واکسیناسیون کرونا در کودکان را جدی بگیرید

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید و بازپدید انستیتو پاستور ایران با اشاره به وضعیت کنونی بیماری عروق ویروس کرونا در کشور، تاکید کرد: همچنان مهم‌ترین راه پیشگیری از این بیماری، واکسن است. واکسیناسیون کودکان باید جدی گرفته شود. پوشش واکسیناسیون برای افراد زیر 12 سال هنوز کمتر از افراد بالای 12 سال است.

به گزارش دکترنامه، دکتر. احسان مصطفوی با اشاره به اینکه در حال حاضر در موج ششم اپیدمی کرونا ناشی از غلبه سویه امیکرون هستیم، گفت: این موج بیش از یک ماه است که کشور را تحت تاثیر قرار داده و رنج قابل توجهی را برای هموطنان به بار آورده است. ” است؛ از یک سو، بر اساس شواهد موجود، بیشترین میزان بروز بیماری را از ابتدا تا انتها در موج ششم تجربه کردیم.

وی افزود: بر اساس شواهد و مدل‌های موجود، به نظر می‌رسد در بستری‌ها و در روزهای اخیر در موارد فوت، اپیدمی موارد را پشت سر گذاشته‌ایم. انتظار می رود در هفته های آینده شاهد کاهش قابل توجهی در موارد ابتلا، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر باشیم.

وی ادامه داد: در مقایسه با پیک قبلی اگرچه میزان بروز افزایش چشمگیری داشته است، اما با وجود اینکه یک مورد فوت مهم است و باید تدابیری اتخاذ شود تا حتی از یک مورد فوتی جلوگیری شود، اما تعداد فوتی ها نسبت به پیک قبلی کمتر است. گفته شده است که این ممکن است به دلیل عوامل مختلفی مانند واکسیناسیون باشد که در پیشگیری از اشکال شدید بیماری نقش داشته است. از سوی دیگر عوامل دیگری مانند بیماری اخیر باعث ایجاد مصونیت نسبی در فرد شده است و نوع آمیکرون خفیف‌تر از نوع قبلی است و انتظار داریم شکل شدید بیماری کمتر رخ دهد.

به گزارش کانال تلگرامی وزارت بهداشت، وی تاکید کرد: تجهیزات حفاظتی در برابر کرونا تغییر نکرده است. همچنین مهمترین ابزاری که ما داریم واکسن است که به افرادی که برای تزریق دوز سوم مراجعه نکرده اند به شدت توصیه می کنم اقدام کنند. از طرفی واکسیناسیون کودکان باید جدی گرفته شود. پوشش واکسیناسیون برای افراد زیر 12 سال هنوز کمتر از افراد بالای 12 سال است.

این متخصص اپیدمیولوژی با اشاره به نزدیک بودن نوروز گفت: همچنان توصیه می کنیم در صورت امکان سفرهای خود را به تعویق بیندازند و یا از سفر خودداری کنند. در صورت لزوم مسافرت از حضور در جلسات و استفاده از وسایلی مانند ماسک خودداری کنیم. همچنین باید سعی کنیم از تماس نزدیک با گروه های پرخطر از جمله سالمندانی که در معرض بیماری های جدی هستند پرهیز کنیم تا سفر آرامش و آسایش ما به ناراحتی ختم نشود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا