اشتغال پایدار مهمترین خواسته مردم چهارمحال وبختیاری

سیاوش سلیمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت 9 اردیبهشت روز شورا افزود: شورا وظیفه سختی برای انتقال مطالبات مردم به مسئولان دارد و مسئولان باید مشکلات مردم را حل کنند.

به گفته وی: یکی از مطالبات مهم مردم استان چهارمحال و بختیاری اشتغال پایدار برای جوانان، تامین مسکن، مدیریت آب و کشاورزی و راهسازی در استان است.

رئیس شورای اسلامی استان گفت: خدمات جمهوری اسلامی ایران نباید مورد غفلت قرار گیرد و قبل از انقلاب امکانات زیربنایی از جمله راه نداشتیم اما به برکت این نظام مقدس برای مناطق توسعه نیافته و توسعه نیافته گام های مهمی در این زمینه برداشته شده است.»

سلیمانی گفت: تقویت و توجه به زیرساخت ها و دسترسی به محورهای مواصلاتی استانی از دیگر خواسته های مردم این استان است که امیدواریم تقویت زیرساخت های استانی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

سلیمانی افزود: یکی دیگر از مشکلات استان آب این است که اسنانی که از چند استان دیگر آبرسانی می کند توسط 200 روستا با تانکر آب شرب تامین می شود که جای تاسف دارد زیرا آب در استان مامی و شبکه آبرسانی در استان باید اتفاق بیفتد.

به گفته وی: از 43 شهر استان حدود 8 شهر دارای شهردار هستند که امیدواریم هر چه زودتر شهرداران این شهرها انتخاب شوند.

وی در خصوص تعداد اعضای شورای شهر استان گفت: یک هزار و 934 نفر اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان هستند که از این تعداد 219 نفر در شهر و یک هزار و 715 نفر در روستاها عضویت دارند.

سلیمانی گفت: متأسفانه پس از گذشت چندین سال از تشکیل شورای شهر، این نهاد مردمی هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است که امیدواریم با تغییر قانون از جایگاه واقعی شورا ارتقا یابد.

رئیس شورای اسلامی استان گفت: حدود 33 پروژه در منطقه زاینده رود تمامی مجوزها را گرفته اند اما متاسفانه پس از گذشت چندین سال مجوز بهره برداری از آب صادر نشده است که در صورت اشتغال برای بیش از 20 هزار نفر ایجاد می شود. مجوزها صادر شده است، این طرح باید برای تسریع در صدور مجوز اجرا شود

گفتنی است، با توجه به تاکید بر حضور شوراها در قانون اساسی، اولین دوره انتخابات سراسری شوراهای اسلامی در تاریخ 7 اسفند 1377 با استقبال چشمگیر در بیش از 40 هزار حوزه برگزار شد و در نهایت حدود 200 هزار نفر انتخاب شدند. برای اداره شهرها و روستاها یا روستاها.

کار شورای اسلامی در 30 اردیبهشت 1378 همزمان با پیام روح الله خمینی درباره شورا و انتشار پیام ویژه خامنه ای آغاز شد. این تشکل مردمی فعالیت های گسترده و موثری در سراسر کشور دارد.

انتخابات شورای شهر تنها انتخابات سراسری کشور است که بدون نظارت شورای نگهبان برگزار می شود.

بررسی صلاحیت نامزدهای عضویت شورای اسلامی بر عهده شورای اجرایی و نظارت بر انتخاب شوراهای شهر و روستا می باشد.

48

دکمه بازگشت به بالا