عمومی

حمایت قاطع روسیه از اجرای موثر برجام

در روزهای اخیر تمامی مقامات عالی رتبه روسیه با تاکید بر اقدامات عملی طرف های توافق هسته ای و از سرگیری مذاکرات نتیجه محور، از مواضع جمهوری اسلامی ایران حمایت کردند.

وزیر امور خارجه روسیه دیروز (شنبه) در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بر احیای برجام تاکید کرد و گفت: همه طرف ها و در درجه اول اتحادیه کشورها باید به تعهدات خود بازگردند. لاوروف همچنین خاطرنشان کرد که مسکو همواره بر لزوم توقف اقدامات مخرب آمریکا علیه شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرده است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در پایان نشست گروه ۲۰ در رم هفته گذشته گفت که مسکو مخالف هرگونه تغییر در توافق هسته ای با ایران است.

لاوروف گفت: «هر گونه اضافه یا برداشتی غیر از شکل اصلی غیرقابل قبول است».

وی گفت: به نظر می رسد طرفین می خواهند به احیای موثر توافق دست یابند.

علی باقری، معاون وزیر امور خارجه روسیه، ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد توافق هسته ای، در جریان سفر ماه جاری به مسکو، گفتند که مسکو نگرانی های تهران در مورد از سرگیری مذاکرات با 1+5 را درک می کند، تحریم های غیرقانونی علیه ایران غیرقابل قبول است. . . به مسکو

وی افزود: دو کشور دیدگاه های نزدیک و مشابهی در مورد مذاکرات توافق هسته ای و موضوعات مرتبط با آژانس بین المللی انرژی اتمی دارند و همچنین در مورد نحوه ادامه مذاکرات و نتایج ملموس توافق دارند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که تهران و مسکو بر اساس منافع مشترک و اصول و قواعد بین المللی به همکاری سازنده خود ادامه می دهند و هر دو کشور با اقدامات یکجانبه و غیرقانونی مخالف هستند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که روسیه به یافتن راه حلی برای مشکل بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی کمک می کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیه 24، ریابکوف همچنین در سخنرانی روز شنبه خود تاکید کرد که کشورش به توافق برجام به شکل اصلی پایبند است.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مستقر در وین، بارها اعلام کرده است که همه شرکت‌کنندگان در مذاکرات برای ازسرگیری برجام خواستار مذاکرات مثمر ثمر هستند.

اولیانوف که ریاست هیئت روسی مذاکرات برجامی را برعهده داشت روز گذشته نیز در توئیتی نوشت که رویکرد شرکت کنندگان در نشست کمیسیون مشترک برجامی در وین عملی بوده است. او گفت که نسبت به دور بعدی مذاکرات وین محتاطانه خوشبین است.

ماریا زاخارووا، وزیر امور خارجه روسیه ماه گذشته در بیانیه ای نوشت: «این است، هست و روسیه قصد دارد به هر نحو ممکن در این امر مشارکت کند».

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور مسئول بارها اعلام کرده است که در صورت لغو تمامی تحریم های آمریکا به شیوه ای قابل راستی آزمایی، به اجرای تعهدات خود در قبال برجام بازخواهد گشت.

معاون سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب گذشته در توییتی نوشت: نهم آذرماه، مذاکرات برای رفع تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی علیه ملت ایران آغاز می‌شود. علی باقری کنی در توئیتی نوشت: در تماس تلفنی با انریکه مورا (معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا)، آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی در 29 دسامبر در وین به توافق رسید.

پیش از این، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه اعلام کرده بود که در اصل اتفاق نظر وجود دارد که مذاکرات در وین است و می‌خواهیم روند وین را ادامه دهیم. در حال نهایی کردن ترکیب تیم هستیم. وزارت امور خارجه مذاکرات را انجام می دهد و مذاکرات در چارچوب معاونت سیاسی وزارت امور خارجه انجام می شود و طرف های مذاکره و توافقات انجام شده در سطح وزیران تصویب و نهایی می شود. روابط خارجی کشورهای مذاکره کننده

امیرعبداللهیان با اشاره به توافق صورت گرفته با هماهنگ کننده برجام درباره زمان مذاکرات با 1+5 تاکید کرد: پیشرفت سریع مذاکرات مستلزم آن است که طرف های اروپایی و آمریکایی رویکردی واقع بینانه و سازنده با پرهیز از اسراف و تسویه حساب های پس از تقاضا داشته باشند. .

علی باقری در سفر ماه جاری به مسکو هدف ایران از مذاکره با 1+5 را لغو تحریم های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه ایران عنوان کرد.

باقری در تشریح نتایج سفر هیأت ایرانی به بروکسل گفت: هدف ما از مذاکره با 1+4 لغو تحریم های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه ایران است و از این رو با طرف اروپایی در مورد شرایط و شرایط صحبت می کنیم. و دستیابی به نتایج ملموس. . و گفتیم.

311311

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا