سلامت و دانش

لیموترش؛ سرشار از ویتامین C

آفتاب‌‌نیوز:

احمد ساعی در مورد خواص لیمو و مصرف آن برای تقویت سیستم ایمنی بدن اظهار داشت: لیمو یکی از مرکبات است که سرشار از ویتامین C است ، بنابراین انتخاب خوبی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و دریافت ویتامین C است.

این متخصص تغذیه اظهار داشت: یکی از فواید لیمو علاوه بر ویتامین C ، اسیدیته بودن آن به دلیل PH کم است که علاوه بر ویتامین C باعث پذیرش فلزاتی مانند روی و روی می شود که در گروه ویتامین ها و مواد معدنی محلول در آب قرار دارند. آنها برای بدن بسیار مفید و ضروری هستند.

ساعی گفت: بیشتر افراد ویتامین C را از میوه هایی مانند نارنگی ، پرتقال و کیوی دریافت می کنند و مصرف لیمو به دلیل وجود این اسید کمتر است ، اما توصیه می کنیم لیمو از لیمو گرفته شود. از روغنهای اساسی و طعم دهنده ها در خورشت ها و غذاهای کم کالری استفاده کنید. به عنوان مثال ، یک پیشنهاد عالی برای مصرف لیمو ، ریختن چند قطره در پارچ آب و مصرف آن برای کاهش اسیدیته به جای گرم شدن است.

وی در مورد مصرف لیمو و عسل گفت: اگرچه دستورالعمل مصرف لیمو با عسل برای جلوگیری از بیماری را نداریم اما استفاده از این ترکیب را منع نمی کنیم و فقط باید به این نکته توجه کنیم که افراد دیابتی و چاق هستند. استفاده از این ترکیب باید بیشتر دقت شود.

ساعی در پایان گفت: علی رغم تصور غلط در بین مردم ، لیموها از سطح قند بالایی برخوردار نیستند و مانند سایر میوه ها از جمله پرتقال ، نارنگی و … قندهای طبیعی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا