سلامت و دانش

رشد ۲۱ درصدی اهدای خون در تاسوعا و عاشورا / امکان ادای «نذر خون» تا پایان صَفر

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران از افزایش 21 درصدی اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

دکتر. عباس صداقت در گفت وگو با دکترنامه. حسینی با اشاره به وضعیت اهدای خون توسط هموطنان در روز تاسوعا و عاشورا گفت: در تاسوعا و عاشورای امسال حدود 32 هزار واحد خون در کشور اهدا شده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 26 هزار و 500 واحد خون اهدا کرده ایم. بر این اساس در تاسوعا و عاشورای امسال نسبت به زمان مشابه در سال 1400 تعداد اهداکنندگان خون در کشور 21 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین مشارکت در حال حاضر در استان خراسان شمالی با حدود 204 درصد افزایش و کمترین میزان مشارکت در استان های چهارمحال، بختیاری و مازندران است، گفت: در مقایسه با سال گذشته، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، اردبیل، خراسان جنوبی، ایلام و استان های خراسان رضوی . بنابراین در این استان ها بیشترین رشد در حوزه اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورا به ثبت رسیده است.

صداقت با تاکید بر اینکه عهد اهدای خون تنها در ایام سوگواری نیست و تا پایان ماه محرم و صفر قابل انجام است، گفت: همکارانی که در تاسوعا و عاشورا قصد اهدای خون دارند اما به هر دلیلی موفق نمی شوند. ، می تواند در ماه محرم و تا پایان ماه صفر در بیار انجام دهد.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: لازم به ذکر است که امکان اهدای خون به صورت توافقی وجود دارد. بر این اساس عموم مردم می توانند با تماس تلفنی و یا مراجعه به سایت اداره کل انتقال خون استان خود و تعیین زمان مناسب برای اهدای خون، اطلاعات دقیقی از زمان و مکان اهدای خون کسب کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا