چرا مرگ بر اثر کرونا در واکسینه‌شده‌ها،‌ نشانه بی‌اثر بودن واکسن نیست؟

کارشناسان در توضیح علت مرگ برخی افراد واکسینه شده بر اثر کووید -19 می گویند این بدان معنا نیست که واکسن بی اثر است.

به گزارش دکترنامه ، کالین پاول ، وزیر خارجه سابق آمریکا روز دوشنبه بر اثر عوارض ناشی از بیماری کووید -19 درگذشت. خانواده وی اعلام کرده اند که وی هر دو دوز واکسن را دریافت کرده است. پاول 84 ساله است و به سرطان خون مبتلا است.

مقامات بهداشتی ایالات متحده نگران هستند که مخالفان واکسن ، با شنیدن اخبار مرگ وزیر خارجه سابق بر اثر شریان کرونری با وجود واکسیناسیون کامل ، مدعی شده اند که واکسن به اندازه کافی موثر نیست و نیاز به واکسن را به چالش می کشد. مردم به احتمال زیاد پس از واکسیناسیون بر اثر بیماری کووید -19 می میرند ، بنابراین واکسن ها چه فایده ای دارد؟

CNN با دکتر مصاحبه کرد. لیانا وان از دانشگاه جورج واشنگتن در مورد واکسیناسیون و مرگ برخی از افراد واکسینه شده علیه کووید -19.

وی در پاسخ به این سوال که چرا افراد واکسینه شده بر اثر این بیماری می میرند و آیا واکسیناسیون ضروری است؟ وی گفت: “ما باید از علم و آنچه تحقیقات نشان می دهد شروع کنیم.” واکسن کووید -19 در پیشگیری از بیماری ها ، به ویژه واکسن شدید ، بسیار مثر است. داده های اخیر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای آمریکا (CDC) نشان می دهد که واکسن خطر آزمایش کووید -19 را تا 6 برابر و خطر مرگ را 11 برابر کاهش می دهد.

با این وجود ، واکسن کووید -19 به طور کامل از فرد در برابر این بیماری محافظت نمی کند. در واقع هیچ واکسنی این اثر را ندارد و تقریبا هیچ درمان دارویی یا دارویی 100٪ مثر نیست. این بدان معنا نیست که واکسن بی اثر است یا نباید مصرف شود.

دکتر وی در پاسخ به این س ifال که آیا با وجود واکسیناسیون احتمال وجود شکل شدید بیماری وجود دارد یا خیر. لیانا وان گفت: “بر اساس یافته ها ، ژنرال پاول در آن دسته قرار می گیرد. ما می دانیم که افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه ای دارند بیشتر احتمال دارد به شکل شدید بیماری مبتلا شده و در نتیجه جان خود را از دست بدهند.

وی تاکید کرد: به همین دلیل تزریق تقویت کننده (تقویت کننده یا یادآور) یا دوز سوم (توصیه سازمان بهداشت جهانی برای تزریق دوز سوم به عنوان واکسن اصلی دو واکسن چینی Sinofarm و Sinovac) واکسن کرونا توصیه می شود.