عمومی

دوربین مدار بسته (CCTV) و مزایای استفاده از آن

کاربردهای دوربین مدار بسته (CCTV)

دوربین مداربسته به تمام دوربین هایی که ثابت هستند اشاره می کند و تصاویر را به یک یا چند مکان ارسال می کند. زیرا بیشتر این دوربین ها در سیستم های حفاظتی، نظارتی و امنیتی مورد استفاده قرار می گیرند. این اصطلاح از اهمیت بیشتری برخوردار است، اما معنای فنی آن حتی به دوربین های فیلم برداری و کنفرانس نیز تسری پیدا می کند.

دوربین مداربسته که با نام دوربین مدار بسته (CCTV) نیز شناخته می شود، اطمینان می دهد که همیشه برای محافظت از خانه، مال و محل کار خود چشم اضافی دارید. تقاضا برای دوربین مداربسته در سالهای اخیر در حال افزایش بوده و نه تنها برای مشاغل و شرکتها بلکه صرفاً برای افزایش امنیت خانه، صرف نظر از نوع و اندازه خانه، ابزاری اساسی است.

دوربین مداربسته اگر قادر به تصویربرداری از منطقه مورد نیاز طبق الزامات عملیاتی نباشد، کاربرد چندانی ندارد. در صورت نیاز به پوشش کامل یک لابی، یک دوربین یا مجموعه ای از دوربین ها باید قادر به تصویربرداری از کل صحنه باشند. لنز دوربین، ابعاد سنسور نوری (CCD) و فاصله لنز از جسم، میدان دید را تعیین می کنند. CCD برای دوربین مدار بسته همان چیزی است که شبکیه چشم انسان است.

زاویه دید لنز دوربین زاویه پذیرش صحنه تصویربرداری را در امتداد بعد مربوط به سنسور CCD (به عنوان مثال افقی یا عمودی) تعیین می کند. در تعیین وضوح دوربین نیز مهم است زیرا مربوط به تراکم پیکسل ها است. دوربین مدار بسته می تواند به کمک موارد زیر به کاهش خطر خشونت ناشی از کار و جرم کمک کند.

  • کمک به کارکنان و مشتریان در احساس امنیت بیشتر
  • به عنوان بازدارنده مجرمین
  • کمک به شما برای هدایت کارکنان یا امنیت به مکان مورد نیاز آنها؛
  • شما را قادر می سازد مدارکی را برای کمک به یافتن و محکوم کردن مجرمان جمع آوری کنید.

می خواهید دوربین مدار بسته چه کاری انجام دهد؟

این یک سوال کلیدی است. دوست دارید دوربین مداربسته به کدام یک از نکات بالا کمک کند؟ اهداف سیستم دوربین مداربسته شما از نظر تجهیزات فنی، کارکنان و آموزش، بر نوع سیستمی که دارید تأثیر می گذارد. به یاد داشته باشید، دوربین مداربسته ها ممکن است تأثیری در جرایمی که به سرعت مرتکب می شوند نداشته باشند. به این معنی که کارمندان و مشتریان به همان اندازه که به سیستم دوربین مدار بسته اعتماد دارند، آگاهی خود را از جرم و خشونت از دست خواهند داد.

تاریخچه پیدایش دوربین مدار بسته

در طول جنگ جهانی دوم دوربین مدار بسته در آلمان به منظور مشاهده پرتاب موشک در سال 1942 مورد استفاده قرار گرفت. از اینجا به بعد به دلایل مختلفی از دوربین مدار بسته و نظارت از راه دور استفاده شده است – نه فقط برای محافظت در برابر متجاوزان یا فعالیت های جنایی. در واقع، ایالات متحده استفاده از دوربین مدار بسته را از سال 1945 برای مشاهده آزمایش های سلاح هسته ای از فاصله امن آغاز کرد.

نحوه استفاده از دوربین مداربسته در جامعه

تلویزیون مدار بسته (دوربین مدار بسته) تصاویری از مردم را در مکان های عمومی خاص، از جمله مراکز شهر، جاده ها، فرودگاه ها و حمل و نقل عمومی ثبت می کند. تصاویر دوربین مداربسته می تواند به عنوان مدرک در دادگاه مورد استفاده قرار گیرد. می توانید ضبط های دوربین مداربسته را از خودتان درخواست کنید.

  • دوربین مدار بسته در مکان های عمومی

نظارت تصویری برای جلوگیری و کشف جرایم طراحی شده است. این می تواند مردم را به ایمن بودن جامعه متقاعد کند. دوربین ها 24 ساعت شبانه روز عکس می گیرند. اپراتورهای دوربین مداربسته در زمان مناسب در سیستم نظارت محلی تصاویر را در زمان واقعی مشاهده می کنند. اگر آنها جرمی را در دوربین مشاهده کنند، می توانند آن را به پلیس نشان دهند.

  • تصاویر دوربین مداربسته به عنوان شواهد

دوربین مداربسته می تواند بعضاً در دادگاه مورد استفاده قرار گیرد تا ثابت شود شخصی در مکانی خاص بوده یا مرتکب جرمی شده است. همچنین می تواند ایمنی عمومی را بهبود بخشد و از جرم پیشگیری کند. به عنوان مثال، بازدارندگی فردی که مرتکب جرمی مانند سرقت می شود، در صورتی که بداند دوربین مداربسته اقدامات خود را ضبط می کند.

نحوه درخواست و دریافت فیلم دوربین مداربسته

  • شما به تصاویری از خود دسترسی دارید که ممکن است توسط یک سیستم دوربین مدار بسته ثبت شده باشد. سازمانهای عمومی، مانند شوراهای محلی، باید هرگونه اطلاعات شخصی را در صورت درخواست در دسترس شما قرار دهند.
  • داده های شخصی اطلاعاتی است که متعلق به یک فرد است و توسط یک سازمان عمومی نگهداری می شود.
  • شما باید برای صاحب سیستم دوربین مدار بسته نامه بنویسید. اطلاعات تماس مالک معمولاً روی صفحه ای است که به دوربین متصل است.
  • شما باید اطلاعات کافی در اختیار آنها قرار دهید تا بتوانند شما را شناسایی کنند، به عنوان مثال یک تاریخ و ساعت خاص، و یک توصیف از شما و لباس شما. اپراتور ممکن است برای یک نسخه از فیلم حداکثر 10 10 هزینه از شما بگیرد.

آیا به دوربین مداربسته احتیاج دارید؟

همانند سایر اقدامات کنترلی، شما باید خطرات خود را در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که آیا دوربین مداربسته می تواند به کنترل این خطرات کمک کند. یک افسر محلی پیشگیری از وقوع جرم می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید آیا دوربین مداربسته همان چیزی است که شما نیاز دارید یا کدام سیستم برای شما مناسب است.

نکات کلیدی استفاده از دوربین مداربسته

نکات کلیدی که هنگام استفاده از دوربین مداربسته باید در خاطر داشته باشید عبارتند از:

  • از دوربین مداربسته به همراه سایر اقدامات پیشگیری از جرم و خشونت استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که کارمندان از نحوه کارکرد و استفاده از سیستم اطلاع دارند.
  • علائم تبلیغاتی دوربین مداربسته را نشان دهید.
  • دوربین ها را در مکان هایی قرار دهید که بیشتر در معرض خطر خشونت و جرم هستید.
  • سیستم دوربین مداربسته خود را حفظ کنید.
  • ضبط ها را حداقل برای 31 روز در یک مکان امن نگه دارید.
  • از سیستمی متناسب با دلایل استفاده از دوربین مداربسته استفاده کنید.

مرجع:

https://118work.ir/subcategory/فنی-و-مهندسی/دوربین-مدار-بسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا