سلامت و دانش

انجام بیش از یک میلیون بازرسی بهداشتی در نوروز / پلمب ۳۷۸۴ واحد صنفی متخلف

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: بازرسان بهداشت محیط یک میلیون و ۱۳ هزار و ۸۶۹ مورد بازرسی و تعداد ۴۲۱ هزار و ۶۶ مورد کلرسنجی از آب‌های آشامیدنی در طرح سلامت نوروزی انجام دادند.

به گزارش دکترنامه، دکتر جندقی افزود: بازرسان بهداشت محیط در  برنامه سلامت نوروزی ۱۴۰۲  از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ لغایت ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۲ به صورت فعال وضعیت بهداشتی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی را  بررسی و نظارت کردند.

وی افزود: در این مدت یک میلیون و ۱۳ هزار و ۸۶۹ مورد بازرسی و تعداد ۴۲۱ هزار و ۶۶ مورد کلرسنجی از آب های آشامیدنی انجام شد و به میزان ۷۶۶ هزار و ۲۲۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته نیز کشف و از چرخه مصرف خارج شد.

جندقی اعلام کرد: به طور متوسط ۳۳۵۵  بازرس در روز در قالب ۱۸۱۰ اکیپ بازرسی و نظارتی بر وضعیت بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت داشتند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان کرد: در این مدت ۹۲۳ هزار و ۸۸۴ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و۵۱ هزار و ۸۸۰ مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی و تعداد ۳۸ هزار و ۱۰۵ بازرسی مشترک با سایر دستگاه ها و سازمان ها و اصناف انجام شده است.

وی اضافه کرد: ۲۰ هزار و ۴۹۴ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت استاندارد و موازین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند و ۳۷۸۴ واحد نیز تعطیل شدند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: تعداد ۱۶۱۴۷ موارد به شکایات مردمی رسیدگی شده است. با همکاری شهرداری ها ۱۱۸۸۹ مورد دستفروشان دوره گرد مواد غذایی جمع آوری شد. تعداد ۷۲۸۰۲ مورد برنامه آموزشی برای اصناف و مردم برگزار شد و به تعداد ۴۷۳۵۹۶ نفر آموزش های لازم ارائه شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی افزود: با تجهیز بازرسان بهداشت محیط به وسایل پرتابل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی تعداد ۶۵۳۰۲۶ مورد سنجش صورت گرفت و تعداد ۱۰۹۶۶ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی مشکوک انجام شد. همچنین از  ۵۱۸۸۰ سامانه‌های آبرسانی بازرسی شد و تعداد ۲۴۶۳۹ نمونه‌برداری میکروبی و تعداد ۴۲۱۰۶۶ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی انجام شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا