پیامدهای گرمای هوا برای زنان باردار

زنان باردار قربانی تغییرات آب و هوایی هستند، بنابراین به ازای هر یک درجه سانتیگراد افزایش دما، میزان تولد زودرس یا مرده زایی حدود پنج درصد افزایش می یابد.

به گزارش دکترنامه، گرمایش ناشی از تغییرات آب و هوایی، زنان باردار جنوب پاکستان و میلیون ها زن دیگر را در سراسر جهان از پیامدهای این بحران در امان نگه داشته است. تجزیه و تحلیل 70 مطالعه انجام شده از اواسط دهه 1990 نشان داد که زنان باردار که برای مدت طولانی در معرض گرما هستند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این عارضه هستند.

سیسیلیا سورنسن، مدیر کنسرسیوم جهانی اقلیم و آموزش بهداشت در دانشگاه کلمبیا، گفت: «تاثیر واقعی گرمایش زمین بر سلامت زنان به خوبی مستند نشده است. این تا حدی به این دلیل است که گرمای شدید باعث تشدید سایر بیماری ها می شود.

زنان، به ویژه در کشورهای فقیر، در برابر افزایش دما آسیب پذیر هستند، زیرا بسیاری از آنها چاره ای جز کار در دوران بارداری و بلافاصله پس از زایمان ندارند.

به گزارش رویترز، در ماه های اخیر منطقه جنوب آسیا گرمای شدیدی را تجربه کرده است. به گفته کارشناسان، موج گرمای شدیدی که در ماه آوریل پاکستان و هند را درنوردید، 30 برابر بیشتر احتمال دارد که ناشی از تغییرات آب و هوایی باشد. دمای کره زمین نسبت به قبل از صنعتی شدن حدود 1.2 درجه سانتیگراد افزایش یافته است. با ادامه افزایش دما، انتظار می رود امواج گرما تشدید شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا