عکس |‌ تصویر کمتر دیده شده از مارمولک‌ شگفت انگیز اژدها

به گزارش خبرگزاری دکترنامهآرمادیلو، یک مارمولک بومی استان های کیپ شمالی و کیپ غربی آفریقای جنوبی، ما را به یاد چیزی جز یک اژدهای کوچک نمی اندازد. این اشتراک به ویژه زمانی مشهود است که آنها دور هم جمع می شوند تا از آسیب محافظت کنند – رفتاری که نام آنها را به خود اختصاص داده است.

عکس |  این مارمولک از افسانه اژدها متولد شد!

این مارمولک ها وقتی خطری را در اطراف خود احساس می کنند، به صورت توپ در می آیند. سپس نوک دم خود را گاز می گیرند و توپ های کوچکی با فلس ها و خارهای سخت تشکیل می دهند. به این ترتیب، آنها می توانند اطمینان حاصل کنند که شکم نرم ترشان در برابر شکارچیان مزاحم مانند مارها، مانگوس ها و پرندگان بزرگ در امان است.

عکس |  این مارمولک از افسانه اژدها متولد شد!

این گونه شایسته است. آنها همچنین تمایل به تولید مثل فقط یک بار در سال دارند که آنها را از اکثر گونه های مارمولک متمایز می کند.

این مارمولک ها در گروه های 2 تا 60 نفره با میانگین 6 نفر زندگی می کنند. اعضای این گروه لزوما اعضای خانواده نیستند. جالب اینجاست که گفته می شود گروه های دائمی زنده این نژاد در بین مارمولک ها غیرعادی هستند.

آنها از دم تکان دادن، تکان دادن سر، یا تکان دادن زبان خود برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند. برخی از این اقدامات می تواند به تولید مثل کمک کند، در حالی که برخی دیگر، مانند تکان دادن زبان، می تواند به عنوان یک علامت هشدار استفاده شود.

227227

دکمه بازگشت به بالا