سلامت و دانش

آیا کوچک کردن بینی بدون عمل امکان دارد؟

آیا کوچک کردن بینی بدون جراحی امکان پذیر است؟

در فضای مجازی و سایت های مختلف روش های مختلف کوچک کردن بینی با ماساژ، با دستگاه یا با تغذیه و سایر تکنیک ها تبلیغ می شود. اما برای اطلاع از خواص علمی و قابل اطمینان این ماده از یک پزشک فوق تخصص مشاوره می خواهیم.

دکتر. آرش نجف بیگی، متخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی نکات علمی و مهم در مورد روش های کوچک کردن بینی را بیان می کند که در ادامه می خوانید.

برای مشاهده نمونه جراحی بینی دکتر اینجا کلیک کنید. نجف بیگی.

قبل و بعد از جراحی بینی گوشتی دکتر  آرش نجف بیگی

چرا باید جراحی زیبایی بینی انجام دهیم؟

دکتر. نجف بیگی تصریح کرد: رینوپلاستی یک جراحی علمی و قابل اعتماد است که نتایج طولانی مدت دارد. بر خلاف روش های غیرجراحی که تاثیر طولانی مدتی ندارند و گاهی به هیچ وجه شکل بینی را تغییر نمی دهند. از طرفی می توانند مشکلات بیشتری در بینی ایجاد کنند.

سوال اینجاست که آیا کاهش دهنده بینی کار می کند؟ برای دریافت پاسخ خود اینجا را کلیک کنید.

برای چندین دهه، مقامات آکادمیک برجسته جهان در مورد تکنیک های مختلف جراحی بینی و کاهش بینی تحقیق کرده اند. مطمئن باشید اگر روشی غیر تهاجمی و غیر جراحی برای کوچک کردن بینی وجود داشته باشد، مسئولین علمی در مورد آن تحقیق خواهند کرد و به عنوان یک روش استاندارد در دانشگاه های علوم پزشکی تدریس می شود.

اما متاسفانه تنها راه واقعی، علمی و ماندگار برای کوچک کردن بینی، انجام جراحی با تکنیکی متفاوت است. لازم به ذکر است که اندازه بینی ممکن است شرایط متفاوتی داشته باشد و هر بینی با تکنیک و روش خاص خود عمل می شود.

آیا اثر کاهش بینی واقعی است؟

کوچک کردن بینی با سایر دستگاه ها یا روش های غیر جراحی

دکتر نجف بیگی، جراح فوق تخصص، خاطرنشان کرد: کاهش دهنده های بینی که در فضای دیجیتال تبلیغ می شوند، پایه علمی ندارند و توسط متخصصان اختراع نشده اند. در واقع هیچ مطالعه مستند و علمی که نشان دهد این روش با ماندگاری قطعی و بدون عوارض جبران ناپذیر اثر موفقیت آمیزی در کوچک کردن بینی داشته باشد وجود ندارد.

این فقط یک دستگاه کاهش دهنده بینی نیست که زیبایی و شکل بینی شما را تغییر نمی دهد. آنها حتی می توانند آسیب جدی به ساختار یا پوست بینی شما وارد کنند. شایعات زیادی در مورد درمان های خانگی و دستگاه های کاهش دهنده بینی بدون جراحی وجود دارد. با کمی دقت و پرسش متوجه کذب بودن این نوع اخبار می شویم.

برخی حتی تا آنجا پیش می روند که با مواد مختلف التهاب و تورم بینی را کاهش می دهند. واقعا چگونه می توان با یخ و خمیردندان غضروف و استخوان بینی را کوچک کرد؟! این نشان می دهد که سازندگان این خبر جعلی هیچ اطلاعی از آناتومی و ساختار بینی و حتی انواع بینی ها و علت بزرگ یا بدشکل بودن آن ها ندارند.

متاسفانه بسیاری از کاهنده های بینی گاهی اوقات عوارض و مشکلات جبران ناپذیری را برای بینی ایجاد می کنند. شامل:

  • فشار بر غضروف و استخوان های بینی و در نهایت شکستگی، کج شدن و شکل غیر طبیعی بینی که فقط با جراحی قابل اصلاح است.
  • ایجاد فشار در مجاری هوایی بینی و در نهایت ایجاد مشکلاتی در راه های هوایی بینی. به دنبال آن کاهش اکسیژن خون و سایر عوارض جانبی در هنگام خواب و بیداری رخ می دهد
  • صدمات وارده به پوست بینی و لک یا اسکار دائمی در اثر فشار و گرمای دستگاه
  • کبودی و حساسیت دائمی به پوست بینی
  • خشکی یا آسیب به مخاط بینی که منجر به مشکلات تنفسی، حس بویایی یا مشکلات دفاعی بدن در برابر ویروس ها و عوامل بیماری زا می شود.

آیا بعد از استفاده از دستگاه شرینک مشکل بینی حل می شود؟

دکتر نجف بیگی تصریح کرد: برای رفع عوارض استفاده از این روش غیراستاندارد و غیرعلمی باید وضعیت بینی و ساختار آن به طور کامل بررسی شود. گاهی اوقات این مشکلات با گذشت زمان بهبود می یابند، اما معمولا نیاز به جراحی و ترمیم دارند.

به خصوص اگر استفاده از ابزار برای مدت طولانی انجام شده باشد و باید ساختار و چارچوب بینی را تحت تاثیر قرار دهد. اگر غضروف بینی تغییر شکل داده باشد، راهی جز جراحی بینی وجود ندارد. حتی اگر بتوان غضروف را با حرکت یا جابجایی آن جابه جا کرد، آسیب وارده به بینی به خودی خود بهبود نمی یابد.

لازم به ذکر است که بینی عضوی حساس است و در صورت عدم درمان مشکل به مرور زمان تشدید می شود.

آیا شمع بینی کار می کند؟

جراحی بینی استاندارد چگونه انجام می شود؟

رینوپلاستی یا رینوپلاستی عملی است که باعث تغییر شکل دائمی بینی می شود. جراحی بینی ممکن است به دلیل تغییر در ظاهر و کوچک شدن بینی، مشکلات ساختاری و تنفس بهتر یا هر دو باشد.

جراحی بینی بسته به تعداد تغییرات مورد نیاز در ساختار بینی به دو روش بسته و باز انجام می شود. در جراحی بینی بسته تعداد برش ها و بخیه ها در بینی کمتر است و جای زخم در داخل سوراخ های بینی ایجاد می شود و کمتر دیده می شود. اما معمولاً کسانی که نیاز به تغییرات زیادی در بینی دارند باید تحت عمل جراحی با تکنیک بینی باز قرار گیرند.

باید بدانیم که قسمت بالایی ساختمان بینی استخوانی و قسمت تحتانی آن از غضروف تشکیل شده است. رینوپلاستی می تواند به استخوان، غضروف، پوست یا هر سه آسیب برساند. به این ترتیب می توان شکل و اندازه بینی را برای همیشه تغییر داد.

برای کوچک کردن استخوان بینی می توان اندازه و شکل بینی را به سادگی با کاهش اندازه و حرکت دادن استخوان ها و غضروف ها تغییر داد. در این روش تغییر زیادی در پوست بینی ایجاد نمی شود و پس از اصلاح ساختار بینی، پوست سر به جای اولیه خود باز می گردد.

با این حال، برای بینی گوشتی که پوست ضخیم و پر از غدد چربی دارد، باید تغییرات ساختاری بیشتری انجام شود تا پوست بینی نتواند به حالت اولیه خود بازگردد. بنابراین، عملیات دشوارتر خواهد بود.

جراحی بینی گوشتی

دکتر نجف بیگی اطلاعات تکمیلی در مورد جراحی بینی گوشتی و اینکه آیا بعد از مدتی به حالت اولیه خود برمی گردد یا خیر ارائه می دهد:

رینوپلاستی گوشتی نوعی رینوپلاستی است که در آن بینی دارای پوست ضخیم با سوراخ های باز در پوست و غدد چربی زیادی است. با این روش نوک بینی گوشتی بیمار بالا می رود، حجم پوست بینی کاهش می یابد تا بینی کوچکتر شود و در نهایت غضروف بینی تقویت می شود. پ

بینی های گوشتی معمولاً غضروف ضعیفی دارند و معمولاً در مردان دیده می شود. علاوه بر این، نوک بینی بزرگ و گوشتی دارد که به سمت پایین و زاویه دار است. با بال های بینی (Alae) که معمولاً باز و ضخیم است.

در مورد بازگشت جراحی بینی گوشتی قابل ذکر است که منظور شما چه جراحی است و آیا تخصص کافی دارد یا خیر؟ زیرا ما جراحان پلاستیک و ترمیمی از تکنیک های خاصی برای جراحی بینی گوشتی استفاده می کنیم تا فرم بینی ثابت بماند و پوست دوباره بزرگ و متورم نشود.

نمونه کارهای رینوپلاستی از دکتر.  آرش نجف بیگی

برای اطلاع از نحوه عمل بینی گوشتی می توانید این مقاله را از Dr. نجف بیگی.

بینی گوشتی در مقایسه با سایر انواع جراحی زیبایی بینی چگونه عمل می کند؟

دکتر نجف بیگی خاطرنشان کرد: در گذشته جراحی بینی گوشتی اغلب شامل برداشتن غضروف بینی می شد. با این حال، گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد فرورفتگی و بریدگی روی پوست شود و دستیابی به ظاهر متعادل و طبیعی صورت را برای بیمار تقریبا غیرممکن می کند. اما اکنون با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته، بیماران می‌توانند تا سال‌ها پس از جراحی ظاهر جدید و بینی کوچک‌تری داشته باشند بدون اینکه نگران بازگشت نتایج باشند.

در روش جدید به جای کاهش غضروف کلی بینی گوشتی، با قرار دادن غضروف اضافی در نوک بینی و تقویت ساختار آن، شکل و فرم بینی حفظ می شود. این غضروف اضافی به موارد زیر کمک می کند:

  • نوک بینی را رو به بالا نگه دارید و زیبایی بینی را حفظ کنید
  • پوست فضای کافی برای ساخت غدد سباسه جدید ندارد و دوباره متورم می شود

گاهی اوقات این غضروف اضافی از قسمت های دیگر ساختار بینی خارج می شود و گاهی اوقات می تواند از گوش، قفسه سینه یا سایر قسمت های بدن خارج شود.

مهمترین تفاوت بین رینوپلاستی گوشت و استخوان تعداد تغییراتی است که می توان در بینی ایجاد کرد:

  • یک بینی گوشتی را نمی توان به هر اندازه ای کوچک کرد، اما یک بینی نازک را می توان با تغییرات بیشتر در غضروف و استخوان به شدت تغییر داد یا کاهش داد.
  • بینی گوشتی را نمی توان به هیچ شکلی درآورد. به عنوان مثال، عمل بینی عروسکی یا مخمل خواب دار را نمی توان برای بینی گوشتی انجام داد.

به همین دلیل افرادی که بینی گوشتی دارند باید انتظارات واقع بینانه ای از اعمال خود داشته باشند. در نهایت باید به این نکته توجه داشته باشند که با انجام جراحی زیبایی بینی طبیعی می توان فرم بینی را با بقیه قسمت های صورت متناسب و هماهنگ کرد.

* گزارش آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا