اقتصادیکسب و کار ویژه

نحوه بهره مندی از خدمات و مشاوره مالی

مشاوره مالی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی برای موفقیت افراد سرمایه گذار داشته باشد تا راه مناسب برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های گوناگون در اختیار افراد قرار گیرد. اگر شما نیز یک فرد سرمایه‌گذار هستید و می‌خواهید به یک موفقیت بی نظیر برسید باید با بهترین مشاور مالی در این زمینه مشورت کرده و مشاوره کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد. شما ابتدا نیازها و اهداف‌تان را با مشاوران مالی در میان گذاشته و سپس این افراد متناسب با نیاز شما کسب و کارهای گوناگون را به شما معرفی و شما را به هدف خود خواهند رساند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاوره مالی با ما همراه شوید.

مشاور مالی چه کسی است؟

مشاوره مالی توسط افرادی انجام می‌شود که آموزش‌های لازم را در این زمینه دیده باشند و بتوانند آسیب‌های کسب‌وکار شما را برطرف نمایند. یک مشاور مالی فرد دلسوزی است که می‌تواند در مراحل مختلف در کنار شما قرار گیرد و راهنمایی‌های لازم را بر پایه دانش و تجربه در اختیار شما قرار دهد.

شناخت بازارهای مالی و تجارت از ویژگی‌های مهم یک مشاوره مالی می‌باشد. اگر بدون توجه به یک مشاور مالی بخواهید مقداری از سرمایه و منابع خود را در یک کسب و کار خرج کنید ممکن است مقدار زیادی از پول خود را از دست بدهید. افراد زیادی هستند که با مشاوره های مناسب توانسته‌اند به اهداف خود رسیده و راه‌های پر پیچ و خم را با روش‌های عالی عبور دهند.

چه زمانی شما به مشاوره مالی نیاز پیدا خواهید کرد؟

شما به دلایل مختلف به یک مشاور مالی نیاز دارید. گاهی برای شخص خودتان نیاز به مشاوره داشته و گاهی برای شرکت و کسب ‌وکار و سازمان خود باید از مشاوران مالی بهره‌مند شوید. اگر بخواهید یک ملک و یا منزل را خریداری کرده و به عنوان سرمایه‌گذاری آن را نگه دارید باید از مشاور مالی کمک بگیرید تا آینده و موقعیت ملک را به طور کامل بررسی کرده و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد.

اگر قصد تحصیل در یک دانشگاه را برای آینده کاری خود داشته باشید می‌توانید از مشاوره‌های مالی برای برنامه ریزی‌های مالی خود کمک بگیرید. یک مشاور وظایف مختلفی در این زمینه دارد که باید به شما راهنمایی‌های لازم را بدهد. برای انتخاب کسب‌وکار هم مشاوره مالی اهمیت بسیار زیادی دارد. این شخص به شما میگوید که باید چه مقدار پولی برای آینده خود پس انداز کرده و برای شروع کار خود به چه مقدار سرمایه نیاز دارید.

اینکه از چه بیمه‌ای استفاده کنید و یا حتی چه نوع حساب بانکی را برای خود باز نمایید نیز از دیگر وظایف یک مشاور مالی است. اگر بخواهید در زمینه پس انداز و سرمایه‌گذاری از مشاوره مالی استفاده نمایید این افراد شما را در زمینه‌های مالی و سرمایه‌گذاری کمک می‌کند. مشاوره  مانند خدمات مالی و حسابداری اهمیت زیادی در کسب‌وکارهایی دارد که هزینه‌های زیادی برای آن‌ها صرف می‌شود.

اطلاعاتی که مشاور مالی نیاز دارد چیست؟

پیش از آنکه یک مشاور مالی بتواند مشاوره لازم را به شما ارائه دهد باید اطلاعات اولیه را در اختیار آن قرار دهید. مشاور مالی باید دارایی‌ها و بدهی‌ها و درآمدهای شما را به طور دقیق در اختیار داشته باشد تا بتواند به یک تحلیل اولیه داده‌ها برسد و با این کار می‌تواند به نتایج روشنی در مورد هزینه‌های شما رسیده و درآمدهای فعلی و درآمدهای آینده شما را مورد بررسی قرار دهد.

این شخص یک فهرست از تمام سرمایه گذاری‌ها، مستمری‌ها، هدایا و منابع فعلی شما را به صورت یک پرسشنامه بررسی کرده و برنامه‌ریزی دقیقی برای آینده شما به شما ارائه می‌کند. اصولا پرسشنامه‌هایی که مشاوران مالی در نظر می‌گیرند با موضوعاتی از قبیل میزان ریسک‌پذیری و ظرفیت ریسک شخصی شما همراه هستند.

این اطلاعات به مشاور مالی کمک می‌کند تا بهتر بتوانند اهداف شما را مورد بررسی قرار دهد. مسائل مختلف دیگر مانند بیمه و وضعیت مالی شما نیز باید جزو اطلاعات اولیه برای یک مشاور مالی باشد. این شخص با تیم حسابدار و وکلای شما ارتباط برقرار می‌کند و می‌تواند مشاوره بهتری در اختیار شما قرار دهد. قدم اول برای هر مشاوره مالی شناخت دقیق سازمان و به روز بودن اطلاعات و ارتباطات دقیق با سایر بخش‌های سازمان شما است.

این شخص اطلاعات اولیه شما را مورد بررسی قرار داده و با توجه به نوع سازمان شما اطلاعات و مشاوره لازم را در اختیارتان قرار خواند داد. مشاوره مالی از طریق شرکت حسابداری رایان محاسبان به بهترین نحو برای شما انجام خواهد شد. خدمات متنوع از طریق مجموعه ما در اختیار شما قرار خواهد گرفت که می‌توانید از این خدمات به صوت آنلاین نیز برخوردار شوید‌.

انواع مشاوره مالی

مشاوران مالی در دو نوع مشاوران مستقل مالی و مشاوران مالی محدود به صورت تخصصی خدمات گوناگون را ارائه می‌کنند. مشاوران مستقل مالی می‌توانند مشاوره ای بیطرفانه را در همه شرکت‌های مختلف موجود انجام دهند اما مشاوران مالی محدود تخصص خاصی را داشته و نمی‌توانند برای همه شرکت‌ها مشاوره ارائه نمایند.

آنها می‌توانند در یک زمینه خاص که تخصص کافی داشته باشند مشاوره مطلوبی را در اختیار مراجعه‌کننده قرار دهند. بهتر است اگر به مشاوره نیاز داشته باشید مشاوره مالی مستقل را دریافت کرده تا بهترین مشاوره در اختیار شما قرار گیرد. مشاوره حسابداری نیز مانند مشاوره مالی باید به طور دقیق انجام شود تا بتواند شما را به اهداف خود برساند.

شرکت‌های حسابداری گوناگونی که در کشور ما خدمات متنوعی ارائه می‌کنند از افراد گوناگون برای خدمات متنوع خود بهره می‌گیرد. اگر یک شرکت معتبر را برای خدمات حسابداری انتخاب نمایید کمک بیشتری به شما خواهند کرد. مجموعه ما خدمات حسابرسی و مشاوره مالی را با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار خواهد داد.

نقش مشاور مالی در مجموعه چیست ؟

در خصوص اینکه مشاور مالی چه فعالیت هایی می کند باید گفت که یک مشاور مالی نقش بسیار حیاتی در یک مجموعه دارد. در واقع نقش وی، مدیریت منابع و مصارف یک شرکت یا سازمان یا ارگان است. یک مشاور مالی تلاش می کند با شناسایی دقیق کلیه هزینه ها طوری آنها را مدیریت کند که هزینه های غیر ضروری بدون اینکه خللی در کیفیت محصول پیش بیاید حذف و کم شده و از این طریق بهای تمام شده تولیدات شرکت کاهش و با حفظ کیفیت لازم بتواند در بازارهای رقابتی علاوه بر حفظ مشتریان قبلی، مشتریان جدیدی نیز کسب کند.

یک مشاور مالی با تجربه می تواند از طریق تهیه انواع گزارشات مدیریتی و مقایسه آنها با دوره های مختلف و همچنین با شرکتهای رقیب، مدیران ارشد شرکت را در زمینه های مختلف تولید و بازاریابی یاری رسانی کند.

یک مشاور مالی موفق می تواند این اطمینان را به مدیران شرکت بدهد که صورتهای مالی تهیه شده کاملا منطبق با قوانین و مقررات مربوطه (از قبیل قانون مالیات ها، قوانین کشوری، قانون بیمه و… و استانداردهای حسابداری) بوده تا شرکت مشمول هزینه های متحمله ناشی از عدم رعایت قوانین مذکور نگردد.

آیا شما به مشاور مالی احتیاج دارید ؟

در واقع از مطالب مطرح شده در بالا میتوان اینطور نتیجه گیری کرد که مشاور مالی از طریق دانش و تجربه خود به مدیران شرکت کمک می کند تا با حداقل کردن هزینه و حداکثر کردن درآمد سهامداران، بهترین تصمیمات را اتخاذ کنند.

صرف نظر از مأموریت اصلی شرکت ها، همه سازمانها می توانند از کارهایی که یک مشاور مالی انجام می دهد بهره مند شوند. مشاوران مالی به طور کلی بر سلامت مالی یک سازمان نظارت می کنند و به اطمینان از ادامه حیات آن کمک می کنند. آنها بر عملکردهای مهمی مانند نظارت بر جریان نقدی، تعیین سودآوری، مدیریت هزینه ها و تولید اطلاعات دقیق مالی نظارت می کنند.

مشاور مالی اعم از نظارت بر کل عملیات مالی یا جنبه خاصی از امور مالی، مانند اعتبار یا مدیریت ریسک، کلید موفقیت هر سازمان هستند.

این که آیا برای امور مالی شخصی خود نیز به مشاور مالی نیاز دارید بستگی به شرایط شما دارد. اگر مجموعه سرمایه گذاری نسبتاً ساده ای دارید، می توانید از یک مشاور مالی با سطح متوسط به عنوان راهی کم هزینه برای مدیریت این سرمایه گذاری ها استفاده کنید  این در شرایطی است که خودتان با انجام دادن این کار راحت نیستید به عنوان نمونه وقت ککافی برای ارزیابی ها یا بررسی شرایط موجود را نداشته باشید.

اگر سرمایه گذاری های شما تا حدودی پیچیده است یا به موضوعاتی غیر از مدیریت سرمایه گذاری مانند برنامه ریزی املاک، کمک مالیاتی یا بازپرداخت بدهی احتیاج دارید، ممکن است ارزش همکاری با یک مشاور مالی برجسته یا یک شرکت که خدمات آنلاین و حضوری مشاور مالی را ارائه می دهد همکاری داشته باشید.

ممکن است ایده خوبی باشد که در صورت مواجهه با تغییرات یا رویدادهای مهم زندگی، از مشاور مالی مشاوره بگیرید. ازدواج، داشتن فرزند یا تغییر شغل می تواند پیامدهای جدی برای امور مالی شما داشته باشد. صحبت با یک متخصص می تواند به شما کمک کند این تغییرات را پیش ببرید و برنامه کلی مالی خود را تعدیل کنید.

دکمه بازگشت به بالا