نکات مهم قرار داد سئو و طراحی سایت که باید بدانید!
نکات مهم در نوشتن قرارداد سئو سایت
- اولین اصول سئو سایت حرفه ای اینکه حتماً نوع سایتی که میخوای کنید را مشخص کنید یعنی مثلا اینکه سایت فروشگاهی هستش خدماتی هستش محتوایی هستش یا آموزشی و یا سایت اختصاصی تو حوزه خاص
- بعد از اون حتماً کلمات کلیدی که قراره روی اونها افزایش بازدید داشته باشید رو مشخص کنید
- اگر قرار است برای سایت تولید محتوا داشته باشید حتماً مشخص کنید
- گزینه های مربوط به رپورتاژ آگهی رو حتماً مشخص کنید
- اگر قرار برای سایت بک لینک ثبت کنید و جزو هزینههای دیگر تون هست حتما اشاره کنید
- در قرارداد سئو تاکید کنید که از کلاه سیاه استفاده نمی کنید و اگر هم کارفرما این کار رو بکنه نتیجه کار به عهده خود کارفرماست
- در قرارداد سئو بهینه سازی حتما راجع به سئو تکنیکال سایت صحبت کنید و اشاره کنید که انجام آنها با چه کسی هستش و چطور است
- حتماً به تمامی موارد در مورد تعرفه های سئو اشاره کنید یا اگر قراره که قراردادشان به صورت اقساطی باشه و به صورت ماهانه پرداخت بشه زمان پرداخت زمان پیش پرداخت ها و همینطور مقدار مبلغ های پرداختی هر ماه و مشخص کنید
- حتما بازه زمانی قرارداد سئو رو مشخص کنید
- قولی ندید که نتونید بهش عمل کنید
حالا بریم اصول نوشتن قرار داد طراحی سایت رو باهم بررسی کنیم
قرارداد سئو ( بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو)
ايـن قرارداد فیمابین آقای …………….. (سایت …………..) که در اين قرارداد کارفرما ناميده ميشود و آقای ………….. نماینده شرکت ………….. در مقام ………. که از اين پس مجری ناميده ميشود ، منعقد ميگردد.
موضوع قرارداد عبارت است از افزایش بازدید سایت از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو / افزایش رتبه در کلمات کلیدی پیوست ، کاملا ارگانیک .
آدرس سایت …………………..
فازبندی پروژه : کل پروژه در 5 فاز کلی + 1 فاز اضافات در صورت درخواست مشتری قابل اجراست . قابل ذکر است در صورت صلاح دید توسط مجری ترتیب انجام کار روی پروژه طبق فاز بندی تغییر پذیر است ، یعنی نسبت به وضعیت سایت در زمان عقد قرار داد ترتیب فازبندی پروژه امکان دارد دست خوش تغییراتی شود .
ترتیب انجام پروژه به صورت دسته بندی کلی :
on page seo & technical seo – سئو روی کدها ، مرتب سازی و لینک سازی معنایی سایت
Multi-letter keywords – کلمات کلیدی چند بخشی
Single-letter keywords – کلمات کلیدی تک بخشی
off page seo – سئوی بیرونی سایت ، لینک سازی – برند سازی
Seo On content And building Content – تولید محتوای بیرونی سایت برای معرفی سایت به عنوان مرجع در حوزه فعالیت سایت
اضافات در سئو : اسکیما ، نسخه amp یا pwa موبایل و ….
کلمات کلیدی اصلی :
خوب در این قسمت باید کلمات کلیدی که با کارفرما برای افزایش ترافیک و رساندن آنها به صفحه اول گوگل قرار داد بستیدرو بنویسید که مطمئناً قبل از نوشتن کلمات کلیدی با کیوورد ریسرچ به کلمات مورد نظر رسیدید.
تعهدات طرفین در قرارداد سئو
این قسمت بسار مهم است زیرا همیشه در طول قراردادها مواردی پیش میاید که وجود این بند ها و تبصره ها را حل مشکلات هستند ، پس لطفا بندهای این نمونه قرارداد سئو را بخوانید و نسبت به کار خودتان شخصی سازی کنید.
برخی از تعهدات در قرارداد سئو شامل موارد زیر میشود.
6-1-در صورت بروز اشتباه از طرف کارفرما)مانند فعالیت های کلاه سیاه(، مجری طرح هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.
6-2 -کارفرما باید بعد از انتشار مقاله در سایت به مجری اطالع رسانی کند. از این رو مجری نیز موظف است بعد از بررسی مقاله، بنابر صلاح دید خود ) اگر لازم است مشورت با کارفرما ( مقاله را ویرایش کند تا مناسب سئو باشد.
6-3 -مجری موظف است چه بصورت اینترنتی ، شفاهی و یا حضوری در یک ساعت راهنمایی هایی به تیم تولید محتوای کارفرما در جهت تولید محتوای بهینه سازی وبسایت برای موتور های جستجو انجام دهد.
6-4-اگر کارفرما در پروسه کاری تصمیم به تعویض کلمه کلیدی گرفت باید هزینه کار روی کلمات کلیدی جدید پرداخت شود.
6-5-کارفرما در طول پروسه نمی تواند درخواستی از مجری طرح داشته باشد که بر روی سئوی سایت تاثیر منفی می گذارد در غیر این صورت هیچ مسئولیتی متوجه مجری طرح نمی شود.
6-6-اضافه کردن کلمه کلیدی در طول انجام کار با توافق طرفین، بعد از محاسبه هزینه و مدت زمان اضافی قابل انجام می باشد.
6-7-بعد از شروع کار و پرداخت هز ینه اولین پرداختی پروژه، اگر کارفرما مایل به ادامه کار نبود، تمامی هز ینه های وار یزی کارفرما تا آن زمان به عنوان حق الزحمه مجری میباشد و همچنین کارفرما باید تمامی مبلغ کل مشخص شده در بند 3 مبلغ حق الزحمه قرارداد را به مجر ی طرح پرداخت نماید.
6-8 -اگر در زمان معین شده مجری موفق به انجام کار نشده بود و کلمه کلیدی در صفحه دوم و یا سوم گوگل قرار گرفت. مجر ی موظف است با محاسبه کلمات کلیدی ای که در جایگاه مناسب قرار دارند و کلمات کلیدی ای که رتبه ای ندارند نهایتا تا 60 %مبلغ را از کارفرما طلب کند و یا برای ادامه کار از کارفرما طلب وقت اضافی نماید که در صورت اجازه کارفرما پروژه ادامه یابد در صورت عدم موافقت، تمامی هز ینه های وار یز ی کارفرما تا آن زمان به عنوان حق الزحمه مجر ی میباشد و قرارداد به اتمام میرسد، سود و ضرر ناشی از اتالف وقت ، هز ینه های سئو ، مارکتینگ و … محاسبه و نهایتا تا 50 %مبلغ کل به کارفرما برگشت داده شود. لازم به ذکر است در صورت تمدید قرار داد و اجازه
ادامه کار توسط کارفرما در صورت دارا نبودن رتبه کلمات 20 %از مبلغ کل قرار داد از مجری به عنوان جر یمه کسر میگردد.
6-9 -مشکالت سایت در طول پروسه بهینه سازی اگر در قسمت طراحی سایت باشد ، مجری باید در جهت رفع آنها اقدامات لازم را انجام میدهد و اگر لازم به تغییرات عمده مانند تغییر هاست و … باشد، مجری موظف است که به کارفرما در این زمینه اطلاع دهد و درصورت انجام ندادن آن موارد عواقب آنرا نیز به کارفرما متذکر شود که در اینصورت مسئولیتی متوجه مجری نمیباشد.
6-10 -کارفرما تضمین می نماید که تمامی مطالب مورد استفاده در سایت، از جمله برند، لوگو، مطالب و…متعلق به کارفرما بوده و هیچ گونه مسئولیت حقوقی در مورد استفاده از موارد لحاظ شده توجه مجری نمی شود.
6-11 -به دلیل حجم بالای رقابت در کلمات کلیدی ، تغییرات مداوم الگوریتم ها و فاکتور های رقابتی مختلف، مجری بعد از اتمام پروژه در صورت عدم بروزرسانی سایت توسط کارفرما تضمین باقی ماندن در رتبه مشخصی در صفحه اول را در این قرارداد انجام نمیدهد.
6-12-استفاده از روش های بلک هتروشهای غیر قانونی کسب رتبه در گوگل در دستور کار مجری قرار نداشته و به هیچ وجه حتی بنا به درخواست کارفرما، اعمال نخواهد شد. درصورت انجام هر یک از موارد بلک هت توسط نماینده کارفرما، مجری هیچ مسئولیتی را نپذیرفته و مجاز به ختم یک طرفه قرارداد می باشد و در صورت تمایل به ادامه همکاری با توجه به بررسی مجری هزینه و زمان برای حصول اعالم خواهد شد.
6-13-کارفرما متعهد میگردد که تمامی هزینه ها، خدمات، مدارک ارائه شده، پیشنهادات و گزارشات را محرمانه دانسته و از انتشار آن می پرهیزد.
6-14-مجری تعهد می کند که تمامی خدمات برای رسیدن به نتیجه ذکر شده در توضیحات هر بخش قرارداد را به درستی و حداکثر تا موعد مشخص انجام خواهد داد.
6-15-مجری متعهد است خدمات خود را در طول مدت قرارداد در زمانها و مواقعی که کارفرما تعیین ميکند، شخصا ً و به تنهايی خارج از محل کارفرما طبق اسناد و مدارک قرارداد و در ازای دريافت حق الزحمه انجام دهد و اعلام ميکند که دارای توان لازم برای انجام اين خدمات است.
6-16-کارفرما تعهد میکند تیم تولید محتوای ایشان، دقیقا مطابق با مشاوره مجری اقدام به تولید محتوا نماید.در صورت تولید محتوا توسط مجری ، تعهد میشود تمامی محتوای به کار رفته در سایت محتوای ارگانیک و بکر باشد که در هیچ سایتی موجود نیست و کپی نشده است و اصول سئو به صورت کامل طبق شیوه نامه دیتادیزاین در آن رعایت شود.
6-17 -مجری تمام گزارشهايی را که در طی مراحل انجام کار ملزم به ارائه و تحويل آنها میباشد و همچنين گزارش نهائی را تهيه کرده و به کارفرما ارائه ميدهد. لازم به ذکر است سیکل ارائه توضیحات به صورت 2 هفته یک بار و یا ماهانه میباشد.
6-18 -مجری اين حق را نخواهد داشت که منافع و تعهدات اين قرارداد يا بخشی از آن را به طرفهای ثالثی واگذار نمايد.
6-19 -مجری متعهد ميگردد دستيابی به اطلاعات محرمانه را محدود به کارشناسان و مشاورانی نمايد که براي انجام درست وظايف و ارائه خدمات، واقعا ً به آنها نياز دارند.
7 )حل اختالف
1-7 -در مواردی که برای طرفین این قرارداد در تعبیر و تفسیر و یا اجرای کامل یا قسمتی از قرارداد اختلاف نظری حادث گردد، مرجع حل اختلاف در وهله اول خود طراح و کارفرما و یا نمایندگان طرفین و در صورت عدم توافق طرفین از طر یق مراجعه ذیربط قانونی خواهد بود.
8 )اقامت گاه قانونی طرفین
8-1 -اقامتگاه قانونی طرفین، همان نشانی مندرج در قرارداد بوده و در موارد لزوم و به منظور ابلاغ مكاتبات، مورد استناد خواهد بود و در صورتيكه در طول مدت قرارداد نشانی متعاقدين تغییر يابد، طرفين بايد مراتب را به يكديگر ابلاغ نمايند و تا قبل از ابلاغ ، نشانی قبلی معتبر خواهد بود.
** امید است این قرارداد برای طرفین سبب خیر و برکت گردد **
امضاء مجری و امضا کارفرما
امیدوارم از این نمونه قرارداد سئو لذت برده باشید
منبع: مجله آرپسه