“افزایش ظرفیت “کیفی استاندارد” یا افزایش “اسمی و کاغذی” مسئله این است؟

دکترنامه/ سمنان رئیس کل نظام پزشکی کشور با اشاره به رشد پزشکی در کشورمان در دوران انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: از زمانی که 5 هزار پزشک خارجی در ایران داشتیم به جایی رسیده ایم که امروز سالانه 4 هزار بیمار برای درمان به ایران می آیند. یا بیش از 6000 دانشجوی پزشکی خارجی در کشور حضور دارند.

دکتر در سفر به شاهرود محمد رئیس زاده در تالار پورسینا دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار داشت: عده ای می خواهند مردم و جامعه پزشکی را کنار هم بگذارند.

وی با بیان اهمیت آموزش با کیفیت در پزشکی به اندازه جان انسان است، تصریح کرد: بی کیفیتی یگان ویژه بزرگترین ظلم به سلامت جامعه است و هرکس این ظلم را مرتکب شود تا امروز ضامن است. از قضاوت

وی با انتقاد از تصمیم افزایش ظرفیت پذیرش در رشته پزشکی افزود: دوقطبی فعلی بین افزایش یا عدم افزایش ظرفیت پزشکی نیست، بلکه دوقطبی افزایش ظرفیت کیفی بر اساس استانداردهای جهانی و افزایش ظرفیت های اسمی و کاغذی است. .

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و جامعه پزشکی هیچ گاه مخالف ظرفیت سازی با توجه به نرخ رشد جمعیت و پیری نبوده اند، خاطرنشان کرد: باید ظرفیت ها تا حد امکان مطابق با استانداردهای بین المللی و ملی اعتباربخشی آموزش افزایش یابد. .

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور اضافه کرد: نباید در هر شهر و روستایی دانشکده باز کنیم و بدون ملاقات با اساتید و بیماران در آنجا دانشجو تربیت کنیم و فردا به آنها گواهی بدهیم. اینجوری کشت کنیم؟

دکتر دکتر با بیان اینکه این نوع سیاست دولت بر رفتار جامعه پزشکی حاکم است. رئیس زاده تاکید کرد: اینکه من از رکود 40 ساله در حوزه پزشکی صحبت می کنم ربطی به عمر یک ساله سلطنت سیزدهم ندارد، بلکه روندی است که از قبل شروع شده و اکنون آثار آن را می بینیم. . .

وی ادامه داد: وزیر بهداشت تنها وزیری است که چند سالی در سمت معاونت آموزشی بوده و با عمق بخشیدن به این موضوع به فکر چاره است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: هشدار من به این معناست که این کشور تعداد زیادی پزشک عمومی جوان نخبه دارد، اما وارد حوزه تخصصی نمی شوند. تعداد زیادی نیروی ویژه دارد اما وارد میدان فوق العاده ویژه نمی شوند.

دکتر. رئیس زاده تصریح کرد: ما فقط هشدار می دهیم اما خودمان تشخیص می دهیم و راه حل می یابیم زیرا اگر حرفی بزنیم متهم به تضاد منافع می شویم.

وی ادامه داد: شما شاه بیت غزل با عنوان ظرفیت سازی در ذهن شماست و فکر می کنید تمام مواردی که گفتم با این کار حل می شود در حالی که اگر 100 برابر ظرفیت را افزایش دهید باز هم پزشکان نمی روند. جراح قلب یا اطفال

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه جامعه پزشکی و مردم در کنار هم هستند گفت: عده ای مردم و جامعه پزشکی را در مقابل هم قرار می دهند و به نظر می رسد هر مشکلی که مردم ایجاد می کنند تقصیر پزشکان است.

دکتر. رئیس زاده افزود: پیامد این کار ناامیدی، ناامیدی و سیل مهاجرت جامعه پزشکی و مشکلی است که پزشکان دیگر داوطلب جراحی های سخت نمی شوند.

وی نظام سلامت را یکی از سلاح های قوی نظام جمهوری اسلامی می داند و تصریح می کند: این بازوی قدرتمند دشمنانی دارد، بنابراین هجمه گاه و بی گاه فرقه های مختلف به جامعه پزشکی کار صاحبان این مولفه قدرت است. در برابر.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: آگاهانه و ناخودآگاه عده ای در بوق دشمنی با جامعه پزشکی می دمند و جای تاسف است که برخی از مسئولان در دام این جریان نادرست گرفتار می شوند.

رئیس زاده با اشاره به خودکفایی کشور در کیفیت آموزش و درمان، تصریح کرد: اکنون نه تنها به پزشک خارجی و اعزام بیمار به خارج، بلکه به 6500 دانشجوی پزشکی اروپایی، آمریکایی، آفریقایی و آسیایی با هزینه شخصی نیازمندیم. در دانشگاه های علوم پزشکی ایران تحصیل می کنند.

وی افزود: این کار کوچکی نیست چرا که پنج هزار پزشک خارجی داریم تا به جایی برسیم که سالانه بالغ بر چهار هزار بیمار خارجی در کشورمان درمان می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا