توصیه های شگفت انگیز یک مجرم سایبری!

به گزارش دکترنامه، این مقاله بر اساس صحبت های برت شانون جانسون، مجرم سابق سایبری که اکنون به عنوان کارشناس امنیت سایبری فعالیت می کند، نوشته شده است.

توصیه های این هکر را جدی بگیرید

بر اساس اسناد دادگاه و گزارش های خبری منتشر شده، سوابق جنایی جانسون تأیید شده است و اکنون توصیه های آقای جانسون می تواند به مردم در محافظت از خود، دارایی ها و اطلاعاتشان در برابر سرقت آنلاین کمک زیادی کند.

متن زیر گزیده ای از آقای جانسون: من یک مجرم سایبری اصلاح شده هستم که قبلاً هویت افراد را می دزدیدم و مرتکب کلاهبرداری از کارت اعتباری می شدم. اما خوشبختانه اکنون زندگی ام را تغییر داده ام.

من همکاری کردم و به ساخت و اجرای نسخه اولیه “دارک نت” کمک کردم. این نسخه از Darknet مکانیزم قابل اعتمادی را ارائه می دهد که بسیاری از مجرمان هنوز از آن استفاده می کنند. در اکتبر 2004، سرویس مخفی 33 نفر از افراد مرتبط با شبکه ای را که من در آن فعال بودم دستگیر کرد و چهار ماه بعد من را دستگیر کردند و به آنها پیشنهاد همکاری دادند. وقتی با سرویس مخفی شروع به کار کردم ده ماه دیگر قوانین را زیر پا گذاشتم کاملا احمق بودم. تا اینکه متوجه این موضوع شدند.

بیشتر بخوانید:

حمله کاربر فارسی توییتر به اکبر گنجی به خاطر انتشار این فیلم جعلی طلوع ماه!

در نتیجه این بار دستگیر و روانه زندان شدم و دوران محکومیتم را سپری کردم. این فرصت به من داده شد تا زندگی ام را تغییر دهم و این بار از این فرصت استفاده کردم.

من اکنون یک کارشناس امنیت سایبری هستم که برای یک شرکت پیشگیری از کلاهبرداری کار می کنم و به محافظت از کاربران اینترنت در برابر انواع جنایت هایی که خودم به آنها عادت دارم کمک می کنم.

یک جعبه ابزار برای امنیت آنلاین بهتر داشته باشید

هر زمان که در مورد محافظت از افراد آنلاین صحبت می کنم، به مردم می گویم که مانند ساختن یک جعبه ابزار به آن فکر کنند. باید بدانید که هر مجرمی جعبه ابزاری دارد که ابزارهای مختلفی را در آن قرار داده تا با استفاده از آنها به شما حمله کند. بنابراین شما باید یک جعبه ابزار برای دفاع از خود داشته باشید. خوبی این است که ابزار مورد نیاز شما خیلی پیچیده نیست.

توصیه های این هکر را جدی بگیرید

یک مرحله مهم این است که هشدارها را در حساب خود فعال کنید (اعم از حساب کارت اعتباری، حساب بانکی، سوابق مالیاتی، حساب خرده فروشی، حساب ایمیل و غیره) تا هر زمان که شخص دیگری به این حساب دسترسی پیدا کرد یا از آن استفاده کرد، به شما اطلاع داده شود. .

بیشتر بخوانید:

متاورس: حقه یا واقعیت؟

نکته بعدی که به مردم می گویم این است که از سیستم مدیریت رمز عبور استفاده کنند. اکثریت مردم دنیا از یک رمز عبور خاص یا چندین رمز عبور مشابه برای ورود به وب سایت های مختلف استفاده می کنند و این نکته ای است که هکرها به خوبی از آن مطلع هستند. من از مدیر رمز عبور گوگل کروم استفاده می کنم و کاملا رایگان است. این سیستم برای هر ورود یک رمز عبور منحصر به فرد ایجاد می کند و آن را برای شما ذخیره می کند.

در نهایت، احراز هویت چند عاملی را برای حساب خود فعال کنید. این یک ابزار عالی است. در حالی که این گزینه یک جلیقه ضد گلوله نیست و غیر قابل نفوذ است، اما استفاده از آن در کنار سایر ابزارها ایمنی شما را تا حد زیادی افزایش می دهد.

چه چیزی در ذهن مجرمان سایبری می گذرد؟

در بیشتر موارد، مجرمان سایبری می خواهند پول بدزدند. بنابراین وقتی نوبت به سرقت پول می‌رسد، مجرمان همیشه به دنبال آسان‌ترین و در دسترس‌ترین گزینه هستند… مانند پایین‌ترین میوه‌ای که از شاخه درخت آویزان است. آنها همیشه به دنبال دسترسی آسان تر هستند. زیرا برای آنها بالاترین بازده سرمایه گذاری آنها را خواهد داشت. بنابراین اگر فقط 4 ابزار در جعبه ابزار خود دارید، از بسیاری از ابزارها جلوتر و ایمن تر هستید.

ببیشتر بخوانید:

باگ امنیتی خطرناک در گوگل کروم!

برای افراد مهم است که از محیط خود آگاه باشند و از وضعیت آنلاین خود آگاه شوند. در دنیای فیزیکی، ما به خوبی درک می کنیم که چه زمانی باید از خود مراقبت کنیم، اما باید در درک این موضوع که شکارچیانی در کمین اینترنت هستند، هوشیارتر باشیم.

5858

دکمه بازگشت به بالا