

ارزانتر از نمونه های مشابه خارجی

در این مرحله نمونه ها در شرکت اتحاد لنت ایجاد و تست می شوند. حتی نمونه های مصنوعی روی دستگاه آنلاین و موم شده و آزمایش می شوند.

قیمت تمام شده فرمول نیز محاسبه شد و مشخص شد که با وجود کیفیت بسیار خوب، قیمت تمام شده مواد اصطکاکی نسبت به نمونه های مشابه خارجی ارزان تر است.

پروژه ساخت لنت ترمز سازگار با محیط زیست با دریافت تسهیلات مصوب معاونت تجاری سازی نوآوری و فناوری ریاست جمهوری از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت شده است.

46

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا