عمومی

هندبال لرستان در پی بازگشت به دوران طلایی/ پیش بینی کسب سهمیه آسیایی

سید احمد موسوی: هندبال لرستان در دهه ۶۰ از قطب های شاخص و ممتاز این ورزش بود و در آن سالها که دوران طلایی خود را سپری می نمود چندین بار عناوین اول تا سوم رقابتها را از آن خود کرد در آن دهه بود که هندبال این استان در کشور با معرفی چندین ملی پوش به کشور در هندبال ایران آقایی می کرد اما پس از طی آن دهه معروف که پول جای همه چیز را ورزش گرفت سیر نزولی هندبال در لرستان آغاز شد و خبری از آن همه درخشش نبود تا اینکه در ۴ سال گذشته فعالیت مثمر ثمر هیات هندبال استان توجه ها رو بخود جلب کرد و با عملکردش به افکار عمومی نشان داد در مسیر بازگشت به دوران طلایی قرار گرفته است.

به گزارش دکترنامه لرستان ، علی دهقانی دقایقی پیش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دکترنامه با اشاره به فعالیتهای این هیات در چند سال گذشته تا به امروز گفت : در بدو شروع بکار کمیته های مسابقات ، استعدادیابی ، داوران،مربیان ،همگانی و آموزش را تشکیل و دبیر هر کمیته را از بانوان منصوب نمودیم .

وی افزود: عملکرد هر کمیته در پایان هر فصل یعنی هر سه ماه یکبار بررسی میشود و مهمترین کمیته هیات کمیته استعدادیابی است که خروجی بسیار مثبتی برای هندبال استان داشته است .

سرپرست هیئت هندبال استان لرستان با بیان اینکه بازیکنان شاخصی از دل کمیته استعدادیابی شناسایی شدند اظهار داشت : خوشبختانه در مقطع راهنمایی و متوسطه استعدادهای نابی شناسایی و به هیات معرفی شدند و با تلاش مربیان و بازیکنان به لیگ‌های نونهالان و نوجوانان معرفی و در حال فعالیت هستند و قطعا در آینده استخوان بندی اصلی هندبال استان همین استعدادهای جدید می باشد .

دهقان با اشاره به حضور هندبال استان در لیگ برتر افزود: با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود هندبال استان طبق برنامه ریزی صورت گرفته از لیگ سه کشور شروع کرده و به لیگ دو راه یافته و قهرمان ایران در لیگ دسته دوم شدیم .

وی ادامه داد : در لیگ یک ایران که شرایط حساس بود از ظرفیت فوق العاده شرکت موفق پلیمر خلیج فارس استفاده شد و این مجموعه با ورودش به هندبال و با عملکرد موفقش باعث افتخار آفرینی هندیالیست های لرستانی در لیگ یک شد و با تلاش این شرکت ،مجموعه هیات و همه عوامل هندبال استان لرستان برای اولین بار به لیگ برتر صعود نمود .

سرپرست هیئت هندبال استان لرستان از جذب موفق بازیکنان شاخص جهت حضور قدرتمند در لیگ برتر ایران خبر داد و عنوان کرد : تا به امروز ۳ بازیکن ملی پوش ، ۲ بازیکن خارجی و بازیکنان لرستانی خارج از استان جذب شدند و با استفاده از ظرفیت بالای کادر فنی که عزت رزمگر که از سرمایه های هندبال کشور است بعنوان سرمربی قطعا حضوری قدرتمند را در لیگ برتر تجربه خواهیم نمود .

علی دهقان آینده هندبال استان را بسیار درخشان پیش بینی کرد و گفت : با تلاشهای صورت گرفته هیات استان و شهرستان و حمایت‌های بی سابقه شرکت پلیمر خلیج فارس بعنوان اسپانسر و اداره کل ورزش و جوانان استان و جذب ظرفیتهای هندبال کشور موفقیت در لیگ برتر و کسب سهمیه آسیایی برای اولین بار توسط هندبال استان لرستان از اولویتهای اساسی ما بوده که دور از دسترس نیست .

سرپرست هیئت هندبال استان در پایان با تقدیر و تشکر از مجموعه مدیریتی و مالکیتی شرکت پلیمر خلیج فارس و حمایت‌های اداره ورزش و جوانان اظهار امیدواری کرد: تیم هندبال استان حاضر در لیگ برتر با درخشش در بازی‌ها و قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی پاسخ زحمات همه حامیان خود را خواهد داد .

46

دکمه بازگشت به بالا