خبرگزاری وابسته به دولت: احتمال رفع فیلتر سرویس‌های فیلترشده گوگل!

در همان زمان که «گوگل پلی» برخی از پرکاربردترین برنامه ها و پلتفرم های ایرانی را به بهانه حفظ حریم خصوصی محدود می کند، تمامی سرویس های گوگل نیز در ایران مسدود شده است. در این صورت وقتی کاربران روبیکا با هشدارهای گوگل پلی مواجه می شوند، با وجود اینکه گوگل به درخواست روبیکا برای اعلام دلیل ارسال هشدارها پاسخی نداد، روبیکا نسخه جدید خود را منتشر کرد تا با اجرای اصلاحات فنی این اپلیکیشن مشکل را حل کند. ، ضمن حل مشکلات کاربر. هشدارهای گوگل نیز باید حذف شوند.

ماجرا از آنجا شروع شد که در چند روز گذشته یک هشدار امنیتی توسط Google Play Protect برای اپلیکیشن روبیکا صادر شد. کاربران روبیکا در چندین مارکت اندروید ایرانی متصل به سپر امنیتی گوگل با پیامی مشابه مواجه شدند. با توجه به اینکه در دو ماه گذشته روبیکا هیچ گونه تغییر فنی در ساختار دسترسی و امنیتی روبیکا انجام نداده است، برای کشف مشکل و رفع مشکل، مذاکرات فنی با گوگل انجام داده و گوگل قول رفع آن را داده است، اما روبیکا به دلیل اهمیت افکار عمومی و اعتماد به کاربران فضای مجازی جامعه، تصمیم بر آن شد تا نسخه جدید و اصلاح شده این اپلیکیشن ارائه شود و قابلیت‌های جدیدی مانند «افزودن قابلیت حذف اکانت» به آن اضافه شود.

ظاهرا مشکل روبیک در سپر امنیتی گوگل با ایجاد تغییرات جزئی و نامرتبط در دسترسی و امنیت اپلیکیشن برطرف شده است و تاکنون هیچ هشداری از سوی گوگل به کاربران این اپلیکیشن داده نشده است. اگرچه بررسی نسخه جدید برنامه در گوگل پلی چند روز طول کشید.

حال باید منتظر باشیم تا ببینیم آیا گوگل پلی اخطارهای بیشتری به کاربران روبیکا خواهد داد یا اینکه نسخه جدید روبیکا می تواند در این بازارهای خارج از کشور ادامه پیدا کند، به احتمال زیاد اگر گوگل این پلتفرم ایرانی را مسدود نمی کرد، سرویس های گوگل که متعلق به آنها بودند مدتی در ایران مسدود شده بود، روز آخر دوباره اجازه فعالیت پیدا کردند.

5858

دکمه بازگشت به بالا