سلامت و دانش

تهران از عقب ماندگی جدی در خودرو محوری رنج می‌برد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه شهرهای دوقلو و توانمندی های مدیریت شهری گفت: کارشناسان می توانند برنامه های این معاونت ها را به صورت پویا رصد و به چالش بکشند تا بتوانیم بازنگری و برنامه ریزی بیشتری داشته باشیم. به صورت پویا و با روشی متفاوت نسبت به گذشته مالکیت و به سمت بهبود شرایط زندگی در شهر تهران حرکت کند.

به گزارش دکترنامه، مجتبی شفیعی با تاکید بر اینکه نمایشگاه «برادران شهرها و توانمندی های مدیریت شهری تهران» در راستای وظایف ذاتی مدیریت شهری و ارائه گزارش عملکرد به شهروندان برگزار شد، افزود: یکی از وظایف مدیریت شهری، جدا از انجام برخی مسئولیت ها و وظایف، ایجاد تعامل و ارائه گزارش اشتغال به شهروندان به عنوان کارفرمای اصلی کلیه خدمات شهری. ضمن اینکه این نمایشگاه می تواند ظرفیت های موجود شهرداری تهران را به نمایش بگذارد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه اقدامات انجام شده در غرفه معاونت حمل و نقل توسط 12 شرکت و سازمان به نمایش گذاشته شد، گفت: مخاطبان نمایشگاه با بازدید از غرفه می توانند نسبت به اقدامات و همچنین اقدامات خود نظرات خود را ارائه دهند. پیشنهادات و انتقادات به مدیریت شهری علاوه بر این، نمایشگاه توانمندی های مدیریت شهری می تواند فرصت های تعاملی بین تماشاگران و مدیران شهری ایجاد کند.

صیفیعی در ادامه سخنان خود افزود: چه بسا بسیاری از حاضران در حوزه شهرسازی توانایی های متفاوتی داشته باشند تا با برقراری ارتباط مستقیم و حضوری، ظرفیت خود را با حوزه همکاری تنظیم کنند. در مدیریت شهری به نظر می رسد در این نمایشگاه گزارش عملکردی تهیه شده است که می تواند برای جامعه امروز امیدوارکننده باشد. علاوه بر این، این نمایشگاه می تواند مبنایی برای تعاملات متقابل آینده باشد.

وی درباره برگزاری نشست اتاق فکر در این نمایشگاه گفت: نشست اندیشکده به همت معاونت حمل و نقل و ترافیک در راستای برگزاری نمایشگاه برای متخصصان و کارشناسان حوزه حمل و نقل و ترافیک کشور برگزار شد. [بیش از ۱۲۰ نفر]حضور اساتید دانشگاه، مدیران سابق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور الزامی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران این نشست را نقطه آغازی برای تعامل مستمر مدیریت شهری با کارشناسان حوزه حمل و نقل و ترافیک دانست و گفت: کارشناسان می توانند به صورت پویا برنامه های معاونت را رصد و به چالش بکشند. که بتوانیم برنامه ریزی و بازنگری پویاتری در اصلاح برنامه و حرکت به سمت بهبود شرایط زندگی در تهران با روشی متفاوت از گذشته داشته باشیم.

سیافی با اشاره به تنوع و گستردگی حوزه حمل و نقل و ترافیک گفت: تعداد موضوعات اصلی مطرح شده در این حوزه بسیار زیاد است. یکی از شاخه های اصلی که مدیریت شهری باید از آن پیروی کند حمل و نقل عمومی است. اهمیت این امر از طریق شرکت ها و سازمان ها در حال بررسی، تصمیم گیری و اجرا می باشد.

وی شعبه حمل و نقل پاک را از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که در سال های اخیر مغفول مانده بود و در ادامه تصریح کرد: شهر تهران به دلایل مختلف از توسعه نیافتگی جدی در سیستم خودرو محوری شهر رنج می برد. بخشی از مسئولیت تغییر راه آهن از خودرو محور به انسان محور در حوزه حمل و نقل و ترافیک باید رخ دهد. این موضوع به عنوان یکی از برنامه های حمل و نقل و ترافیک در حال پیگیری است.

معاون شهر تهران با بیان اینکه طی چهار ماه گذشته ستاد توسعه حمل و نقل عمومی و شهر پاک تهران تشکیل شده است، افزود: حدود 60 پروژه و موضوع در حوزه حمل و نقل عمومی ایجاد شده است. این 60 فصل به عنوان برنامه های کاری در زیر مجموعه معاونت ها، دستگاه های مرتبط و خارج از شهرداری در حال پیگیری است. پروژه ها در هر زیر مجموعه برای دستیابی به نتایج در حال پیگیری هستند.

شفیعی در ادامه میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای تحقق پروژه ها را بزرگترین دغدغه مدیریت شهری عنوان کرد و اظهار داشت: در دوره حمایت دولت و درآمد قابل توجه شهرداری تعدادی از پروژه ها سرعت خوبی به دست آورده اند و در این مدت عدم توجه دولت و مدیریت شهری باعث شد نه تنها روند توسعه پروژه کند شود. از سوی دیگر، این حوزه دچار توسعه نیافتگی خواهد شد. این بدان معنی است که رشد منفی وجود دارد.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر آنچه ساکنان شهر می بینند آسیب جدی به تمامی تجهیزات ثابت و سیار مرتبط با حمل و نقل است.

به گزارش سایت شهر، معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در پایان سخنان خود گفت: با ایجاد هاب حمل و نقل و تعیین منابع درآمد و راه های مختلف که منجر به تحقق پروژه می شود. شهرداری بستری را فراهم می کند تا وقتی در مسیر حرکت کرد، بتواند فعالیت ها را با سرعت و ابتکار بیشتری نسبت به گذشته به پایان برساند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا