عمومیکسب و کار ویژه

انواع عمل جراحی پلک در تهران

جراحی بلفاروپلاستی در تهران چیست و چگونه انجام می‌شود؟ یکی از انواع جراحی‌های زیبایی، عمل زیبایی پلک است که در آن افتادگی و شل شدگی پشت چشم و یا حتی زیر چشم به صورت کامل رفع می‌گردد. ایجاد چین و چروک و یا خطوطی در اطراف چشم می‌تواند باعث بی حالی چهره و بالاتر دیده شدن سن فرد گردد. از این رو بسیاری از افراد به دنبال روشی مطمئن و ایمن برای رفع این مسئله هستند.

ما در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر توضیح کامل در موردبه معرفی لیستی از بهترین جراحان زیبایی پلک در تهران بپردازیم تا بتوانید در کمترین زمان ممکن پزشک مورد نظر خود را انتخاب نمایید. با ما در ادامه مقالات بلفاروپلاستی همراه باشید:

بهترین دکتر عمل بلفاروپلاستی در تهران کیست؟

رسیدن به نتیجه ایده آل و رضایت بخش از نتیجه جراحی  مستلزم مراجعه به بهترین جراح زیبایی پلک در تهران است. از این رو برای اینکه بتوانید دکتر خوب برای انجام این جراحی را پیدا کنید باید ویژگی‌های بهترین دکتر بلفاروپلاستی در تهران را بشناسید. در ادامه به توضیح کامل در مورد خصوصیات بهترین دکتر جراحی بلفاروپلاستی در تهران پرداخته شده است:

  • پزشک خوب کشی است که دارای تخصص و مدرک لازم باشد.
  • از تجربه و سابقه کافی در زمینه بلفاروپلاستی برخوردار باشد.
  • رضایت مراجعین قبلی خود را به دست آورده باشد.
  • از تکنیک‌های و تجهیزات پیشرفته استفاده کند.
  • سلامت بیمار را در اولویت کار خود قرار بدهد.
  • دارای پرسنل با اخلاق و حرفه‌ای باشد.

به طور قطع پیدا کردن یک پزشک با چنین ویژگی‌هایی کاری سخت و زمان بر است و ممکن است هزینه بالایی نیز دربرداشته باشد. از این رو ما برای راحتی شما و صرف زمان کمتر در انتخاب پزشک متخصص به معرفی لیستی از بهترین دکترهای جراح زیبایی پلک در تهران پرداخته‌ایم که در ادامه می‌توانید مشاهده نمایید:

دکتر راضیه جعفری جراح بلفاروپلاستی در تهران

دکتر راضیه جعفری فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی در تهران هستند.

مشاوره و ویزیت قبل ازجراحی:
هر بیمار باید قبل از عمل، ویزیت شده و توضیحات لازم ارائه و به سوالات بیمار پاسخ داده شود. بیمارانی که اطلاعات کافی دریافت کرده‌اند با آمادگی بیشتر عمل می‌کنند و دوران نقاهت را با آرامش بهتری طی می‌کنند. تمامی مراحل جراحی شامل مشاوره قبل از عمل و انالیز، عمل جراحی و ویزیت‌ها، مراقبت‌های بعد از عمل، آموزش‌ها و پیگیری‌ها مشخصا توسط خود ایشان انجام شده که طبعا این مسئله تاثیر بسیار مثبتی بر درصد رضایت مندی بالای اعمال جراحی ایشان داشته‌ است.

خدمات جراحی:
* ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم
* لیپوماتیک و پیکرتراشی
* لیفت سینه و ماموپلاستی
* پروتز سینه
* لیفت بازو و ران
* لیفت صورت و گردن
* لیفت ابرو و پیشانی آندوسکوپیک
* بلفاروپلاستی و افتادگی پلک
* تزریق چربی صورت
* تزریق چربی و فرمدهی باسن
* تزریق ژل،بوتاکس و زاویه سازی صورت

در ادامه می‌توانید نمونه بلفاروپلاستی دکتر جعفری در تهران را مشاهده کنید:

اطلاعات مطب دکتر راضیه جعفری در تهران:

آدرس مطب: تهران، پاسداران، بوستان نهم

تلفن تماس: ۰۹۳۹۱۰۱۰۱۶۸

جهت دریافت نوبت مشاوره و تماس با دکتر راضیه جعفری روی دکمه زیر کلیک کنید:

دکتر آرش نجف بیگی جراح بلفاروپلاستی در تهران

دکتر آرش نجف بیگی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در شهر تهران هستند.

ایشان دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانشگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش و مقطع فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی خود را در بیمارستان حضرت فاطمه دانشگاه تهران گذرانده‌اند. دکتر نجف بیگی در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه، انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی و عضو انجمن جراحان پلاستیک آمریکا هستند.

در ادامه می‌توانید تعدادی از نمونه کارهای عمل پلک دکتر نجف بیگی را ببینید:

دکتر بابک باب شریف جراح پلک در تهران

دکتر باب شریف جراح و فوق تخصص چشم در شهر تهران هستند.

در ادامه تعدادی نمونه کار دکتر باب شریف را مشاهده کنید:

دکتر محمد طاهر رجبی جراح بلفاروپلاستی در تهران

ایشان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز هستند. دکتر رجبی علاوه بر جراحی‌های درمانی چشم، جراحی‌های زیبایی پلک، افتادگی پلک، لیفت و جوانسازی صورت، گود افتادگی چشم و غیره را نیز انجام می‌دهند. هزینه جراحی پلک دکتر رجبی با توجه به شرایط هر فرد و پلک مورد نیاز برای جراحی متفاوت است که پس از معاینه به طور دقیق مشخص می‌شود.

در ادامه تعدادی از جراحی‌های زیبایی پلک دکتر رجبی را ببینید:

دکتر محسن بهمنی کشکولی جراح پلک در تهران

پروفسور بهمنی کشکولی فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم از انگلستان هستند.

ایشان عضو کمیته برگزار کننده کنگره جهانی چشم پزشکی WOC،
عضو کمیته علمی کنگره‌های چشم پزشکی و پلاستیک چشم خاور میانه و آفریقا و عضو رسمی انجمن جراحان پلاستیک و ترمیمی چشم اروپا ESOPRS هستند. دکتر بهمنی کشکولی علاوه بر جراحی‌های درمانی چشم، سایر جراحی‌های زیبایی چشم از جمله بلفاروپلاستی، افتادگی پلک و پف چشم را نیز انجام می‌دهند.

در ادامه تعدادی از عکس‌های بلفاروپلاستی پروفسور محسن کشکولی را ببینید:

دکتر سلطان حسین سالور جراح پلک

دکتر حسین سالور متخصص چشم و جراح در شهر تهران هستند.

 

از خدمات گسترده دکتر سالور جراح پلک در زمینه جراحی‌های درمانی و زیبایی چشم می‌توان به جراحی اندوسکوپی مجرای اشکی، جراحی کاتاراکت، پیوند قرنیه، قوز قرنیه، جراحی بلفاروپلاستی، ترمیمی پلک و چشم و غیره اشاره کرد.

در ادامه چند نمونه کار قبل و بعد بلفاروپلاستی دکتر سالور را ببینید:

جراحی بلفاروپلاستی در تهران چگونه انجام می‌ شود؟

عمل زیبایی پلک در تهران به عنوان یک جراحی کم تهاجمی و سرپایی شناخته می‌شود که به منظور برداشتن چربی و پوست اضافه در ناحیه تحتانی یا فوقانی پلک و یا هر دو صورت می‌گیرد. در این روش به حذف چین و چروک‌ها و خطوط ایجاد شده در زیر چشم نیز پرداخته می‌شود که به جوانسازی و شادابی چهره کمک بسیاری می‌کند.

جراحی بلفاروپلاستی در تهران با توجه به شرایط بیمار می‌تواند هم با کمک بیهوشی عمومی و هم با بی حسی موضعی انجام گیرد. پس از آماده سازی بیمار برای انجام عمل، جراح برش‌های کوچکی را در نواحی مورد نظر ایجاد می‌کند و سپس به برداشتن بافت و چربی اضافه می‌پردازد. پس از اتمام جراحی و اعمال تمامی تغییرات لازم، محل برش‌ها با بخیه‌های بسیار ظریفی بسته می‌شوند و بیمار برای مراقبت‌های بیشتر به اتاق ریکاوری منتقل می‌گردد.

مراحل انجام بلفاروپلاستی و انتخاب بهترین دکتر جراح پلک در تهران

در ابتدا برای اینکه بتواندی نتیجه ایده آلی از جراحی خود به دست آورید بایستی به بهترین جراح بلفاروپلاستی در تهران مراجعه نمایید. سپس با توجه به شرایط و نیاز بیمار عمل بلفاروپلاستی می‌تواند هم برای پلک بالا و هم برای پلک پایین صورت گیرد. عمل پلک بالا و پایین به صورت زیر انجام می‌گیرد:

مراحل جراحی پلک فوقانی

انجام جراحی پلک بالا می‌تواند به صورت بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعی انجام گیرد. پس از آماده سازی بیمار برای انجام این عمل، جراح برش‌هایی را در بالای پلک بیمار و در ناحیه چین خورده پلک ایجاد می‌کند. سپس تمامی بافت و چربی‌های اضافه خارج شده و پس از اعمال تغییرات لازم، برش‌های ایجاد شده با بخیه‌های ظریفی بسته می‌شوند.

مراحل جراحی پلک تحتانی

برای انجام جراحی پلک پایین نیز همانند پلک فوقانی می‌تواند با کمک بیهوشی عمومی و یا با بی حسی موضعی صورت گیرد. این برش‌ها دقیقا در زیر خط مژه و یا داخل پلک و به صورتی که قابل مشاهده نباشد ایجاد می‌شوند. سپس چربی‌ها و بافت اضافه برداشته شده و چین و چرک‌ها و خطوط ایجاد شده نیز رفع می‌گردند.

مقاله پیشنهادی:

انواع جراحی بلفاروپلاستی در تهران

انجام جراحی بلفاروپلاستی در تهران می‌تواند در انواع مختلفی باشد که با توجه به نیاز و شرایط بیمار و همچنین نظر بهترین جراح پلک در تهران نوع مناسب ان برای فرد انتخاب می‌شود. در ادامه به توضیح این موارد پرداخته شده است:

بلفاروپلاستی پلک بالا در تهران

بلفاروپلاستی پلک بالا با هدف ایجاد تناسب بین چشم‌ها و ابروها انجام می‌شود. در واقع در این نوع از جراحی، پوست اضافه و شل شده بالای پلک کاملا برداشته شده و باعث می‌شود تا محدودیت دید نیز رفع گردد. در واقع انجام این جراحی برای افرادی که به دلیل ژنتیکی و یا به دلیل بالا رفتن سن دچار این عارضه شده‌اند می‌تواند بسیار رضایت بخش باشد.

بلفاروپلاستی پلک پایین در تهران

انجام این جراحی برای افرادی توصیه می‌شود که به دلایل مختلفی دچار چین و چروک و یا بافت‌های چربی در زیر پلک پایین خود هستند. پزشک با ایجاد برش‌های بسیار کوچک سعی در تخلیه بافت اضافه و از بین بردن شل شدگی این نواحی می‌کند.

جراحی پلک با لیزر در تهران

جراحی پلک بالا معمولا با کمک بی حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می‌گیرد به گونه‌ای که خونریزی و برش کمتری نسبت به حالت عمل جراحی دارد. در واقع برای ایجاد برش‌ها در این روش به جای استفاده از تیغ جراحی از امواج رادیویی کمک گرفته می‌شود، از این رو می‌تواند به عنوان یک عمل کمتر تهاجمی شناخته شود. جراحی بلفاروپلاستی با لیزر هم برای پلک بالا و هم برای پلک پایین قابل استفاده می‌باشد.

لیفت پلک با نخ

یکی دیگر از روش‌های از بین بردن چین و چروک و شل شدگی پوست پلک بالا و پایین استفاده از تکنیک لیفت پلک با نخ است. پزشک از نخ‌های قابل جذب برای کشیدن پوست و بافت زیرین استفاده می‌کند تا تغییرات لازم را بر روی آن اعمال نماید. تاثیر این عمل تا زمانی که نخ‌ها به طور کامل جذب پوست شوند باقی خواهد ماند.

توجه داشته باشید که پزشکان روش لیفت پلک با نخ را برای از بین بردن افتادگی و شل شدگی پلک بالا و یا پایین توصیه نمی‌کنند چرا که می‌تواند عوارض بسیاری به همراه داشته باشد.

کاندیدای مناسب عمل افتادگی پلک (بلفاروپلاستی) در تهران

افرادی که دارای شرایط زیر هستند می‌توانند به عنوان گزینه مناسبی برای انجام جراحی بلفاروپلاستی در تهران محسوب گردند:

  • افرادی که به دلیل بالا رفتن سن دچار شل شدگی و یا افتادگی پوست پلک خود شده‌اند.
  • کسانی که به صورت ژنتیکی دارای بافت و پوست اضافه در ناحیه پشت چشم خود هستند.
  • افرادی که دارای چین و چروک و یا بافت چربی اضافه در ناحیه زیر پلک خود هستند.
  • افرادی که توقعات و خواسته‌های منطقی و واقع بینانه از نتیجه جراحی دارند.
  • کسانی که از لحاظ روحی و جسمی در سلامت کامل هستند.

افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و یا از داروهای خاصی استفاده می‌کنند بایستی قبل از اقدام به انجام این جراحی با پزشک خود در خصوص این مسئله مشورت نمایند.

بلفاروپلاستی در تهران برای چه افرادی مناسب نیست؟

افرادی که دارای بیماری‌های خاص مانند هپاتیت، ایدز، دیابت و یا فشار خون هستند حتما بایستی برای انجام این جراحی با پزشک خود مشورت نمایند تا در صورت نیاز اقدامات لازم قبل از عمل انجام شود. همچنین کسانی که دچار مشکلات انعقاد خون و یا ضعف سیستم ایمنی بدن هستند گزینه مناسبی برای انجام جراحی بلفاروپلاستی در تهران محسوب نمی‌شوند.

مزایای جراحی پلک در تهران

از آنجایی که جراحی پلک در تهران دارای مزایای بسیاری می‌باشد به همین دلیل از طرفداران زیادی نیز برخوردار است. برخی از مزیت‌های جراحی بلفاروپلاستی به شرح زیر هستند:

  • رفع افتادگی و شل شدگی پوست پلک
  • از بین رفتن چین و چروک‌های پایین پلک
  • کم تهاجمی و کم خطر بودن جراحی
  • ایجاد تناسب بین ابروها و چشم‌ها
  • رفع محدودیت بینایی چشم
  • جوانسازی و شادابی چهره
  • عمل جراحی راحت و کوتاه
  • پایین‌تز نشان دادن سن
  • طول دوره نقاهت کوتاه

برای اینکه بتوانید به نتیجه ایده آل و مطلوبی از عمل جراحی خود دست یابید بایستی به پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه مراجعه نمایید تا با سابقه‌ای که به دست آورده بهترین نتیجه را برای شما فراهم آورد.

تعداد جلسات جراحی پلک در تهران

جراحی بلفاروپلاستی در تهران پس از انجام جلسات مشاوره با پزشک متخصص در بیمارستان و یا کلینیک مورد نظر و در طی تنها یک جلسه انجام می‌گیرد. عمل بلفاروپلاستی نوعی جراحی زیبایی است که با ایجاد برش‌های محدود و کوچکی در ناحیه مورد نظر به برداشتن بافت و چربی‌های اضافه در این ناحیه می‌پردازد. با توجه به شرایط هر فرد متفاوت است و در جلسه مشاوره پس از معاینه به طور دقیق مشخص می‌شود.

مراقبت‌های بعد از بلفاروپلاستی (عمل جراحی پلک) در تهران

مراقبت‌های بعد از عمل می‌تواند تاثیر بسیاری بر روی نتیجه جراحی پلک و بهبودی سریع‌تر آن داشته باشد. از این رو در ادامه مطلب به توضیح کامل در خصوص نکات مهم بعد از جراحی بلفاروپلاستی پرداخته شده است:

  • به مدت حداقل یک هفته بعد از جراحی بلفاروپلاستی از انجام فعالیت سنگین و ورزش خودداری کنید.
  • برای کاهش سریع‌تر تورم و التهاب می‌توانید از کمپرس سرد بر روی ناحیه مورد نظر استفاده کنید.
  • بعد از یک هفته برای کشیدن بخیه ها (در صورت استفاده از بخیه غیرجذبی)  به پزشک مراجعه کنید.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک را به موقع استفاده نمایید تا از بروز درد و عفونت جلوگیری گردد.
  • در هنگام استراحت کردن و یا خوابیدن از چند بالشت استفاده کنید و سر خود را بالاتر از بدن قرار بدهید.
  • در هنگام خارج شدن از منزل حتما از عینک افتابی استفاده کنید تا از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری گردد.

ایا بلفاروپلاستی بدون جراحی در تهران امکان دارد؟

عمل بلفاروپلاستی در تهران بدون جراحی با کمک دستگاه پلاسما جت و یا پلکسر انجام می‌گیرد. انجام بلفاروپلاستی بدون جراحی و با پلکسر با کمک بی حسی انجام می‌شود و نیازی به بیهوشی ندارد. معمولا در طی یک جلسه و با ایجاد حرارت بر روی ناحیه مورد نظر باعث سفت شدن و کشیده شدن پوست پلک می‌گردد.

توجه داشته باشید که پزشکان انجام این جراحی را برای بیماران خود توصیه نمی‌کنند چرا که می‌تواند عوارض جبران ناپذیر بسیاری به دنبال داشته باشد.

جای بخیه و اسکار بعد بلفاروپلاستی چگونه برطرف می‌شود؟

به دلیل ایجاد برش‌های محدود در جراحی بلفاروپلاستی در تهران و همچنین پوست نازک این ناحیه معمولا جای زخم و بخیه‌ها بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی کاملا از بین می‌روند. علاوه بر این در صورت استفاده از پمادهای تجویز شده توسط پزشک می‌توان روند بهبودی جای بخیه و اسکار را تسریع بخشید.

عوارض جراحی بلفاروپلاستی در تهران

عمل زیبایی پلک در تهران نیز مانند سایر جراحی‌های زیبایی دارای عوارض کوتاه مدت و یا بلند مدتی است که می‌تواند به شرح زیر باشد:

  • قرمزی چشم‌ها
  • بی حسی در چشم‌ها
  • ورم و التهاب اطراف چشم
  • سختی در بستن چشم‌ها
  • تازی دید بعد از عمل جراحی
  • گود شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی

بروز این عوارض بعد از جراحی بلفاروپلاستی در تهران کاملا طبیعی بوده و با گذش مدت زمان کوتاهی علائم ناشی از آن از بین خواهد رفت. همچنین زمانی که به بهترین دکتر برای عمل بلفاروپلاستی در تهران مراجعه کنید می‌توانید احتمال بروز عوارض بعد از عمل را نیز کاهش بدهید.

چگونه بهترین بهترین کلینیک بلفاروپلاستی در تهران را پیدا کنیم؟

انتخاب بهترین بهترین دکتر بلفاروپلاستی تهران برای عمل جراحی زیبایی پلک بسیار اهمیت دارد بنابراین بهتر است در گام اول برای انتخاب دکتر وقت کافی بگذارید. برای راحتی شما در این مقاله لیست بهترین جراح بلفاروپلاستی تهران همراه نمونه کار قبل و بعد آنها آورده جراحی پلک یا بلفاروپلاستی بعد ازعمل بینی یکی از مشهورترین جراحی های زیبایی می باشد که کاندیدای خاص خود را دارد. اغلب این کاندیدا برای برطرف کردن افتادگی پلک و رسیدن به زیبایی و جوانی به ما مراجعه می کنند. کسانی که به دلیل افتادگی پلک ها یا پف آن ها دارای دید بسیار کمی هستند باید به بهترین جراح پلک در شهر محل سکونت خود مراجعه کنند. افرادی که در شهر تهران زندگی می کنند می توانند برای انجام این فرایند از بهترین متخصص جراحی پلک در تهران کمک بگیرند. ایشان با تکیه بر توانایی های خود بهترین نتیجه را برای شما از جراحی زیبایی پلک به ارمغان می آورند.

بهترین جراح پلک در تهران کیست؟

دکتر امید ابراهیمی یکی از بهترین جراحان پلک تهران می باشند که تجربه های بسیار وی موجب شده است تا افراد از نتایج درمان خود رضایت کامل داشته باشند. همین امر سبب شده تا افراد بسیاری برای انجام جراحی پلک به ما مراجعه کنند. اگر شما نیز از کاندیدای انجام عمل پلک هستید می توانید با شماره هایی که در سایت وجود دارند تماس و بهترین نتایج را با دکتر ابراهیمی تجربه کنید.

مشکلاتی که در عمل زیبایی پلک برطرف می شوند عبارتند از :

  • افتادگی و پف پلک های فوقانی
  • پف و کیسه های چربی پلک های تحتانی
  • چروک هایی که در زمان خنده در اطراف چشم ایجاد می شوند.

کاندیدای مناسب برای جراحی پلک در شهر زیبای تهران

انجام جراحی زیبایی پلک در تهران یا سایر شهر های ایران محدودیت سنی یا جنسیتی نداشته و همه افراد می توانند برای انجام جرحي پلك اقدام کنند. اما به طور معمول بلفاروپلاستی پس از سن 35 سالگی انجام می شود چرا که از این سن به تدریج تغییرات ناشی از افزایش سن پدید می آید. لازم به ذکر است در برخی موارد ممکن است بیمار به دلیل عوامل وراثتی یا سبک زندگی در سنین پایین تر نیز دچار افتادگی پلک شود و با انجام عمل پلک نسبت به درمان آن اقدام نماید.

همچنین افرادی که چشم هایی شبیه به ژاپنی ها دارند و شیار پشت پلکشان تشکیل نشده نیز کاندیدای مناسبی برای انجام جراحی پلک در تهران یا سایر شهر های کشور هستند. برای این بیماران چین پلک ایجاد می شود و چشم ها درشت تر به نظر می رسند. در مواردی ممکن است افتادگی پلک و شلی پوست به حدی باشد که دید فرد را تحت تاثیر قرار دهد ، یا شلی بیش از حد پلک پایین منجر به این موضوع شده که پلک ها به خوبی بسته نشوند. این افراد نیز کاندید مناسبی برای عمل زیبایی پلک هستند.

اقدامات قبل از جراحی پلک از نظر دکتر امید ابراهیمی

  • انتخاب بهترین جراح عمل بلفاروپلاستی پلک تحتانی در تهران ، اولین قدم انجام بلفاروپلاستی می باشد که از اهمیت به ویژه ای برخوردار است ؛ چرا که بر روی نتیجه و همچنین ، عدم بروز عوارض ناشی بلفاروپلاستی تاثیر گذار خواهد بود.
  • در جلسه مشاوره ، جراح شما را از بایدها و نبایدهای قبل و بعد از عمل پلک ، آگاه می کند ؛ به علت اهمیت به سزای این موارد ، ما نیز در ذیل به برخی مهم ترین آن ها اشاره کرده ایم.
  • از مهم ترین مواردی که باید در رابطه با آن ها با پزشک معالج خود صحبت کنید ، عبارتند از :
    1. سوابق پزشکی ( حساسیت های دارویی ، ابتلا به بیماری های خاص و داروهای مصرفی )
    2. انتظارات و خواسته های خود از عمل کردن پلک
    3. و از این قبیل موارد
  • استعمال دخانیات ( مصرف سیگار ، قلیان و غیره ) و همچنین ، نوشیدن الکل از مدتی قبل از جراحی زیبایی پلک ، ممنوع می باشد ؛ چرا که منجر به بروز اختلال در حین جراحی پلک می شود.
  • مصرف داروهایی که با اختلال در انعقاد خون ، همراه هستند نیز از مدتی قبل از عمل ، ممنوع می باشد ؛ چرا که میزان احتمال بروز خونریزی در حین عمل را افزایش می دهند.
  • بانوان در روز عمل زیبایی پلک ، باید بدون آرایش و لاک ناخن باشند ؛ همچنین ، آن ها نباید هیچ گونه زیورآلات نیز با خود به همراه داشته باشند.
  • بهتر است ، نیم الی یک ساعت زودتر  ، در محل جراحی حضور یابید.
  • به همراه داشتن مدارک پزشکی خود را در روز عمل پلک ، فراموش نکنید.
  • حضور یک همراه در روز انجام جراحي پلك ، الزامی می باشد.

عمل پلاستیک پلک در تهران

جراحی پلک در تهران یا سایر شهر های ایران از عمل های شایع زیبایی می باشد. این عمل در افرادی انجام می شود که به دلیل افزایش سن و یا بطور مادرزادی دچار تورم و افتادگی بیش از حد ناحیه پلک فوقانی یا تحتانی می باشند. با بلفاروپلاستی می توان این افتادگی را که در اثر شل شدن یا افزایش پوست یا عضله یا چربی پلک است اصلاح و در نتیجه ظاهری زیباتر و جوان تر برای فرد ایجاد نمود.

نحوه جراحی پلک در تهران

عمل کردن پلک در شمال ، جنوب ، شرق و غرب تهران را می توان به تنهایی یا همراه با سایر عمل های زیبایی انجام داد. این عمل معمولا تحت بی حسی موضعی همراه با تزریق داروهای آرام بخش قابل انجام است ولی در صورت تمایل بیمار با بیهوشی عمومی هم قابل انجام است. طول مدت عمل ۲-۱ ساعت می باشد. بعد از عمل پلک پانسمان کوچکی روی بخیه های پلک گذاشته می شود به طوری که این پانسمان به هیچ وجه مانع از بازو بسته شدن پلک ها نمی شود و مشکلی را در دید طبیعی شخص ایجاد نمی کند.

پس از حدود ۴ ساعت بیمار می تواند از مرکز جراحی مرخص شده و بعد از ۴-۳ روز در محل کار خود حضور داشته باشد. بخیه ها نیز معمولا بعد از ۷ روز خارج می شود. تورم پلک ها در روزهای اول بعد از جراحی پلک وجود خواهد داشت که با برطرف شدن آن به تدریج نتیجه مطلوب جراحی زیبایی پلک ظاهر خواهد شد. برطرف شدن کامل تورم ممکن است تا ۳ ماه طول بکشد.

عمل زیبایی پلک بالا

در بلفاروپلاستی پلک بالا ، افتادگی و پف پلک برطرف می شود و چهره را از حالت خسته و ناخوشایند خارج می کند. در برخی موارد ممکن است مشکلات پلک ها ابرو ها را نیز درگیر کند و با انجام عمل پلک این مشکلات برطرف شده و فرم ابرو نیز تغییر نماید. برای جراحی پلک  معمولا برش به روی پوست و کمی بالا تر از خط مژه ایجاد شده و هر گونه پوست یا گوشت اضافی که موجب افتادگی پلک شده برداشته خواهد شد. همچنین در صورت لزوم عضلات چشم نیز ترمیم می شوند. توجه داشته باشید که در برخی موارد ممکن است لازم به خارج کردن چربی نباشد و تنها چربی ها کمی جابه جا شوند تا فرم چشم اصلاح گردد.

جراحی پلک با لیزر در تهران

برای ایجاد برش در بلفاروپلاستی در تهران یا سایر شهر های ایران  روش های مختلفی وجود دارد. چاقو جراحی ، لیزر ، رادیوفرکانسی یا الکتروکوتری از ابزاری هستند که برای ایجاد برش در پلک مورد استفاده قرار می گیرند. هر یک از این روش ها مزیت های خاص خود را دارند اما انتخاب اینکه عمل توسط کدام یک انجام شود ، به شرایط بیمار ، نوع مهارت و صلاحدید بهترین جراح پلک انتخابی بستگی دارد و پس از معاینه توسط ایشان مشخص خواهد شد.

توصیه های بهترین جراح پلک در رابطه با مراقبت های بعد از جراحی پلک

  • استفاده مرتب از داروها ، قطره و پمادهای چشمی بعد از عمل کردن پلک بسیار حائز اهمیت هستند بنابراین مصرف آن ها را فراموش نکنید.
  • اطراف چشم حتما باید تمیز باشد اما با احتیاط این کار را انجام دهید.
  • افرادی که از لنز طبی استفاده می کنند ، باید برای مدتی استفاده از لنز را کنار بگذارند اما می توانند از عینک استفاده کنند.
  • تا جای ممکن در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار نگیرید اما در صورت لزوم حتما از کرم ضد آفتاب و عینک های آفتابی استفاده کنید.
  • استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های حاوی الکل نیز ممنوع می باشد.
  • تا ده روز پس از جراحی پلک ، انجام فعالیت های ورزشی خود را قطع کنید.
  • از مالیدن و ماساژ دادن چشم های خود پرهیز نمایید.
  • استفاده از دارو های رقیق کننده خون ممنوع می باشد.
  • به صورت طاق باز بخوابید و سر خود را با استفاده از چند بالش بالا تر از حد معمول قرار دهید.

اثرات جانبی عمل پلک از دید بهترین جراح پلک تهران

  1. به طبع پس از هر عملی ، بیمار با عوارض طبیعی مواجه خواهد شد که جراحی پلک هم از این قاعده مستثنی نیست. اما اگر پس از این پروسه با عوارضی غیرطبیعی مواجه شدید ، حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.
  2. کبودی و تورم نواحی اطراف چشم از عوارض شایع عمل زیبایی پلک می باشند. اما معمولا این عوارض با گذشت 48 ساعت فروکش کرده و به تدریج از بین می روند.
  3. این امکان وجود دارد که فرد تا چند روز دید دوگانه ای داشته باشد. این عارضه با تمام شدن دوران نقاهت برطرف خواهد شد.
  4. خشکی چشم نیز یکی دیگر از عوارض جراحی پلک  است که با استفاده از قطره چشمی اشک مصنوعی برطرف می شود.
  5. ممکن است فرد به نور حساس شود بنابراین پیشنهاد می شود برای مدتی حتی در خانه هم از عینک آفتابی استفاده کنید.
  6. غالبا پس از گذشت یک هفته از عمل زیبایی پلک ، اثر بخیه ها از بین می روند.

هزینه جراحی پلک 1400 و 1401 در تهران

هزینه جراحی زیبایی پلک در تهران یا سایر شهر های ایران پس از مراجعه به پزشک و انجام معاینه های لازم توسط وی مشخص می شود. لازم به ذکر است این هزینه به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد و در هر فردیدر جراحی بلفاروپلاستی ترمیم افتادگی پلک ها با برداشتن پوست ها، ماهیچه ها و چربی های اضافی انجام می گیرد. با افزایش سن، پلک ها کشیده می شوند و ماهیچه های حمایت کننده پلک ضعیف می شوند. در نتیجه چربی اضافی در بالا و پایین پلک ها تجمع می یابد و باعث شل شدن ابروها، افتادگی پلک بالا و ایجاد پف زیر چشم می شود.

جدا از اینکه افتادگی پلک باعث پیر به نظر رسیدن فرد می گردد، شل شدن شدید پوست پلک بالا می تواند باعث ایجاد محدودیت در بینایی شود. با انجام جراحی زیبایی پلک یا همان بلفاروپلاستی می توان به کاهش پوست های اضافی و برطرف کردن مشکلات بینایی کمک کرد و در نتیجه چشم ها ظاهری جوان تر و هوشیارتر پیدا می کنند.

برای اینکه از مناسب بودن این جراحی برای خودتان اطمینان پیدا کنید باید درباره مزایا و معایب و علت انجام این جراحی اطلاعات خود را بالا ببرید.

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

به طور کلی جراحی از پلک بالا شروع می شود و سپس در صورت نیاز برای پلک پایین هم جراحی انجام می گیرد. برش هایی بر روی پلک بالا انجام می گیرد و پوست اضافی، ماهیچه های شل و چربی های احتمالی برداشته می شوند و سپس دوباره بخیه زده می شود.

بر روی پلک پایین درست در زیر مژه ها و در چین طبیعی چشم یا داخل پلک برشی ایجاد می شود. سپس چربی های اضافی، ماهیچه و پوست های شل برداشته می شوند و دوباره بخیه زده می شود. در صورتی که پلک بالا به قدری افتادگی داشته باشد که کمی از پلک بر روی چشم ها قرار گرفته باشد، جراحی پتوز بر روی ماهیچه های ابرو انجام می گیرد و افتادگی را تا حدودی کاهش می دهد.

نمونه واقعی جراحی پلک

بهترین افراد برای انجام عمل زیبایی پلک چه کسانی هستند؟

به طور دقیق نمی توان گفت چه کسانی برای انجام این عمل زیبایی مناسب هستند و بهتر است در این مورد با متخصص چشم خود مشورت کنند. اگر پوست دور چشم شما متورم و افتاده شده است قبل از انجام جراحی مطمئن شوید که آلرژی ندارید زیرا در صورت داشتن آلرژی عمل جراحی برای زیبایی پلک به شما توصیه نمی شود.

مانند هر جراحی دیگری، جراحی پلک می تواند در زیبایی شما تاثیر قابل توجه ای داشته باشد. بعد از تمام شدن دوره های ، ممکن است با افزایش سن پوست پلک شما دوباره افتاده شود و به عمل دیگری احتیاج باشد.

اگر شرایط سلامت عمومی شما رضایت بخش باشد و بعد از جراحی به خوبی از دستورات پزشک پیروی کنید، نتایج جراحی پلک تا ۱۵ سال ماندگار خواهد بود.

آیا کسانی که دخانیات مصرف می کنند می‌توانند جراحی پلک انجام بدهند؟

به یاد داشته باشید که داشتن بیماری های حاد مزمن مانند اختلالات انعقادی، بیماری های ویروسی، سیستم ایمنی ضعیف، دیابت و فشارخون باعث می شود که شما کاندید خوبی برای انجام جراحی زیبایی پلک نباشید و این جراحی به شما توصیه نمی شود. افرادی که دخانیات مصرف می کنند، کاندید مناسبی برای انجام جراحی زیبایی پلک نیستند زیرا مصرف دخانیات روند بهبود را کند کرده و فرد سیگاری باید چند هفته قبل از عمل مصرف دخانیات را متوقف کند.

بیشتر بخوانید:

فواید جراحی زیبایی پلک چیست؟

جراحی زیبایی پلک عیوبی را برطرف می کند که ممکن ات تا قبل از آن برای فرد خیلی آزار دهنده باشد. به طور کلی، جراحی زیبایی پلک فوایدی دارد که شامل موارد زیر می شود:

  • برطرف شدن پف و یا شلی پوست
  • رفع چین و چروک های پلک پایینی
  • رفع افتادگی پلک پایین
  • برطرف شدن تورم زیر چشم
  • بر طرف شدن افتادگی پلک که باعث اختلال در بینایی می شود.
  • شاداب به نظر رسیدن بدون آرایش
  • افزایش اعتماد به نفس و در نتیجه بهبود کیفیت زندگی

انواع تکنیک‌های پرکاربرد بدون جراحی برای زیبایی پلک ها

زیبایی پلک تاثیر بسزایی در شادابی و جوانی صورت خواهد داشت، روش های بدون جراحی برای زیبایی پلک ها وجود دارد که می تواند به کاهش چین و چروک و پیشگیری از افتادگی تا حدودی کمک نمایید که این موارد عبارت است از:

تزریق بوتاکس

بوتاکس از سم بوتولینوم تشکیل شده است که سبب فلج شدن عضلات می گردد. از می توان برای عضلات اطراف چشم ها استفاده نمود که این امر جوانی را به چشمان افراد باز می گرداند.

تزریق فیلر

فیلرها به صورت طبیعی و مصنوعی وجود دارند که می توانند به از بین بردن چین و چروک های پوستی کمک نمایند. تزریق ژل که یک نوع فیلر مصنوعی و تزریق چربی که نوعی فیلر طبیعی از بافت بدن است می تواند به جوانی و شادابی پوست کمک نماید. در تزریق چربی، چربی از بدن خود بیمار گرفته می شود و به ناحیه دلخواه تزریق می شود.

انواع روش‌های رایج جراحی زیبایی پلک

موارد فوق روش های بدون جراحی بودند که تا حدودی می تواند به زیبایی پلک ها کمک بسزایی نمایند اما بایستی بدانید که افرادی که با افتادگی پلک مواجه هستند می بایست برای زیبایی چشم ها و پلک اقدام به جراحی نمایند اما انواع جراحی ها بدین ترتیب است:

جراحی پلک پایین

پلک پایین همانند پلک بالا می تواند با چین و چروک و پف آلودگی همراه باشد که می توان با جراحی اقدام به زیبایی و رفع این موارد نمود.

نمونه واقعی جراحی پلک پایین

جراحی پلک بالا

این جراحی به منظور برداشتن پوست افتاده، چربی اضافه و چین و چروک های پلک بالا انجام می شود.

نمونه واقعی جراحی پلک بالا

جراحی پلک فوقانی و تحتانی

در صورت آنکه پلک فوقانی و تحتانی هر دو با افتادگی، پف و یا چین و چروک همراه باشند می توان به صورت همزمان برای زیبای پلک و چشم اقدام به جراحی پلک بالا و پایین نمود.

اقدامات و مراقبت های قبل از جراحی پلک

قبل از انجام جراحی زیبایی پلک، به بررسی موارد زیر خواهد پرداخت:

  • سوابق پزشکی. انجام هر گونه جراحی در گذشته، سابقه ابتلا به شرایطی از قبیل خشکی چشم، گلوکوم، آلرژی، مشکلات تیروئیدی و یا دیابت. پزشک هم چنین به بررسی داروهای مصرفی، ویتامین ها، مکمل های گیاهی و الکل نیز خواهد پرداخت.
  • انتظارات و خواسته های بیمار. پزشک در جلسات مشاوره و بحث در خصوص خواسته های بیمار، به این نتیجه می رسد که آیا بلفارپلاستی می تواند مزایایی را به همراه داشته باشد یا خیر.
  • ممنوعیت هایی از یک ماه قبل از جراحی وجود دارد. برای مثال مصرف دخانیات باید کنار گذاشته شود تا روند ترمیم بعد از جراحی به بهترین شکل طی شود. همچنین مصرف برخی داروها مانند آسپیرین، ایبوپروفن و برخی داروهای گیاهی باید از دو هفته قبل از جراحی قطع گردد.
  • بلفاروپلاستی معمولاً به صورت سرپایی انجام می گیرد. جراح داروی بی حسی را برای بیمار تزریق می کند و ناحیه اطراف پلک ها بی حس می شوند. از طرف دیگر داروهای آرام بخش برای بیمار تزریق می شود تا در طول جراحی بیمار آرام باشد.

پیش از جراحی،

  • معاینات فیزیکی بر روی پلک ها انجام می شود.
  • وضعیت بینایی مورد بررسی قرار می گیرد.
  • تصویر برداری از زوایای مختلف از پلک ها انجام خواهد شد.

از بیمار خواسته می شود:

  • مصرف داروهایی از قبیل آسپیرین، نوافن، ناپروکسن و مکمل های گیاهی را کنار بگذارد. این قبیل داروها احتمال خونریزی حین جراحی و بعد از آن را افزایش می دهند.
  • چند هفته قبل از جراحی، از کشیدن سیگار خودداری کند. نیکوتین موجود در سیگار، روند ترمیم و بهبود را مختل خواهد کرد.
  • روز جراحی همراه یکی از اعضای خانواده در بیمارستان حضور یابد.

جراحی زیبایی پلک عمدتا به صورت سرپایی و با تزریق ماده بی حسی در پلک ها و یا تزریق وریدی صورت می گیرد.

هدف از انجام جراحی پلک

در صورتی که افتادگی بیش از حد پلک ها از باز شدن کامل چشم ها جلوگیری کند، احتمالاً نیاز به انجام بلفاروپلاستی است. برداشتن بافت اضافی پلک بالا می تواند به بهبود بینایی کمک کند. بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین نقش بسزایی در ظاهر فرد ایفا می کند. در موارد زیر بلفاروپلاستی می تواند گزینه مناسبی باشد:

  • وجود پف یا افتادگی پلک بالا
  • پوست اضافی در پلک بالا که بر بینایی تاثیر بگذارد.
  • پوست اضافی در پلک پایین
  • پف در زیر چشم ها

جراحی بلفاروپلاستی می تواند همزمان با جراحی های دیگری مانند لیفت ابرو، یا بازسازی صورت انجام گیرد. در صورتی که جراحی پلک به منظور بهبود بینایی انجام بگیرد، بیمه بخشی از هزینه ها را تقبل می کند.

پیدا کردن بهترین جراح زیبایی پلک

از آنجایی که جراح نقش بسزایی در رسیدن به نتیجه مطلوب دارد برای انتخاب بهترین جراح زیبایی پلک می توانید از معیارهای تخصصی افراد برجسته و همچنین از بیماران آن جراح به منظور تشخیص استفاده نمایید.

تمام ویژگی های علمی، تخصصی و عملکردی یک جراح خوب به چند دسته تقسیم می شوند که در زیر به بخشی از آنها اشاره می نماییم:

  • میزان تخصص و تحصیلات
  • میزان مهارت وتجربه
  • محل کلینیک و نحوه ی رفتار با بیمار
  • تماشای نمونه کارهای جراح در انتخاب جراح خوب بلفاروپلاستی بسیار کمک کننده است.

معمولا نمونه کارهای پزشکان متببحر در اینترنت و در سایت های مختلف پزشکی و سایتهای اشتراک ویدئو همچون یوتیوب و یا آپارات وجود دارد. با دیدن این نمونه کارها می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

مراقبت های بعد از جراحی پلک

بعد از جراحی بیمار تحت مراقبت قرار می گیرد و وضعیت وی بررسی می شود تا اقدامات لازم در صورت بروز هر گونه مشکلی سریعاً انجام گیرد. بعد از پایان جراحی و در اتاق ریکاوری، علائم حیاتی بیمار بررسی می شود. بعد از جراحی، ممکن است بیمار با علائم زیر روبرو شود:

  • تاری دید، به دلیل استعمال پماد بر روی پلک
  • اشک آمدن از چشم ها
  • حساسیت به نور
  • دوبینی
  • بی حس شدن پلک ها
  • احساس درد و ناراحتی

توصیه می شود به منظور رفع این قبیل علائم، موارد زیر رعایت گردد:

  • استفاده از کمپرس یخ به مدت ده دقیقه، هر یک ساعت یک بار. این کار می تواند یک روز بعد از جراحی، چهار تا پنج مرتبه در طول روز تکرار شود.
  • تمیز کردن پلک ها به آرامی با استفاده از پمادها و قطره های تجویز شده از سوی پزشک.
  • دوری از انجام فعالیت های سنگین، بلند کردن اجسام سنگین و یا شنا کردن به مدت یک هفته.
  • دوری از انجام ورزش هایی مانند ایروبیک به مدت یک هفته.
  • دوری از استعمال دخانیات.
  • عدم استفاده از لنزهای تماسی به مدت دو هفته.
  • استفاده از عینک آفتابی به منظور محافظت از پلک ها در برابر نور خورشید.
  • بالا نگه داشتن سر هنگام خوابیدن، به مدت چند روز.
  • مراجعه به مطب یک هفته بعد از جراحی جهت کشیدن بخیه ها.
  • دوری از مصرف آسپیرین، نوافن و ناپروکسین به منظور پیشگیری از خونریزی.

در صورت مشاهده علائمی از قبیل:

  • تنگی نفس
  • درد قفسه سینه
  • نامنظم شدن ضربان قلب
  • احساس درد شدید در چشم ها
  • خونریزی
  • مشکلات بینایی

حتما پزشک را در جریان قرار دهید.

بیشتر بخوانید :

عوارض و خطرات جراحی زیبایی پلک

برخی عوارض احتمالی عبارتند از:

  • عفونت و خونریزی
  • خشک شدن چشم
  • واضح بودن اسکارها
  • آسیب عضله چشم
  • تغییر رنگ پوست پلک
  • تاری دید موقتی
  • عوارض مرتبط با بیهوشی و لخته شدن خون

توجه داشته باشید، در صورتی که جراحی توسط جراح پلاستیک با تجربه در این زمینه انجام شود، احتمال بروز عوارض به حداقل خواهد رسید.

سوالات متداول جراحی زیبایی پلک

نتایج جراحی زیبایی پلک

بسیاری از بیماران، از نتایج جراحی زیبایی پلک رضایت کامل دارند. این روش جراحی به بهبود زیبایی ظاهری، جوانسازی چشم ها و بالا رفتن سطح اعتماد به نفس کمک می کند. در برخی افراد، شاهد نتایج ماندگاری هستیم و در برخی دیگر، امکان افتادگی مجدد پلک ها بعد از چند سال وجود دارد.

کبودی و تورم معمولا ده تا چهارده روز بعد از جراحی برطرف می شود و فرد می تواند در اجتماع حضور پیدا کند. اسکارهای ناشی از جراحی نیز طی چند ماه محو خواهد شد.

به منظور محافظت از پوست پلک، توصیه می شود از تماس بیش از حد با نور خورشید خودداری شود.

دکترنامه در این نوشته، این موارد را بررسی می کند پنهان کردن عناوین
دکمه بازگشت به بالا