سلامت و دانش

گردش “اُمیکرون” در کل کشور / لزوم افزایش تست‌های روزانه تشخیصی کرونا

عضو کمیته علمی کشوری مبارزه با کرونا با تاکید بر لزوم افزایش روزانه آزمایش‌های تشخیصی کرونا در کشور، گفت: نمی‌توان گفت تنها تعداد موارد اومیکرون در کشور تعداد موارد تایید شده یکسان است. 100٪ موارد Omicron بیشتر از این است.

دکتر در گفت وگو با دکترنامه، پیام طبرسی وی در خصوص شیوع کرونا در کشور گفت: اومیکرون ویروسی است که به سرعت پخش می شود و به سرعت پخش می شود. به این ترتیب گفته می شود که تعداد موارد اومیکرون تنها 30 مورد است یا 34 مورد تایید شده است، صحت ندارد و البته تعداد موارد در کشور بیش از این است و در سراسر کشور گسترش یافته است. می توان گفت که Omicron در سراسر کشور گردش می کرد.

وی افزود: خوشبختانه مشکلی که تاکنون وجود دارد این است که گردش ویروس امیکرون منجر به افزایش بستری و مرگ و میر و حتی افزایش بیماران سرپایی در کشور نشده است و آمار ما زیر 2000 آزمایش مثبت در روز است. “

طبرسی با تاکید بر لزوم افزایش آزمایش‌های روزانه کرونا در کشور گفت: در کمیته علمی نیز بحث افزایش تعداد آزمایش‌های روزانه کرونا در کشور مطرح شده است. انجام 20 هزار تست در روز برای کشور ما کافی نیست و باید تعداد تست ها را افزایش دهیم.

وی گفت: به عنوان مثال امروزه کشوری مانند انگلیس با جمعیتی حدود 10 تا 15 میلیون نفر کمتر از کشور ما روزانه یک میلیون آزمایش انجام می دهد. ما به عنوان یک کشور 80 میلیونی باید حداقل روزانه یک میلیون آزمایش داشته باشیم. حال اگر نمی توان روزانه یک میلیون تست انجام داد باید حداقل روزی 100 هزار تست انجام دهیم تا بتوانیم آمار دقیق omicron داشته باشیم.

وی گفت: از آنجایی که omicron یک بیماری خفیف می دهد، بسیاری از افراد آن را با سرماخوردگی اشتباه می گیرند و اصلا برای آزمایش مراجعه نمی کنند. بنابراین نمی توان گفت که تعداد موارد اومیکرون در کشور تنها برابر با تعداد موارد تایید شده است، 100 درصد موارد میکرون بیش از این است و باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

طبرسی همچنین درباره وضعیت مدارس گفت: کمیته علمی زودهنگام اعلام کرد که مخالف بازگشایی کامل مدارس هستند. اینکه دانش آموزان در کلاسی هستند که تهویه یا فضای مناسبی ندارد، صحت ندارد. ممکن است یک روز در هفته تعداد زیادی دانش آموز وجود نداشته باشد، اما آوردن تعداد زیادی دانش آموز در هر روز خطرناک است.

وی در خصوص واکسیناسیون افراد زیر 12 سال نیز گفت: واکسیناسیون افراد زیر 12 سال در ستاد در حال بررسی است و به محض حصول نتیجه اعلام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا