۸۰ درصد زکات کشور صرف معیشت خانواده‌های نیازمند می‌شود

رئیس کمیته امداد گفت: 80 درصد زکات جمع آوری شده در کشور صرف معیشت نیازمندان و مابقی صرف زیرساخت ها و رفاه جامعه در مناطق محروم می شود.

به گزارش دکترنامه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سید مرتضی بختیاری در اولین جلسه شورای زکات استان کردستان با بیان اینکه زکات موجب طهارت مال و طهارت نفس می شود، گفت: طبق مصوبه شورای مرکزی. حداقل 60 درصد زکات باید سر سفره باشد زیرا در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی بیش از 80 درصد زکات صرف معیشت افراد نیازمند می شود.

وی ادامه داد: 20 درصد زکات صرف هزینه های عام المنفعه در مناطق توسعه نیافته می شود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه افرادی که تحت حمایت کمیته امداد، بهزیستی و خانواده های مستضعف روستاها و مناطق فقیر هستند مشمول دریافت زکات می شوند، اضافه کرد: زکات می تواند برای ازدواج جوانان استفاده شود. همچنین کمک به درمان نیازمندان از محل زکات از مهم ترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بختیاری با تاکید بر لزوم شفاف سازی منابع و مصارف زکات، خاطرنشان کرد: مودیان باید بدانند زکات پرداختی در کجا هزینه می شود. این حق آنهاست و باید روشن شود و باور شود.

وی افزود: در این مورد، برنامه این است که داشبورد مدیریت زکات در اختیار نمایندگان ولی فقیه به عنوان رئیس شورای زکات استان قرار گیرد و گزارش زکات هر شهر و محل مصرف به صورت شفاف اعلام شود. “

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه سال گذشته 1750 میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شد، گفت: سهم استان کردستان از این میزان 50 میلیارد است که نشان از اعتقاد دینی و جانفشانی در این امر و نتیجه کار فرهنگی و ترویج زکات.

وی با تقدیر از عملکرد رسانه ملی در ترویج، گسترش و تهذیب زکات گفت: با فعالیت اعضای شورای زکات و با همکاری صدا و سیما، اصحاب رسانه، ائمه جمعه و جماعات و اشاعه این امر، در راستای تحقق این امر، تلاش های صورت گرفته در راستای تحقق بخشیدن به این امر انجام شد. زکات می تواند بسیاری از مشکلات افراد نیازمند را حل کند». برای شکستن.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا