اقتصادیعمومیکسب و کار ویژه

دمنوشات گیاهی برای کمک به کاهش دردهای دوران پس از عمل جراحی چه هستند؟

ویدئو دمنوش برای کاهش ورم بینی

دمنوش مفرح بیز: بسیاری از افراد از دمنوش برای کاهش ورم بینی خود استفاده می کنند. به همین دلیل در این مقاله ابتدا در مورد عمل بینی و ورم ناشی از آن صحبت می کنیم سپس تاثیر دمنوش در کاهش ورم بینی را بررسی خواهیم کرد. خانم دکتر جمشیدی به عنوان بهترین جراح بینی تهران پاسخگوی سوالات شما در این مقاله هستند.

دمنوش بانوان بیز: گیاهان دارویی سالیان زیادی است که برای درمان بیماری ها و مشکلات مختلفی، مورد استفاده قرار گرفته اند. این گیاهان به دلیل خاصیت ضدالتهابی که دارند در کاهش درد و التهاب ناشی از آسیب های بافتی مختلف، بسیار موثر واقع شده اند.

امروزه تهیه دمنوش های گیاهی استفاده از آن ها را آسان تر کرده است. یکی از عوارض طبیعی جراحی بینی، ورم بینی است. ورم بینی معمولا با درد و التهاب همراه است.

افرادی که عمل بینی انجام داده اند؛ می توانند با تهیه دمنوش های گیاهی درد و التهاب ناشی از جراحی بینی را کاهش دهند و روند ترمیم بافت های آسیب دیده بینی را تسریع کنند.

از جمله این دمنوش ها می توان به چای سبز، زنجیل، بابونه و رازیانه اشاره کرد. در ادامه با عمل بینی و ورم بینی پس از جراحی، بیشتر آشنا خواهید شد.

پیشنهاد می کنیم از پست دیدن کنید.

جراحی زیبایی بینی چیست؟

جراحی زیبایی بینی چیست؟

جراحی بینی یکی از جراحی های زیبایی صورت است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. از طریق این جراحی مشکلات ظاهری زیادی از جمله قوز بینی، انحراف بینی، شکستگی بینی و… قابل درمان هستند.

یک جراح بینی خوب می تواند از طریق تیپ پلاستی، مشکل افتادگی نوک بینی را حل کند، اندازه سوراخ های بینی را تغییر دهد و مشکل عدم تقارن سوراخ های بینی را رفع کند.

همچنین یکی از مشکلات شایعی که افراد زیادی با آن ممکن است مواجه شوند شکستگی بینی در اثر حوادث ناخواسته است که با عمل بینی قابل درمان است.

آیا شما واجد شرایط عمل بینی هستید؟

آیا شما واجد شرایط عمل بینی هستید؟

یکی از سوالات پرتکراری که همیشه از خانم دکتر جمشیدی پرسیده می شود این است که آیا من شرایط انجام عمل بینی را دارم یا خیر؟

در پاسخ باید بگوییم بالغ بر ۸۰ درصد افرادی که مشکلات ظاهری در بینی خود دارند، واجد شرایط عمل بینی هستند. از جمله علت های رایجی که افراد را ترغیب به انجام عمل بینی می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شکستگی بینی که باعث خارج شدن بینی از فرم طبیعی خود شود
  • قوز بینی
  • بزرگ بودن بیش از حد بینی
  • افتادگی بینی که موجب بد فرم شدن بینی شده است
  • تغییر فرم بینی در اثر ضربه
  • مشکلات تنفسی

بهترین پزشک جراح بینی کیست؟

بهترین پزشک جراح بینی کیست؟

در جراحی بینی پزشک با کار روی ساختارهای بینی، تغییرات مورد نظر خود را اعمال می کند. مهارت و تخصص پزشک جراح تاثیر زیادی در نتیجه عمل و عوارض بعد از آن دارد.

به همین دلیل در انتخاب پزشک خود باید بسیار دقت کنید.

از جمله راه هایی که می توانید یک پزشک خوب را تشخیص دهید بررسی مسائل زیر است:

  • سابقه کاری پزشک
  • سوال کردن از تجربیات بیماران
  • مکان کلینیک
  • تعداد بیمارانی که به این پزشک مراجعه می کنند
  • میزان رضایت بیماران از جراحی بینی
  • داشتن صبر و حوصله زیاد
  • اهمیت دادن به بیمار و داشتن جلسات مشاوره قبل و بعد از عمل بینی

با توجه به همه عوامل گفته شده اگر بخواهیم بهترین پزشک جراح بینی را به شما معرفی کنیم پیشنهاد ما کسی جز خانم دکتر خدیجه جمشیدی نیست. خانم دکتر جمشیدی را بیماران به دقت عمل و ظرافت کار می شناسند. سالیانه افرادی زیادی عمل جراحی بینی خود را به ایشان می سپارند.

سابقه درخشان خانم دکتر گویای همه ی این موارد است. ایشان با صعه صدر به تمام پرسش های بیماران جواب می دهند. از جمله پرسش های متداولی که از خانم دکتر پرسیده می شود می توان به این موارد اشاره کرد:

علت ورم بینی بعد از جراحی چیست؟ و اینکه آیا دمنوش برای کاهش ورم بینی موثر است؟ در ادامه به این پرسش ها پاسخ خواهیم داد.

روش های جراحی بینی چیست؟

روش های جراحی بینی چیست؟

جراحی بینی با هدف رفع مشکلات ظاهری و جنبه های درمانی مانند مشکلات تنفسی انجام می شود. جراحی بینی به دو روش کلی انجام می شود، جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته.

جراحی بینی باز

در جراحی بینی که اکثر جراحی های بینی را شامل می شود، برشی در وسط پوست تیغه بینی ایجاد می شود و جراح پوست بینی را به سمت بالا می کشد تا به غضروف و استخوان دسترسی داشته باشد.

پس از انجام این کار جراح، تغییرات مورد نظر خود را اعمال می کند، سپس پوست را به محل اصلی خود برمی گرداند و بخیه می زند.

جراحی بینی بسته

در جراحی بینی بسته که شامل جراحی های به مراتب کمتری می شود، جراح بدون دست کاری پوست و از طریق سوراخ های بینی، تغییرات مورد نظر خود را اعمال می کند. برای رفع مشکلات نوک بینی مانند افتادگی نوک بینی، نمی توان از روش جراحی بسته استفاده کرد.

این روش مختص افرادی است که به علت های مختلف خواستار رفع مشکلی بینی خود هستند از طرفی نمی خواهند تغییر زیادی در شکل ظاهری بینی خود ایجاد کنند.

عوارض جراحی بینی از جمله ورم بینی در این روش کمتر است و این افراد از دمنوش برای کاهش ورم بینی خود به راحتی می توانند استفاده کنند.

انواع مدل های بینی چیست؟

انواع مدل های بینی چیست؟

فرم بینی به دو صورت کلی گوشتی و استخوانی است که هر کدام ویژگی های خاص خودش را دارد. در کنار مزیت ها و معایب مختلف، نوع عمل برای هر کدام متفاوت است. بینی پس از عمل به سه شکل طبیعی، فانتزی و نیمه فانتزی می تواند شکل بگیرد.

خانم دکتر جمشیدی با تجربه بالایی که دارند در ابتدا بیمار را معاینه می کنند، سپس با توجه به اینکه بینی فرد گوشتی یا استخوانی است و با مشورت بیمار و مشخص کردن هدف بیمار از جراحی بینی، بهترین نوع عمل را انتخاب می کند.

در بخش های بعد ویژگی های بینی های گوشتی و استخوانی و جراحی های آن را بررسی می کنیم.

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی به دلیل ساختار این نوع بینی به مراتب سخت تر از عمل بینی استخوانی است. به همین دلیل پزشکی که بینی های گوشتی را عمل می کند، باید مهارت و تجربه زیادی داشته باشد.

بینی های گوشتی دارای پوست ضخیم تر و غضروف شکننده تری هستند. طوری که بعضی اوقات پزشکان علاوه بر ایجاد تغییر در ساختار بینی، نیاز به پیوند غضروف هم پیدا می کند.

در صورتی که نیاز به پیوند غضروف شود، پزشک از غضروف گوش یا دنده فرد استفاده می کند و اگر این غضروف ها مناسب این کار نبودند، غضروف مصنوعی به کار می برد.

خصوصیات بینی گوشتی:

  • نوک بینی در بینی های گوشتی پهن تر و دارای بافت بیشتری است
  • بینی گوشتی بافت غضروف شکننده تری دارد
  • پوست بینی در این مدل ضخیم تر است و در نوک بینی بافت چربی قرار گرفته است
  • دمنوش برای کاهش ورم بینی پس از جراحی بینی های گوشتی بسیار موثر است

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی

اکثر افرادی که بینی استخوانی دارند با مشکل قوز بینی مواجه هستند. ضخامت پوست در این نوع بینی به مراتب کمتر است ولی در عوض غضروف ها مستحکم تر هستند.

انجام جراحی این نوع بینی برای جراح ساده تر است و تغییرات مورد نظر را راحت تر می تواند اعمال کند. به دلیل اینکه ایجاد تغییرات مورد نظر در این بینی راحت تر است، مدت زمان عمل بینی نیز کمتر می شود، دوره ریکاوری و بهبود ورم بینی هم کاهش می یابد.

اگر توصیه های پزشک را جدی بگیرید و دستورالعمل های پزشک از جمله خوردن دمنوش برای کاهش ورم بینی را به خوبی انجام دهید، در مدت زمان کوتاهی می توانید فعالیت های روتین خود را از سر بگیرید.

خصوصیات بینی استخوانی:

  • غضروف قوی تر و پوست نازکتر
  • وجود قوز یا پل بینی
  • عوارض جراحی کمتر و دوره ریکاوری و بهبود کوتاه تر

جراحی بینی طبیعی

افرادی تمایل به این نوع جراحی دارند که صرفا می خواهد مشکل بینی خود مانند انحراف بینی را رفع کنند. در این جراحی پزشک تلاش می کند شکل ظاهری بینی فرد تغییرات بسیار کمی داشته باشد و قسمت های مختلف مخصوصا نوک بینی، تغییر فرم ندهند.

همچنین پزشک سعی می کند قوس زیادی در بینی ایجاد نکند و فاصله طبیعی نوک بینی تا لب بالایی را در حالت طبیعی نگه دارد

دکمه بازگشت به بالا