FATF چگونه افراد حقیقی و حقوقی را به صورت هوشمند تحریم می‌کند؟/ خودتحریمی داخلی علیه نهادهای انقلابی

تاریخچه و ویژگی های “گروه ویژه اقدام مالی” -10؛

تحریم های ایران

گروه بین الملل خبرگزاری آنا– مسعود براتی ؛ این س ofال که چرا برخی از مردم در واقع با اجرای برنامه اقدام مخالفت یا انتقاد می کنند ، باید مورد توجه قرار گیرد. وقتی همه اقدامات دیکته شده توسط غرب باید با هم انجام شود ، ممکن است اتفاقات بدی بیفتد ، در غیر این صورت اجرای برخی اقدامات نگران کننده نیست و شاید حتی به نفع سیستم بانکی جمهوری اسلامی و ارتقا شفافیت باشد.

در میان مقامات ارشد دولت یک تصور غلط وجود داشت که تحریم ها با برجام برداشته شد ، اما توافق نامه اصلی ساختار تحریم های بانکی ثانویه را حفظ کرد. همین ساختار در قانون کنگره از سال 2010 تا 2013 اعمال شده و شامل قانون تحریم های جامع ایران (CISADA) ، قانون اقتدار دفاعی (NDAA) ، قانون کاهش تهدیدات ایران و قانون حمایت از آزادی است.

پی نوشت 16 در ضمیمه دوم UNHCR این مشکلات را مستند کرده است و کارشناسان می توانند به این بحث پیچیده مراجعه کنند. اگرچه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در سخنان خود گفت که اینها فقط پاورقی و چندین نکته مهم دیگر در پایان بحث بود ، برجام مانند موجودی بود که چیزی برای دور انداختن نداشت و حتی پاورقی ها یا پاورقی ها نیز مهم بودند. متأسفانه ، این مقالات پیوست اصلی برجام هستند (پیوست 5).

نگرانی های مربوط به حفظ ساختار تحریم های بانکی ثانویه نیز در ضمیمه 16 پیوست II ذکر شده است. در چارچوب این ساختار ، برجام توانست ایران را به دو قسمت تقسیم کند. کسانی که مورد تحریم قرار گرفته و نیستند ، یا به عبارتی دیگر کسانی که خوب و بد هستند.

پس از برجام ، آمریکا حدود 170 فرد و نهاد ایرانی را به بهانه فعال بودن در تروریسم و ​​موشک در لیست تحریم های خود (SDN) قرار داد. بهانه غیر هسته ای تلاش ایالات متحده برای حفظ تحریم ها یک بازی کاملاً حرفه ای است.

قطعنامه 2231 از برجام پشتیبانی می کند ، به این معنی که توافق در مورد برنامه جامع اقدام مشترک پیوست قطعنامه 2231 است. مقامات دولتی غالباً از ما شنیده اند که می گوییم از تحریم های سازمان ملل متحد تحت فصل هفتم مستثنی شده ایم ، اما واقعیت این است که قطعنامه 2231 از نظر قانونی است همان قطعنامه های قبلی ، تعریف شده در ماده 41 فصل هفتم ، و قطعنامه ای بدون تحریم نیست.


بیشتر بخوانید:

تحولاتی که منجر به پذیرش FATF در ایران / غرب برای پذیرش شد
CFT

وقتی FATF به اهرم مراحل قانونی علیه ایران تبدیل شد / مجبور به تعریف مجدد قوانین ضد پولشویی خود برای مبارزه با اشغالگری شد!

اشتیاق به پذیرش FATF مبتنی بر تحلیل غلط لغو برجام از تحریم ها / هزینه های سنگین از طریق استدلال های کاملاً غیرکارشناسی بود.


در مورد تحریم های اسلحه و موشک صحبت های زیادی وجود دارد اما در قطعنامه 2231 تحریم هایی علیه 23 فرد و 64 نهاد وجود دارد که به موجب ماده 41 کاملاً مجازات شده اند و این تحریم ها هشت سال پس از امضای شورای امنیت سازمان ملل ادامه خواهد داشت ، به این معنی که آنها باید به مدت سه سال ممنوع شود.

طرفداران پرونده وی تلاش کردند متن واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. برجام نه تنها تحریم ها را لغو نکرد بلکه مانع بازگشت به وضعیت قبل از تحریم شد و ساختار جدیدی به نام “تحریم های هوشمند” ایجاد کرد.

وقتی ایالات متحده از شورای امنیت سازمان ملل خارج شد و تحریم ها را به طور کامل لغو کرد ، مشکل FATF حل نشد و کارگروه مالی مشکلاتی را ایجاد کرد.

در سال 2016 اسنادی صادر شد مبنی بر اینکه برخی از بانک های داخلی هنوز خدماتی را به موسساتی ارائه نکرده اند که هنوز تحت تحریم های آمریکا هستند. طبق یک سند ، قرارگاه خاتم الانبیا an م anسسه ای است که تحت تحریم های ایالات متحده باقی مانده و توسط بانک ها سرویس داده نمی شود. این یک تحریم هوشمندانه است ، یعنی تحریم هایی که از مرز عبور کرده و وارد خاک جمهوری اسلامی شده اند.

تحریم های هوشمند چه ارتباطی با برنامه اقدام FATF دارد؟

دنباله تحریم های هوشمندانه در بخشهای مختلف برنامه اقدام دیده می شود. به عنوان مثال ، در بند 31 اقدام 31 ، ایران به دنبال اطمینان از همکاری بین المللی در زمینه مبادله و تقسیم معاملات با “ذینفعان واقعی” است. ذینفع واقعی شخصی است که در نهایت از خدمات مالی بهره مند می شود.

در یک ساختار تحریم مالی ، وقتی می گویند “تحریم های مالی علیه یک نفر اعمال شده است” ، به این معنی است که آن شخص دیگر نمی تواند ذینفع نهایی خدمات مالی باشد. افزودن این ساختارها به یکدیگر پدیده ای به نام “تحریم های خود تحمیل شده” ایجاد می کند. به عبارت دیگر ، شرایطی ایجاد می شود که در خانه ، شخصی که مجازات نمی شود ، شخص تحریم شده را به طور همزمان و هماهنگ با ایالات متحده تحریم کند یا تحریم های هوشمندانه رخ دهد.

اگر تحریم های هوشمند تشدید شود ، در نهایت منجر به دو قطبی شدن در جامعه خواهد شد. دوقطبی بودن افرادی که با ایالات متحده تعامل دارند و از آن سود می برند و کسانی که توسط افراد داخلی تحریم می شوند. در واقع ، مشکل جدی FATF خودتحریمی است.

انتهای پیام / 4033 /

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا