محدودیت‌های کرونایی طولانی در چین و زنگ خطر مشکلات سلامت روان

از زمان شروع محدودیت‌های کرونا در شانگهای، تقاضا برای خدمات مشاوره در شهر و سایر نقاط چین افزایش یافته است.

به گزارش دکترنامه، «هو بوجون» یکی از کارشناسان حوزه سلامت روان در چین در این باره گفت: اکنون حتی افرادی از بخش‌های مختلف اجتماعی-اقتصادی در جلسات مشاوره یکدیگر شرکت می‌کنند، مراجعان قدیمی من برگشته‌اند و همچنین بسیاری از مشتریان جدید منم دارم

به گفته او، بسیاری از مردم شروع به صحبت با او در مورد استرس روحی و تنهایی خود کردند. در حال حاضر بیش از 400 میلیون نفر در چین در قرنطینه هستند.

همچنین، موتور جستجوی بایدو چین از مارس سال جاری (2022) افزایش قابل توجهی در جستجوهای «مشاوره روانی» ثبت کرده است.

اگرچه کووید-19 در دو سال گذشته بر سرفصل های خبرها غالب بوده است، اما مسائل مربوط به سلامت روان بحران دیگری است که زندگی میلیون ها خانواده چینی را تحت تأثیر قرار داده است. طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، 54 میلیون نفر در چین از افسردگی و حدود 41 میلیون نفر از اختلالات اضطرابی رنج می برند. این دو مورد شایع ترین اختلالات روانی در این کشور هستند.

مشکلات سلامت روان با افزایش میانگین سنی در چین به یک مشکل رو به رشد تبدیل شده است. بسیاری از سالمندان وقتی فرزندانشان به شهر دیگری نقل مکان می کنند با تنهایی مواجه می شوند.

بر اساس داده های تحقیقاتی انجام شده در سال گذشته (2021)، محققان رابطه معکوس و معنی داری بین میزان خودکشی سالمندان با بودن با افراد دیگر و تنها نبودن پیدا کردند.

سایر گروه های سنی به ویژه جوانان نیز تحت تأثیر تنهایی و انزوا قرار دارند. بر اساس داده‌های یک مطالعه اخیر، دانش‌آموزان دبیرستانی چینی بیشتری در طول همه‌گیری، بی‌خوابی، افسردگی و اضطراب را تجربه می‌کنند.

به گزارش روزنامه گاردین، در سال 2020، یک نظرسنجی در مقیاس بزرگ در چین نشان داد که نزدیک به 35 درصد از پاسخ دهندگان در اوج همه گیری کووید-19 استرس روانی را تجربه کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا