نشانه‌های آشکار همه‌گیری “سه گانه” در آمریکا

کارشناسان آمریکایی تصریح می‌کنند: افزایش علائمی مانند گلودرد، سرفه و تب نشانه‌هایی است که نشان‌دهنده شروع فصل آنفولانزا در کشور است، اما در پاییز امسال، این علائم رایج ممکن است نشانه‌ای از عفونت دیگری و احتمالا با یک «سه‌گانه» باشد. بیماری همه گیر. ما با آنفولانزا، کووید-19 و ویروس تنفسی یا RSV سر و کار داریم.

به گزارش دکترنامه، اطلاعات اولیه حاکی از آن است که ایالات متحده در دوره شیوع جدی آنفلوآنزا قرار دارد و تعداد زیادی از کودکان مبتلا به ویروس سنسیشیال تنفسی در بیمارستان های سراسر کشور گزارش شده است.

برایان گاریبالدی، مدیر واحد کنترل زیستی در بیمارستان جانز هاپکینز، گفت: این عوامل همراه با کووید و احتمالا سویه‌های جدید، زنگ خطر را در سیستم مراقبت‌های بهداشتی به صدا درآورده‌اند.

وی تاکید کرد: با افزایش موارد ابتلا به ویروس سنسیشیال تنفسی، شیوع احتمالی آنفولانزای جدی و احتمال افزایش تعداد مبتلایان به کووید-19 مواجه هستیم و علاوه بر این، منابع انسانی در بخش بهداشت و درمان نیز طی سال‌های گذشته به اتمام رسیده است. چند سال.”

وی با تاکید بر اینکه نظام خدمات درمانی توانسته مراقبت های لازم را انجام دهد، گفت: با این حال روند عفونت همچنان نگران کننده است و موارد عفونت های ویروسی تنفسی در بیمارستان ها کاملا قابل توجه است.

مدیر واحد کنترل زیستی بیمارستان جانز هاپکینز، در پاسخ به سوالی در مورد اینکه سه بیماری همه‌گیر آنفولانزا، کووید-19 و ویروس تنفسی ممکن است در ماه‌های آینده چگونه باشند، گفت: هنوز برای اظهار نظر زود است، اما نشانه‌هایی وجود دارد که ممکن است در آن قرار داشته باشیم. یک دوره شیوع آنفولانزای جدی برآورد تعداد موارد آنفولانزا در مقایسه با قبل از شیوع کووید بسیار بیشتر از تخمین های ما است. با این حال، بر اساس داده های فصل آنفولانزا در شیلی، به نظر می رسد واکسن آنفولانزای موجود بسیار موثر است. در پیشگیری از اشکال شدید بیماری

موضوع مهم دیگر این است که در صورت وجود سایر ویروس های تنفسی چه اتفاقی خواهد افتاد. ویروس سنسیشیال تنفسی معمولاً کودکان را بیشتر تحت تأثیر قرار می دهد، اما می تواند عواقب جدی برای افراد مسن داشته باشد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، وی گفت: همچنین شایان ذکر است که کووید-19 هنوز وجود دارد و هر هفته شاهد چند صد هزار مورد این بیماری در ایالات متحده هستیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا