اقتصادی

نحوه تشخیص گوشت گوسفند از میش و بز

آفتاب‌‌نیوز :

علی اصغر ملکی راه‌های تشخیص انواع گوشت قرمز را تشریح کرد و گفت: یکی از این راه‌ها تشخیص بر اساس قیمت است. قیمت دام ماده حدودا کیلویی ۱۵ هزار تومان ارزانتر از گوشت گوسفند نر است و گوشت میش نیز حدود ۵۰ هزار تومان تفاوت قیمت دارد.

وی ادامه داد: گوشت دام ماده چرب بوده و البته دیرپز است. گوشت میش زردرنگ‌تر است و لیبل روی آن نیز زردرنگ است و دیر می‌پزد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اضافه کرد: گوشت بز دنبه ندارد و بز با وزن بالا گوشت دیر پزتری دارد. بهتر است مردم گوشت مورد نیاز خود را از مغازه‌های معتبر و آشنا خریداری کنند، زیرا مغازه‌های معتبر به کیفیت گوشتی که عرضه می‌کنند توجه بیشتری دارند و علاقه ندارند مشتری‌های خود را از دست بدهند.

ملکی در پایان گفت: گوشت شیشک (گوشت بره نر به سن ۶ ماه تا ۱ سال) یک شقه اش حدود ۹ تا ۱۰ کیلو می‌شود. همچنین گوشت گوسفند لیبل مشخص دارد.

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا