عمومی

روش های سرمایه گذاری در کانادا

معرفی بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا

تا پیش از این اگر با یادداشت‌های ما همراه بوده باشید، حتماً در مورد ابعاد حقوقی، قوانین و قواعد سرمایه‌گذاری در کانادا، اطلاعات کافی و ارزنده‌ای را دریافت کرده‌اید. در یادداشت‌های پیشین بارها به تفصیل در مورد قوانین حقوقی و مهاجرتی موجود در خصوص سرمایه‌گذاری در کانادا اطلاعاتی ارائه شد و ضمن تلاش برای معرفی فرصت‌های عالی موجود در این حوزه، شرایط لازم برای این کار را نیز بررسی کردیم. اما این بار نوبت به آن رسیده تا در مورد انواع سرمایه‌گذاری در کانادا به ارائه توضیحات و اطلاعات بپردازیم. بنابراین اگر میخواهید که راههای مهاجرتی کانادا را از طریق سرمایه گذاری بدانید؛ به صفحه مراجعه بفرمایید.

Ways to invest in Canada

پیش از ورود به کلیات موضوع در نظر داشته باشید که تصمیم‌گیری در مورد بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا، تنها با اتکا به تجربه ممکن بوده و امری زاییده انتخاب است. بدیهی است که بحث در این قالب و در این زمینه مطابق مقررات و قوانین خاصی نیست و به همین دلیل انتخاب شما در آن بسیار مؤثر است. ما در این یادداشت تنها با اتکای به تجربه طولانی که در سرمایه‌گذاری در کانادا داریم تلاش می‌کنیم تا روش این کار را به دقت تشریح کنیم. ما در این یادداشت با عناوین زیر میزبان توجه شما خواهیم بود:

* یک نکته مهم پیش از آغاز بررسی روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا

* سرمایه‌گذاری در صندوق‌های محافظت‌شده مادر

* صندوق سرمایه‌گذاری مشترک

* مبادله وجوه معامله‌شده (ETF)

* خرید کسب و کارهای قدیمی برای سرمایه‌گذاری در کانادا

* برپایی یک کسب و کار جدید

راههای مهاجرتی کانادا بسیار است؛ می توانید برای انتخاب درست راه مهاجرتی، به صفحه مراجعه کرده و با 10 روش اصلی مهاجرتی آشنا شوید.

 یک نکته مهم پیش از آغاز بررسی سرمایه‌گذاری در کانادا

در نظر داشته باشید که تمام روش‌ها و نکات ارائه شده در ادامه، شامل روش‌های مناسبی جهت اخذ ویزا یا نبوده و ما بدون توجه به این موضوع بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا را معرفی می‌کنیم. این بدان معنی است که این اطلاعات ارائه شده صرفاً با اتکا بر بعد مالی سرمایه‌گذاری در کانادا بوده و برای اطلاع از اینکه کدام روش متناسب با پلن مهاجرتی شماست، حتماً باید با وکیل مهاجرتی و یا کارشناسان خبره در این زمینه مشورت کنید. پس با این وجود برخی از این روش‌ها برای اخذ ویزا به شما کمک می‌کنند و برخی دیگر برای زندگی در کانادا و پس از اخذ اقامت دائم کاربردی هستند.

 سرمایه‌گذاری کانادا در صندوق‌های محافظت‌شده مادر

حفظ نبض سرمایه برآوردی از شناخت ابعاد حقوقی در کنار شناخت ابعاد مالی مسئله است.

 صندوق سرمایه‌گذاری مشترک در کانادا

هرچند در این روش از روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا، بازگشت سرمایه مانند صندوق‌های محافظت‌شده مادر تضمینی نیست اما در کنار پذیرش حد خاصی از ریسک می‌توانید شانس خود را برای دستیابی به سود بیشتر امتحان کنید. مشخصاً در این روش به همان میزان که شانس سقوط سرمایه شما وجود دارد، ممکن است با افزایش شدید و سرسام‌آوری نیز مواجه شود. این قاعده چندان ناشناخته و پیچیده نیست: سود بیشتر؛ ریسک بیشتر! البته نباید فراموش کرد که همچنان در صورت انتخاب این روش برای سرمایه‌گذاری در کانادا شما متحمل ریسک کمتری نسبت به سرمایه‌گذاری مستقیم خواهید شد و این خود یک مزیت است.

سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری مشترک، شاید از نظر سازوکار حقوقی و جزئیات دقیق اقتصادی مشابه با سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سبدگردان ایرانی نباشد اما شاهد عملکرد مشترکی خواهید بود. یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک مانند یک سبدگردان سرمایه شما را جذب کرده، در صدها شرکت متفاوت که پیش‌تر پتانسیل آن‌ها توسط کارشناسان صندوق سنجیده شده سرمایه‌گذاری شده و در برابر کسر میزانی از کارمزد، سود را به شما بازپرداخت خواهد کرد.

در این روش ضمن تکیه بر دانش و تجربه کارشناسان خبره حیطه سرمایه‌گذاری در کانادا، بدون نیاز به مدیریت مستمر و قبول ریسک آنی، به جای اینکه تمام تخم مرغ‌های خود را در یک سبد بچینید، آن را در چند سبد چیده و ریسک کاهش سرمایه را کاهش خواهید داد. نهادها مالی و سازمان‌های مالی مختلفی اقدام به تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری مشترک کرده و شما بسته به صلاحدید می‌توانید آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری در کانادا انتخاب کنید.

 مبادله وجوه معامله‌شده (ETF) در کانادا

حتماً تابحال نام (ETF) را در روزنامه‌ها و اخبار شنیده باشید؛ این یک اصطلاح جهانی و دارای معنی در علم اقتصاد است. مشخصاً قصد ما در این یادداشت، ورود به بررسی علمی این اصطلاح نیست اما برای درک این روش سرمایه‌گذاری در کانادا، ذکر برخی نکات الزامی است. (ETF)ها از اوراق بهادار متنوعی تشکیل شده که تحت اعتبار شرکت‌های حاضر در جریان معاملات بورس هستند. توضیح ماهیت این اوراق و نحوه کسب اعتبار آن‌ها بدون بهره بالایی از علم اقتصاد ممکن نیست اما آنچه که اهمیت دارد دو مشخصه مهم آن‌هاست:

* اول هزینه کم مدیریت داد و ستد آن‌ها که در عمل باعث برگشت هزینه‌های کارمزدی خواهد شد.

* دوم اینکه دقیقاً به همان روش بورس کالا داد و ستد شده و در هنگام برقرار بودن معاملات بورسی به سادگی امکان خرید و فروش آن‌ها را خواهید داشت.

این دو مشخصه در کنار قرار داشتن اصل سرمایه در تمرکز تثبیت بازار، باعث شده سرمایه‌گذاری در ETFها کم ریسک‌تر باشد اما در عین حال سود کمتری نیز داشته باشد. این برای افرادی که خواهان ریسک زیادی نیستند عالی است.

* سال 2009: 5 هزار دلار

* سال 2010: 5 هزار دلار

* سال 2011: 5 هزار دلار

* سال 2012: 5 هزار دلار

* سال 2013: 5 هزار و 500 دلار

* سال 2014: 5 هزار و 500 دلار

* سال 2015: 10 هزار دلار

* سال 2016: 5 هزار و 500 دلار

* سال 2017: 5 هزار و 500 دلار

* سال 2018: 5 هزار و 500 دلار

* سال 2019: 6 هزار دلار

* سال 2020: 6 هزار دلار

اگر قصد خرید یا راه اندازی بیزینس را دارید، حتما یک بررسی راجع به برنامه مهاجرتی استارت آپ ویزا داشته باشید:

 خرید کسب و کارهای قدیمی برای سرمایه‌گذاری در کانادا

این روش سرمایه‌گذاری در کانادا چندان پیچیدگی خاصی نداشته و مشابه با اغلب معاملاتی است که هر کسی تابحال چندین بار آن‌ها را انجام داده است. در این روش با مشورت وکیل مهاجرتی و یک شخص مقیم در جامعه محلی مد نظر، می‌توانید کسب و کارهایی با پتانسیل بالا را شناسایی کرده و خریداری کنید. در این مورد سود و زیان سرمایه‌گذاری کاملاً به خود شما بستگی داشته و امری پیرو قوانین مالی نیست.

البته در نظر داشته باشید که هر نوع از انواع سرمایه‌گذاری در کانادا تابع قوانین عام این کشور بوده و شما در برابر مسائل مالیاتی و سایر امور حقوقی متعهد هستید و باید پاسخگو باشید. بسیاری افراد چنین طرز فکری دارند که این نوع از سرمایه‌گذاری ریسک کمتری داشته و ساده‌تر است اما حتماً پس از کسب مشورت و استفاده از تجربه وکیل مهاجرتی متوجه خواهید شد که از نظر مالی، این روش ریسک بیشتری نسبت به روش‌های اخیر دارد. بدیهی است در صورت انتخاب این روش سرمایه‌گذاری در کانادا، خودتان به طور مستقیم مسئول عبور دادن سرمایه از تنگناها و سختی‌های بازار کار هستید.

دکمه بازگشت به بالا