پس از افطار، از دهانشویه استفاده نکنید

به گزارش شفاف، معمولاً برای رفع طعم تند یا تلخ و نامطبوع بعد از خوردن غذاهای حاوی پیاز یا سیر در وعده های افطار در ماه مبارک رمضان از دهان شویه استفاده می شود تا احساس تازگی داشته باشد.

اما به گفته سایت mindbodygreen، استفاده از دهانشویه بلافاصله بعد از غذا برای سلامت دهان و دندان مضر است.

دهانشویه های سنتی با خواص ضد عفونی کننده برای از بین بردن تمام باکتری های موجود در دهان و ایجاد احساس شادابی به شما استفاده می شود، اما مشکل دقیقاً همین است.

میکروبیوم دهان بر هر دو باکتری خوب و بد متکی است و دروازه ای واقعی برای سلامت روده شما است. مطالعات نشان داده اند که باکتری های دهان در واقع می توانند وارد روده شده و میکروبیوم را تغییر دهند. باکتری های دهان می توانند بر نحوه جذب مواد مغذی به غذا تأثیر بگذارند، به ویژه نیترات های غذایی که برای قلب مفید هستند.

مواد مغذی حاوی نیترات (که معمولاً در سبزیجات برگ‌دار یافت می‌شوند) پیش‌سازهای مهم اکسید نیتریک هستند که برای ایمنی، جریان خون سالم، سلامت متابولیک و سلامت مغز ضروری است.

انسان آنزیم های مورد نیاز برای کاهش نیترات به نیتریت را ندارد. با دهانشویه، این تبدیل اولیه برای بدن دشوارتر می شود و نمی توانید از مزایای این مواد مغذی غنی از نیترات بهره مند شوید. بنابراین اگر تمام تلاش خود را برای خوردن غذاهای سالم و استفاده از دهان شویه انجام دهید، نمی توانید از تمام مزایای رژیم خود بهره مند شوید.

تحقیقات نشان داده است افرادی که دو بار در روز یا بیشتر از دهانشویه استفاده می کنند 50 درصد بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 هستند.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که استفاده از دهان شویه بعد از ورزش نیز می تواند مزایای ضد فشار خون را کاهش دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا