سلامت و دانش

تصاویر | ده نکته مهم و ضروری که باید برای خرید خودروی چینی حتما در یاد داشته باشید !

خرید ماشین چینی با 10 نوک طلایی

از سال 2016 به بعد و همزمان با ممنوعیت واردات خودرو، صنعت خودروسازی چین نیز رونق گرفت و تنها چین با وجود تحریم های ایران به فعالیت خود در بازار ایران ادامه داد. در حال حاضر خودروهای چینی به جای پای ثابتی در بازار داخلی ما تبدیل شده اند و به سرعت جای خود را در بین مشتریان ایرانی باز می کنند.

خرید ماشین چینی

از سوی دیگر خودروسازان چینی نه تنها در ایران، بلکه در سایر نقاط خاورمیانه از جمله عربستان، امارات و قطر نیز حضور موفق و موفقی داشته اند. اگرچه قبلاً می گفتند خودروهای چینی تقلید ضعیفی از خودروسازان مطرح جهان هستند، اما امروزه اعتقاد بر این است که کیفیت آنها بهبود یافته و بالغ تر از قبل شده اند.

اگر اخیرا قصد خرید یک خودروی چینی را داشته اید و بین تنوع های زیاد این محصول مقرون به صرفه و مقرون به صرفه تصمیم نگرفته اید، توصیه می کنیم این مقاله را دنبال کنید. اگر نکات زیر را با دقت به کار ببرید، مطمئناً انتخاب خوبی خواهید داشت. البته یافتن خودروهای زیبا، ارزان، مدرن و شیک در بازار ایران کار آسانی نیست، اما به قول چینی ها «انتخاب هزاران سرباز آسان و یافتن یک ژنرال خوب سخت است».

10 نکته طلایی برای بازار چین در ایران

همانطور که گفتیم صنعت خودروی چین تا نیم دهه گذشته عملکرد ضعیفی در بخش فنی داشته است، بنابراین برای مشخصات فنی خودروهای خود از فناوری دست دوم ژاپنی، اروپایی و آمریکایی استفاده می کند. از طرفی در دپارتمان طراحی از شرکت های معروف کره ای، ژاپنی و آلمانی تقلید می کند و بدنه اکثر خودروهای چینی متقارن نیست و هارمونی مناسبی ندارد.

تصاویر ده نکته مهم و ضروری که برای خرید ماشین چینی باید به خاطر بسپارید!

امروز خبری از آن دوران نیست و صنعت خودروی چین وارد دوران جدیدی شده است. بازار ایران به دلیل تحریم ها و ممنوعیت واردات و از سوی دیگر ناتوانی خودروسازان داخلی نتوانسته به خودکفایی برسد و به همین دلیل خودروهای چینی را مونتاژ می کنیم. حالا می توان گفت چینی ها در بازار داخلی ما و در هر رده قیمتی و کلاس بدنه خودروهای جدیدی دارند.

در چنین شرایطی که بازار کشورمان مملو از محصولات ساخت چین با کیفیت ها و تنوع های مختلف شده است، انتخاب یک خودروی چینی مناسب و باکیفیت کار بسیار دشواری می شود. از این رو امروز ده نکته طلایی برای خرید یک خودروی چینی خوب را معرفی می کنیم.

1. ایمنی خودرو و آمار صحیح

متأسفانه امروزه خودروهای چینی در هر کلاسی با بدنه های پر زرق و برق و جذاب و مدرن طراحی می شوند تا با هویت بصری خود نظر مصرف کنندگان را جلب کنند و ایرادات و ایرادات زیبایی را پنهان کنند. هرگز اجازه ندهید که گزینه های لوکس و جذاب و همچنین جدیدترین امکانات رفاهی و طرح های خودروهای اسپورت چینی را از دست بدهید.

بررسی تجهیزات ایمنی فعال و غیرفعال و همچنین صحت آمار پشت ایمنی این خودرو را فراموش نکنید. C-NCAP تنها موسسه ای در چین است که در مورد ایمنی خودروهای چینی تحقیق می کند و به آن تا 5 ستاره می دهد. حتما باید توجه داشته باشید که اکثر خودروهای چینی حداقل 4 ستاره بر روی دوش خود دارند.

خرید ماشین چینی

حتی می توان ادعا کرد که این آژانس ایمنی خودرو آمار درست و دقیقی ارائه نمی دهد و برخلاف Euro Encap اروپا، گزارش های جامعی ندارد. بنابراین ستاره های دریافتی خودرو را نمی توان ملاک خوب یا بد دانست. همچنین می توانید از مطالب منتشر شده در سایت های روسی و آمریکای لاتین برای افزایش دانش و اطلاعات خود استفاده کنید.

2. اندازه و قدرت موتور مهم است

در حال حاضر اکثر خودروهای چینی مونتاژ شده در بازار ایران به موتورهای 1.5 لیتری تنفس طبیعی یا توربوشارژ مجهز هستند. باید به خاطر داشته باشید که خرید خودرو با موتور توربوشارژ به خصوص برای خودروهای اسپرت و مدرن بسیار مهم است اما این موتور مشکلات خود را دارد.

قبل از خرید خودروی چینی، باید نسبت قدرت موتور به وزن خودرو را در نظر بگیرید. یکی از مهم ترین مشکلاتی که بدون در نظر گرفتن این نسبت ممکن است به وجود بیاید، کاهش کشش خودرو در گریدها و بزرگراه ها است. از طرفی با این مشکل استهلاک خودرو شما می تواند افزایش یابد.

خرید ماشین چینی

3. گیربکس مهم است و آن را جدی بگیرید

خودروهای امروزی بازار ایران دارای انواع گیربکس دستی و اتوماتیک هستند. در سال های اخیر مشتریان تقاضای زیادی برای گیربکس اتوماتیک دارند و تعداد خودروهایی که این ویژگی را دارند نیز روز به روز در حال افزایش است. نوع گیربکس فعلی موجود در بازار از نوع ترونیک 4 یا 6 سرعته، CVT، AMT و دوکلاچه می باشد.

بهتر است قبل از خرید خودرو در مورد جزئیات گیربکس و حتی نحوه عملکرد آن اطلاعاتی کسب کنید. به عنوان مثال ممکن است بدانید که گیربکس CVT نمی تواند شتاب خوبی به خودرو بدهد یا اینکه رانندگی با گیربکس دوکلاچه مشکل خاصی است و باید از آن آگاه باشید. موضوع مهم اینجاست که یکی از مهم ترین مشکلات خودروهای چینی مربوط به گیربکس آنهاست.

4. با دارندگان خودروهای دست دوم چینی صحبت کنید

اگر ماشینی که می خواهید بخرید کارکرده یا کارکرده است، سعی کنید با مالک قبلی صحبت کنید و مشکلات احتمالی ماشین را در میان بگذارید. در عوض بهتر است خودرو را با حضور صاحب قبلی به تعمیرگاه و نمایندگی ببرید و از خودروی مورد نظر خود اطلاعات کسب کنید.

نکته مهم دیگر این است که برای خرید خودروی چینی عجله نکنید و به محض ورود خودروی چینی جدید در صف و یا ثبت نام قرار نگیرید زیرا ممکن است این خودروهای جدید مورد پذیرش خریداران قرار نگیرند و به فروش نرسند. خیلی سریع بیرون بیایید یا مونتاژ آنها را متوقف کنید. در این صورت خدمات پس از فروش آنها نیز متوقف می شود و شما خودروی بدون خریدار خواهید داشت.

خرید ماشین چینی

5. دانستن مشخصات فنی دقیق

شاید هنگام خرید خودروی چینی، فروشنده کاتالوگ خودرو را ارائه دهد و از شما بخواهد که آن را مطالعه کنید تا از مشخصات دقیق خودرو مطلع شوید. اما باید بگوییم که این روش خوبی نیست زیرا به دلیل تعداد زیاد و تنوع خودروهای چینی ممکن است خودروی خریداری شده با کاتالوگ متفاوت باشد.

بنابراین به کاتالوگ خودروهای چینی به خصوص کاتالوگ های کمتر شناخته شده خودرو اعتماد نکنید و اطلاعات فنی خودرو را حتما از سایت ها و نمایندگی های معتبر و مرجع دریافت کنید. گاهی اوقات شرکت های مونتاژ کننده خودروهای چینی در ایران، آپشن ها و امکانات را تنظیم می کنند و این می تواند مشتریان را گمراه کند.

6. خدمات پس از فروش را بررسی کنید

هیچ مشتری دوست ندارد خودرویی بخرد که خدمات پس از فروش خوبی نداشته باشد، زیرا در این صورت صاحب خودرو با مشکلات جدی مواجه می شود. بنابراین قبل از خرید خودروی مورد نظر خود ابتدا به کیفیت خدمات پس از فروش و نمایندگی های سراسر کشور توجه کنید.

برای دریافت بهترین مشاوره در این زمینه و بهره مندی از نظرات کارشناسانه و بی طرفانه، بهتر است به سراغ مشاوران بی طرف پلتفرم های معاملات آنلاین و راهنمای خرید و یا مالکی که خودروی مورد نظر خود را می راند، بروید.

خرید ماشین چینی

7. نباید خیلی زود ماشین های چینی را عوض کنید

فرض کنید یک خودروی اروپایی وارد بازار ایران شده و چندین سال از حضور آن در بازار داخلی ما می گذرد. آیا تمایلی به خرید این نسخه دوم از خودروی دست دوم با کیفیت اروپایی دارید؟ اکثر مشتریان ترجیح می دهند یک ماشین دست دوم با کیفیت بخرند تا یک ماشین بی کیفیت.

خودروهای چینی موجود در بازار نسبت به سایر برندها خودروهای دست دوم ضعیف تری دارند. ناگفته نماند که این مشکل در مورد برخی خودروها تا حدودی برطرف شده و بهبود یافته است. متاسفانه مشکل اینجاست که در ایران ماشین هرکسی سرمایه اوست و در هنگام خرید نمی توان ریسک کرد.

به همین دلیل مهم است که خودرویی را انتخاب کنید که دوبل فیت باشد و باید به خاطر داشته باشید که هرگز خودرویی را انتخاب نکنید که کمتر شناخته شده باشد. از طرفی توصیه ما این است که اگر یک خودروی چینی صفر خریداری می کنید، آن را برای مدت طولانی نگه دارید زیرا فروش آن باعث کاهش بیشتر قیمت می شود.

خرید ماشین چینی

8. به آگهی خودرو مورد نظر خود در سایت خرید و فروش مراجعه کنید

یکی از بهترین راه ها برای اینکه بفهمید بازار داغ است یا نه این است که به سایت خرید و فروش خودرو مراجعه کنید و ببینید چند روز است که خودروی مورد نظر شما فروخته نشده است! البته واضح است که باید تعداد زیادی آگهی را بررسی کنید و به یک یا چند مورد بسنده نکنید.

از طرفی گرفتن شماره تماس صاحب خودروی قدیمی فروخته شده و مشورت با مالک قبلی برای خرید آن هیچ وقت ضرری ندارد. این افراد بهترین مشاور برای شما محسوب می شوند، زیرا مالک خودروی مورد نظر شما هستند و می فروشند. از طرفی چون این افراد ماشین خود را فروخته بودند دیگر حس بدی نسبت به آن نداشتند.

9. خرید خودروهای دست دوم چینی با کارایی پایین

همانطور که گفتیم با یک بار خرید یک خودروی چینی قیمت آن پایین می آید. بنابراین بهتر است به جای خرید خودروی چینی صفر کیلومتر به دنبال نسخه ای باشید که کارکرد کمتر از 10 هزار کیلومتر داشته باشد. البته اگر روی ماشینتان حساس هستید باید نسخه صفر آن را بخرید.

10. استفاده از خدمات پیش خرید شرکت

با مقایسه یک ماشین صفر مایل با یک نمونه کارکرده که مربوط به همان سال است یا یک مدل قدیمی تر، می توانید به نکات کلیدی در مورد اینکه کدام خودرو بیشتر و کدام خودرو کمتر ضرر کرده است، پی ببرید. در حال حاضر بهترین خودروهای مونتاژ شده چین متعلق به سه خودروساز بهمن موتور، مادرس کار و کرمان موتور است.

خرید ماشین چینی

یکی از ویژگی های خوب ارائه شده توسط شرکت های خودروسازی، امکان تست رانندگی خودرو در محیط نمایندگی و شرکت است تا مشتری قبل از خرید خودرو از کیفیت سواری و سایر اطلاعات مطلع شود. بنابراین اگر قصد خرید خودروی چینی را دارید به نمایندگی یا سازنده مراجعه کنید.

4141

دکمه بازگشت به بالا