استرس کدام بیماری‌های پوستی را وخیم‌تر می‌کند؟

اگرچه استرس بر سلامت قلب و عملکرد مغز شما تأثیر می گذارد، اما می تواند باعث ایجاد مشکلات یا اختلالاتی در سایر اندام های بدن شود. حتی اگر اثر مخربی روی پوست داشته باشد.

بر اساس ISN ها، شاید هر کدام از ما سعی کرده‌ایم داروهای خوراکی، موضعی، ماسک‌ها، کرم‌ها و پمادهای زیادی برای مشکلات پوستی خود تهیه کنیم و به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم، غافل از اینکه ریشه این مشکلات پوستی ممکن است در سلامت روحی و روانی ما باشد. میزان استرسی که ما با آن مواجه هستیم. تا زمانی اتفاق می افتد که ما آن را روز به روز تجربه کنیم.

بر اساس گزارش دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، ثابت شده است که شش وضعیت مربوط به پوست تحت استرس شدید بدتر می شود:

پسوریازیس: این یک بیماری خود ایمنی با تظاهرات پوستی است. این تظاهرات پوستی تحت استرس شدید بدتر می شوند. یافتن راهبردهای مقابله ای برای مقابله با استرس در کمک به مدیریت پسوریازیس بسیار مهم است. مطالعات کاهش سطح استرس و بهبود سریع علائم پوستی را در مبتلایان به پسوریازیس نشان داده است.

جوش: اگر مستعد آکنه هستید، تنش و استرس آن را بدتر می کند. تحت استرس شدید، هورمون کورتیزول بیشتر تولید می شود و آکنه های بلوغ را تجربه خواهید کرد. ورزش منظم، 7 تا 8 ساعت خواب در روز، یوگا و غیره. به کاهش استرس و کاهش خطر آکنه کمک می کند.

اگزما: بثورات قرمز و خارش پوست برخی از علائم بارز اگزما هستند که باعث بدتر شدن ظاهر پوست در شرایط استرس شدید می شوند. وقتی عصبی و ناراحت هستید، هورمون های استرس باعث التهاب در بدن می شوند و در نتیجه باعث تحریک و تحریک پوست می شوند. حتی استرس فیزیکی، مثلاً در هنگام سرماخوردگی، برای اگزما خطرناک است.

پیری پوست: استرس می تواند عامل مهمی در تسریع چروک شدن پوست باشد. در حالی که مکانیسم دقیق این امر ناشناخته است، مطالعات نشان داده اند که تحت استرس زیاد، نوراپی نفرین و کورتیزول ترشح می شوند و آسیب DNA را افزایش می دهند.

_ سرطان پوستتوجه داشته باشید که استرس می تواند شروع سرطان پوست را تسریع کند. در مطالعه‌ای روی موش‌ها، مشخص شد زمانی که موش‌ها در معرض استرس و اشعه ماوراء بنفش قرار می‌گرفتند، میزان سرطان در مقایسه با زمانی که آنها به تنهایی در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می‌گرفتند، دو برابر می‌شد.

تب خالدار: اگرچه این یک بیماری ویروسی است، اما ممکن است با استرس بدتر شود. زیرا استرس سیستم ایمنی را ضعیف می کند و در نتیجه استعداد ابتلا به بیماری های ویروسی مانند آنفولانزا، سرماخوردگی و تبخال را افزایش می دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا