عمومیکسب و کار ویژه

آیا هزینه کردن برای خرید ظروف آشپزخانه ارزشش را دارد؟

مغازه لوازم آشپزخانه فروشگاهی است که در آن انواع ظروف و ابزارهای پخت‌وپز، بشقاب و سایر ظروف، فلاسک و کلمن، کتری، قوری، لوازم سرو چای، جای ادویه، وسایل آشپزخانه پلاستیکی، وسایل مختلف سِرو و پذیرایی، قابلمه‌ها و ابزارهای مرتبط با فِر، لوازم نگه‌دارنده و فریزری، جار پلاستیکی و… موجود است و مشتریان با مراجعه به مغازه لوازم آشپزخانه وسایل مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند. امروزه با رشد و گسترش جمعیت و احساس نیاز جامعه به خرید وسایل و لوازم جدید، مغازه های لوازم آشپزخانه رونق تازه‌ای یافته اند. اکثر افراد برای داشتن آشپزخانه مدرن و شیک خود ارزش زیادی قائل هستند.

از این رو از وسایل جدیدی که تولید می‌شود، خریداری می‌کنند، و حتی تمایل خیلی زیادی به خریداری لوازم اشپزخانه مدرن و لوازم اشپزخانه یونیک دارند ،هیچ مکان مسکونی نیست که نیاز به محصولات فروشگاه لوازم آشپزخانه نداشته باشد، خانه‌ها و خانواده‌ها هستند که رونق بازار این وسایل را رقم می‌زنند. به‌هرحال یک آشپزخانه، زمانی یک آشپزخانه به شمار می‌آید که تمام لوازم مورد نیاز برای آشپزی را داشته باشد، در غیر این صورت معنای آشپزخانه را ندارد. بنابراین بازاری با چنین لوازمی که تحت عنوان فروشگاه لوازم اشپزخانه شناخته می‌شود، که همیشه داغ و پررونق است و مشتریان همیشگی دارد.

اگر شغل لوازم آشپزخانه را انتخاب کرده‌اید، باید بدانید که راه‌اندازی مغازه لوازم آشپزخانه مانند هر کسب‌وکار دیگری چالش‌های خاص خود را دارد. رقابت در بازار لوازم آشپزخانه شدید است. بنابراین، برای اینکه ایده فروشگاه لوازم آشپزخانه را به واقعیت تبدیل کنید باید تمامی جوانب را بررسی کنید و بی‌گدار به آب نزنید. در حال حاضر، تولیدکننده‌های داخلی تقریباً ۶۰ درصد از نیاز بازار را برآورده می‌کنند و ۴۰ درصد باقیمانده توسط تولیدکننده‌های خارجی تأمین می‌شود. درنتیجه، هیچ کمبودی در عرضه لوازم اشپزخانه وجود ندارد و فروشندگان به دلیل عدم موجودی کافی موقعیت فروش را از دست نمی‌دهند.

اگر شما هم به فکر راه اندازی مغازه لوازم اشپزخانه هستید پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

درآمد مغازه لوازم آشپزخانه چقدر است؟

سود مغازه لوازم آشپزخانه چقدر است؟

سرمایه اولیه راه اندازی مغازه لوازم آشپزخانه چقدر است؟

مزایای شغل لوازم آشپز خانه چیست؟

معایب شغل لوازم آشپز خانه چیست؟

راهنمای ادامه مسیر شما : ما تنها شغل لوازم خانگی را معرفی نمی‌کنیم. آکادمی مشاغل بهترین ایده های کسب و کار در ایران و جهان را در درون خود دارد.

ما تمامی شغل ها را معرفی، بررسی و تحلیل می کنیم و راهنمای ورود به تمامی کسب و کارها و مشاغل را اختیارتان قرار خواهیم داد پس با ما به بهترین انتخاب شغلی خواهید رسید. لیست کامل ایده های کسب و کار ما را از اینجا بررسی کنید

در ادامه پرتکرارترین سوالات شما در مورد راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی را پاسخ خواهم داد. ( انتخاب این سوالات پرتکرار براساس الگوریتم سایت بوده و برای بررسی راحت تر تنها قسمت اصلی سوالات قید شده است , نه کل سوال )

سوالات متداول شغل لوازم آشپزخانه

درآمد مغازه لوازم آشپزخانه چقدر است؟

درآمد شغل لوازم آشپزخانه رو می تونیم به چند بخش تقسیم کنیم (درآمد مستقیم و درآمد غیرمستقیم آن شیوه درآمدزایی این فروشگاه بر پایه فروش کالا هستش و درامد آن درآمدی است که بر اساس فعالیت اصلی این مغازه و درآمدهای جانبی آن بدست میاد. در مورد درآمد مغازه لوازم اشپزخانه در کتابچه تحلیل این شغل به صورت جامع توضیح داده شده است. (برای دسترسی به جمع اعضای ویژه ما بپیوندید)

سود مغازه لوازم آشپزخانه چقدر است؟

سود شغل لوازم اشپزخانه رو هم میشه به سه بخش تقسیم کرد (سود کالا یا خدمات , سود کسب و کار و سود نسبت به دارایی)

سود مغازه لوازم آشپزخانه مثل سود هر کسب و کاری باید با توجه به یک الگوی استاندارد سنجیده بشه تا بتونیم این نتیجه‌گیری رو داشته باشیم که مثلاً سود لوازم آشپزخانه مناسب است یا نه؟ الگوی سود شغل لوازم آشپز خانه رو هم از کتابچه تحلیل این شغل بررسی کنید. (برای دسترسی به جمع اعضای ویژه ما بپیوندید)

سرمایه اولیه راه اندازی مغازه لوازم آشپزخانه چقدر است؟

سرمایه اولیه راه اندازی مغازه لوازم آشپزخانه رو هم می‌تونیم به سه بخش اصلی تقسیم کنیم ( سرمایه راه اندازی مغازه، سرمایه در گردش و حتی سرمایه انسانی آن)

سرمایه اولیه شغل لوازم آشپز خانه را به تفکیک بررسی شده و می‌تونید میزان آن رو به صورت تحلیل و همچنین در جدول هزینه راه اندازی مغازه لوازم اشپزخانه بررسی کنید. (برای دسترسی به جمع اعضای ویژه ما بپیوندید)

مزایای شغل لوازم آشپز خانه چیست؟

مزایای شغل لوازم آشپز خانه رو هم می‌تونیم با توجه کسب و کارهای مختلف بررسی کرد.

ما تو آکادمی مشاغل مزایا و معایب این شغل رو با توجه به کسب و کارهای هم رسته خودش و کل رسته‌های شغلی در نظر گرفتیم و در قالب مزایای شغل لوازم آشپز خانه در اختیارتون قرار میدیم. (برای دسترسی به جمع اعضای ویژه ما بپیوندید)

معایب شغل لوازم آشپز خانه چیست؟

معایب شغل لوازم آشپز خانه رو هم همانند مزایای آن باید با توجه به یک الگو نسبت به کسب و کارهای دیگر بررسی کرد.

طبق همین الگو معایب و مزایا این شغل رو با توجه به کسب و کارهای هم رسته و دیگر مشاغل بررسی کردیم و اون رو در قالب معایب لوازم آشپز خانه در اختیارتون قرار داده ایم. (برای دسترسی به جمع اعضای ویژه ما بپیوندید)

محدودیت دسترسی به ادامه مقاله

ادامه محتوای این مقاله به صورت عضویت ویژه در دسترس شما خواهد بود.

از حمایت شما سپاسگذاریمخرید خواسته همه خریداران است. به خصوص ظروف سرو و صرف غذا که لذت غذا خوردن را دو چندان می‌کند. اما باید به این حتما توجه کنید:

در این مقاله از به این ۶ نکته مفصلا خواهیم پرداخت تا خرید ظروف آشپزخانه و غذاخوری برای شما آسان‌تر شود.

پس با ما همراه باشید.

۱. در خرید ظروف آشپزخانه اولین نکته سایز و اندازه ظروف است

در خرید ظروف آشپزخانه دقت کنید که خصوصا ظروف غذاخوری،

احتمالا شما هم از بشقاب‌های بزرگ و زیبا خوشتان می‌آید اما قطعا، وقتی که نتوانستید درِ کابینت را ببندید، از علاقه شما به آن‌ها کاسته می‌شود. پس حتما محدودیت‌های فضا و قفسه خود را پیش از خرید مدنظر قرار دهید.

اکثرا قطری حدود ۱۲ اینچ یا ۳۰ سانتیمتر دارند. این بشقاب‌ها زیر بشقاب غذاخوری و برای تزئین میز هستند. اما حدودا ۲۴ تا ۲۶ سانتیمتر، قطر متفاوتی دارند.

هنگام اندازه گرفتن قفسه‌های کابینت،  آن‌ها را از داخل و نه از خارج، اندازه بگیرید.

حتما سایز بزرگترین بشقاب را با ماشین ظرفشویی چک کنید تا پره‌های آن با ظرف برخورد نکند. وگرنه مجبور به برگرداندن سرویس غذاخوری خواهید شد.

۲. ظروف آشپزخانه را از جایی که فقط سرویس می‌فروشد نخرید

برای خرید ظروف آشپزخانه بهتر است که چون خرید یک سرویس کامل، درحالیکه شما به تمام پارچه‌های آن نیاز ندارید و حتی از کیفیت محصول هم مطمئن نیستید، کار عاقلانه‌ای نیست. شاید شما سس ریز یا فنجان ندارید بلکه فقط بشقاب غذاخوری یا کاسه و پیش دستی لازم دارید.

مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی که فقط سرویس ظروف آشپزخانه یا غذاخوری نمی‌فروشند، مکان بهتری برای خرید هستند چون به شما اجازه می‌دهند دقیقا آنچه لازم دارید، بخرید. به این ترتیب می‌توانید اگر وسیله‌ای هم شکست، خیلی ساده و آسان جایگزینش کنید.

در ضمن شما در صورت نیاز و هر زمان که خواستید می‌توانید، پارچه‌های دیگر این سرویس را به ظروف آشپزخانه خود اضافه کنید با این تفاوت که الان دیگر از کیفیتشان هم مطمئن هستید.

۳. رنگ سفید کلاسیک است و در ظروف آشپزخانه همیشه طرفدار دارد

خیالتان راحت باشد که ظروف آشپزخانه سفید؛ زیبا، کلاسیک و با هر رنگ و دکوراسیونی متناسب هستند.

رنگ سفید، یک زمینه عالی برای هر ترکیب رنگ دلخواهی در چیدن میز غذاخوری ایجاد می‌کند. شما در کنار ست ظروف آشپزخانه و غذاخوری سفید، می‌توانید از هر کاسه‌ی رنگی یا لیوان‌های متفاوت، استفاده کنید؛ بدون اینکه نگران هارمونی و زیبایی آن‌ها باشید.

غذا در ظرف سفید اشتها آورتر است

غذا در ظرف سفید به مراتب، خوش‌تر جلوه می‌کند و حتی برای خوردن اشتها آورتر است. چون یک پس زمینه سفید، بیش از هر رنگ دیگری، تاکید را روی غذا که رنگی است می‌برد. در ضمن تمیزی در ظروف سفید نمایان‌تر است.

آیا همه رنگ‌های سفید، یکسان هستند؟

اما با این که همه رنگ‌های سفید یکسان نیستند و طیف رنگی سفید وجود دارد، باز هم هماهنگ کردن ظرف‌های سفید با کمی اختلاف رنگ، بسیار آسان‌تر از هماهنگ کردن ظروف آشپزخانه در رنگ‌های دیگر است.

در کل اگر خرید لوازم آشپزخانه به رنگ سفید باشد، در اضافه کردن یک قطعه جدید به سرویس آشپزخانه و احتمال هماهنگی آن، هیچ دغدغه‌ای نخواهید داشت.

خرید ظروف آشپزخانه فقط در رنگ سفید، یکنواخت نیست؟

استفاد بیش از حد از هر رنگی، جذابیت را کاهش می‌دهد. به همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم که ظروف آشپزخانه سفید خود را با کاسه‌ها یا دیگر ظروف زیبای رنگی، ترکیب کنید.

برای بشقاب‌های غذاخوری ظرف چینی استخوانی بن چاینا (Bone China) و چینی پرسلان (Porcelain) هرگز شما را مایوس نمی‌کنند. در کنار این ظروف زیبا، استفاده از کاسه‌های سرامیکی یا سفالی هم، برای جلوه و زیبایی بیشتر، یک انتخاب صحیح خواهد بود.

ظروف چینی پرسلان یا استخوانی؛ به خاطر اینکه دوبار پخته شده‌اند، مقاومت و استقامت بیشتری دارند. البته هم دوبار به کوره  می‌روند و از مقاومت بسیارخوبی برخوردار هستند.

۴. به تعداد کافی و متناسب با مهمانی‌هایتان ظرف بخرید

وقتی تعداد مهمان زیاد است، استفاده از ظروف آشپزخانه‌ ناهماهنگ و در چند طرح و رنگ، نظم و جلوه میز غذاخوری را پایین می‌آورد. در نتیجه به شما توصیه می‌کنیم که با توجه به تعداد اعضای خانواده و مهمانی‌هایی که غالباً برگزار می‌کنید، تعداد ظروف آشپزخانه و غذاخوری را انتخاب کنید.

همچنین از آنجایی که رفته رفته مدل‌ها عوض می‌شوند و شکل‌ها و رنگ‌های مختلفی وارد بازار می‌شوند؛ اگر در ابتدا تعداد مناسبی نخرید، بعدها احتمالا برای تکمیل سرویس و ست کردن ظروف، دچار مشکل ‌می‌شوید. پس حتما با برنامه‌ریزی و در نظر گرفتن پارتی‌ها و مهمانی‌های خانواده خود، ظروف آشپزخانه و غذاخوری تهیه کنید. مطمئن باشید که خرید تعدادی کمی بیش از نیاز، هم از نظر هزینه و هم از نظر زیبایی به نفع شماست خصوصا در دراز مدت.

با توجه به فضاهایی که اکثر خانه‌های امروزی برای مهمانی دارند، عدد مناسبی به نظر می‌رسد.

۵. ظرف برای مصرف روزمره و مهمانی را جدا نکنید

اما به شما توصیه می‌کنیم که خود را از لذتِ خوردن یک غذای خوش طعم در یک ظرف زیبا، محروم نکنید. نگه داشتن ظروف زیبا در قفسه و استفاده از آن‌ها فقط زمانی که مهمان دارید، اجحاف در حق خودتان است.

مگر نه اینکه شما ارزشمندید و تمام هزینه‌ها و تلاش‌هایتان، برای تجربه یک زندگی بهتر است؟ پس با خود به اندازه یک مهمان، با احترام برخورد کنید و به کمتر از بهترین قانع نشوید.

۶. آیا هزینه کردن برای خرید ظروف آشپزخانه ارزشش را دارد؟

اگر می‌خواهید که از این ظروف‌ آشپزخانه، برای سالیان سال استفاده کنید، به شما توصیه می‌کنیم که بهترین را انتخاب کنید. البته بهترین نه فقط از نظرِ کیفیتِ استحکام و مقاومت، بلکه از نظر شکل و رنگ هم. با انتخاب درست هم از نظر کیفیت و هم از نظر شکل و رنگ، شما در آینده کمترین نیاز را به دوباره هزینه کردن خواهید داشت.

حتی اگر نتوانید تمام پارچه‌های ظرف مورد نظر خود را در ابتدا تهیه کنید و کامل کردن سرویس برای شما زمان‌بر باشد، باز هم ارزشش را دارد چون این یک سرمایه‌گذاری بلندمدت محسوب می‌شود.

امیدواریم با این نکات خرید بهتر و هوشمندانه‌ای داشته باشید.

ما در همواره تلاش کرده‌‏ایم نگاه نو و معاصر خود را با هنر تلفیق کنیم و زیبایی بیافرینیم.

درباره رویال پلاستیک

رویال پلاستیک در زمینه فروش انواع بطری پلاستیکی و درب بطری پلاستیکی و پت و ظروف پلاستیکی فعالیت دارد و آماده همکاری با تمامی شرکت های بزرگ در زمینه مواد غذایی از جمله دوغ، نوشابه، عسل، خرما و انواع مواد غذایی می باشد.

فروش انواع بطری پلاستیکی بزرگ در حجم های یک لیتری،۱/۵ لیتری و دو لیتری و ۵۰۰ سی سی از طریق تک بطری به صورت عمده خرید و فروش می شود.

بطری پلاستیکی پت که این اصطلاح پت در صنعت بطری های پلاستیکی نام برده خواهد شد، از بطری های پلاستیکی کاربرد های متنوعی می شود.

عمده مصرف بطری های پلاستیکی در کشور برای بسته بندی انواع عرقیجات، نوشابه، دوغ و سایر نوشیدنی های گاز دار و بدون گاز و نیز بطری های دارویی استفاده می شود.

بطری های پت مصارف گوناگونی دارند از مصارف دارویی گرفته تا غذایی و صنعتی. نیز در حجم و طرح های متفاوت قابل استفاده می باشد. ما در رویال پلاستیک، انواع بطری یکبار مصرف، درب بطری و جار را به صورت عمده و جزء به فروش می رسانیم.

دکترنامه در این نوشته، این موارد را بررسی می کند پنهان کردن عناوین
دکمه بازگشت به بالا