سلامت و دانشکسب و کار ویژه

فرق ایمپلنت با دندان مصنوعی ثابت

فرق ایمپلنت با دندان مصنوعی ثابت

امروزه انواع مختلفی از روش های جایگزینی دندان در دسترس بوده و بسیار حائز اهمیت است که هنگام بررسی این راه حل ها به عنوان یک بیمار بدانید که کدام مورد برای وضعیت شما بهتر است. دندان های مصنوعی ثابت و ایمپلنت دندان دو گزینه ای است که بسیاری از افراد در مورد تفاوت های آن سوال می کنند.

اگر دچار از دست دادن دندان شده و از پروتزهایی مانند دندان مصنوعی استفاده می کنید، متوجه خواهید شد که وقتی این نوع دندان ها می لغزد یا می افتد، چقدر کلافه کننده است. در مقابل، ایمپلنت های دندان می توانند از این منظر گزینه ای ایده آل باشند.

به جز پروتزهای متحرک، دندان مصنوعی یا پروتزهای ثابت می توانند روشی عالی برای پوشش دهی کامل دندان ها با یک پایداری و ماندگاری قابل قبول باشند. اما آیا می دانید فرق ایمپلنت با دندان مصنوعی ثابت چیست؟ تا پایان با ما همراه باشید تا تفاوت این دو را در ادامه توضیح دهیم.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت یکی از روش های رایج جایگزینی دندان بوده که از یک ریشه دندان مصنوعی که اغلب از تیتانیوم ساخته شده و همچنین یک پیچ و تاج، تشکیل شده است. ایمپلنت در عمق فک شما قرار می گیرد و دقیقا از ریشه دندان طبیعی تقلید می کند.

کاشت دندان اغلب به عنوان بهترین نوع جایگزینی دندان شناخته می شوند زیرا دائمی بوده و به دندان های اطراف آسیب نمی رسانند. درست است که قیمت ایمپلنت دندان نسبت به سایر روش ها بالاتر است اما راحت تر بوده و هنگام لبخند زدن بسیار طبیعی به نظر می رسد. می توان همچنین از آنها برای جایگزینی یک یا چند دندان استفاده نمود.

پس اگر از سلامت خوبی برخوردار بوده و دندان هایتان از دست رفته است، ممکن است کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت دندان باشید. با این حال، اگر سال های زیادی است که دندان‌ های خود را از دست داده ‌اید، ممکن است قبل از کاشت دندان، نیاز به پیوند استخوان در فک خود داشته باشید.

ایمپلنت های دندان در طی چندین مرحله تکمیل می شوند، ابتدا پیوند استخوان در صورت نیاز، سپس کاشت ایمپلنت و در نهایت پس از بهبود بافت دندانپزشک شما تاج دندان را نصب می کند. پس از قرار دادن، بیمار دوباره از دندان خود استفاده کامل خواهد کرد و ایمپلنت طبیعی به نظر می رسد و مانند یک دندان معمولی عمل می کند.

دندان مصنوعی ثابت چیست؟

دندان مصنوعی ثابت یا پروتزهای دائمی شکل نسبتا جدیدی از جایگزینی دندان هستند. آنها بوده و سریع نصب می شوند. اصطلاحات زیادی برای پروتزهای دائمی وجود دارد، اما اغلب از آنها تحت لبخندهای یک روز یاد می کنند زیرا پس از نصب می توانند تمام 32 دندان را در یک جلسه جایگزین کند.

پروتزهای دائمی از دو قسمت اصلی تشکیل شده اند. آنها اغلب شامل 4 تا 6 ایمپلنت دندانی هستند که در عمق فک قرار می گیرند. پس از قرار دادن ایمپلنت ها، یک پروتز مصنوعی در بالای ایمپلنت ها پیچ می شود. این به سرعت جایگزین دهان پر از دندان شده و شکل دائمی جایگزینی دندان را فراهم می کند که سریع و موثر است.

دو نوع اصلی از دندان های مصنوعی ثابت وجود دارد که یکی از آنها واقعا دائمی است به نام پروتز ثابت. اما دیگری هنوز متحرک بوده و به عنوان دندان مصنوعی جزئی شناخته می‌شود. هر دو نوع می توانند لبخند شما را به طور کامل ترمیم کنند.

پروتزهای ثابت به طور دائم متصل می شوند. آنها در جای خود پیچ شده و کل دندان ها را جایگزین می کنند. پس دیگر لازم نیست با چسب دندان مصنوعی مبارزه کرده و می توانید بدون نگرانی غذا بخورید، لبخند بزنید و بجوید.

در نهایت، زمانی که در حال بررسی ایمپلنت دندان و دندان مصنوعی ثابت هستید، بسیار مهم است که موقعیت و نیازهای شخصی خود را در نظر بگیرید. همچنین به یک دندانپزشک حرفه ای مراجعه کنید تا او تشخیص دهد که چه گزینه ای برای شما مناسب تر است.

دکمه بازگشت به بالا