عمومی

ترامپ عقب‌تر از دیگر رهبران جهان در دو نظرسنجی

یک نظرسنجی نشان داد که مردم در 14 کشور نسبت به سایر رهبران جهان از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ رئیس جمهور چین منفی تر به دونالد ترامپ نگاه می کنند.

طبق نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات پیو ، 83 درصد پاسخ دهندگان اظهار داشتند که در امور جهانی به دونالد ترامپ اعتماد دارند. فقط 16 درصد گفتند كه او در انجام كارهاي صحيح بين المللي به او اعتماد دارند.

از شش رهبر این تحقیق ، ترامپ کمترین نمره و پس از وی شی جین پینگ رئیس جمهور چین با 78 درصد گفتند که در امور جهانی به او اعتماد ندارند. در جایگاه دوم ولادیمیر پوتین با 73 درصد قرار دارد.

آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان با کسب اطمینان از 76٪ از پاسخ دهندگان در امور جهانی ، بالاترین رتبه را کسب کردند. امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه نیز دیدگاه نسبتاً مثبتی داشت.

نظرات مثبت و منفی نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون تقریباً یکسان است.

اکثر شرکت کنندگان در مطالعه از 14 کشور همچنین گفتند که با همکاری بین المللی می توان تأثیر ویروس Covid-19 را بیشتر کاهش داد.

در ایالات متحده ، 58 درصد بزرگسالان اظهار داشتند که در صورت همکاری بیشتر با سایر کشورها ، موارد ویروس کرونا در ایالات متحده کمتر خواهد بود. همین اکثریت آمریکایی ها همچنین می گویند که این کشور باید منافع کشورهای دیگر را در نظر بگیرد ، حتی اگر این به معنای امتیاز دادن باشد.

فقط در ایالات متحده نیست که مردم دیدگاه منفی زیادی نسبت به واکنش دونالد ترامپ به این اپیدمی دارند. در میان 13 کشور دیگر ، میانگین آمریکا 15 درصد است.

در مقایسه ، حدود سه چهارم بزرگسالان می گویند که کشورشان در مقابله با شیوع به خوبی عمل می کند. بیش از نیمی از پاسخ دهندگان نگرش مثبتی نسبت به پاسخ های سازمان بهداشت جهانی و اتحادیه اروپا دارند.

با این حال ، چین نمره کمتری دریافت کرده و میانگین چشم انداز 13 کشور دیگر 37٪ است ، اما امتیاز آن هنوز بیش از دو برابر ایالات متحده است. شدیدترین دیدگاه منفی درباره چین ، که در سال 2019 جایی بود که ویروس Covid-19 برای اولین بار کشف شد ، در ایالات متحده است.

حدود هشت نفر از هر 10 آمریکایی می گویند که مدیریت زودهنگام ویروس ویروس توسط دولت چین علت شیوع آن در جهان بوده است.

نیمی از آمریکایی ها می گویند ایالات متحده باید چین را به دلیل نقش خود در اپیدمی پاسخگو بداند ، حتی اگر این بدتر شدن روابط با این کشور باشد. با این حال ، حدود 40 درصد گفتند که ایالات متحده باید روابط قوی با چین را در اولویت قرار دهد ، حتی اگر این به معنای نادیده گرفتن نقش چین در شیوع باشد.

با افزایش تنش بین ایالات متحده و چین ، مردم سایر کشورها از چین به عنوان قدرت اقتصادی برتر جهان تمجید می کنند.

از میان کشورهای مورد بررسی ، 48 درصد چین را انتخاب کرده اند ، در حالی که 34 درصد ایالات متحده را انتخاب کرده اند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که 78 درصد آمریکایی ها معتقدند شیوع بیماری های عفونی بزرگترین تهدید برای ایالات متحده است و بزرگسالان در انگلیس ، ژاپن و کره جنوبی موافقند که این یک مشکل بزرگ است. با این حال ، بسیاری از اروپاییان تغییرات آب و هوایی جهانی را با وجود ویروس Covid-19 به عنوان یک تهدید بزرگ عنوان کردند.

از سوی دیگر ، نظرسنجی دیگری از تحسین برانگیزترین مرد جهان نشان می دهد که دونالد ترامپ پشت سر باراک اوباما ، شی جین پینگ و ولادیمیر پوتین ، روسای جمهور سابق روسای جمهور چین و روسیه قرار دارد.

نظرسنجی سالانه یوگائو از 45000 نفر در 42 کشور و سرزمین می خواهد که مورد تحسین ترین مردان و زنان جهان قرار گیرند.

در راس این لیست باراک اوباما قرار دارد که میلیاردر میلیاردر بیل گیتس را از رتبه نخست دور کرد. میشل اوباما ، همسر باراک اوباما و بانوی اول سابق ایالات متحده ، همچنین مقام اول خود را در انتخابات زنان سال گذشته حفظ کرد.

رئیس جمهور فعلی ایالات متحده موقعیتی بهتر از 15 پیدا نکرده است که یک پله نسبت به نظرسنجی سال گذشته فاصله دارد.

در این نظرسنجی آنلاین که از ژانویه تا مارس آغاز شده است ، از مردم کشورهایی که بیش از هفت دهم جمعیت جهان را تشکیل می دهند ، پرسیده شده است: “کدام یک از مردان و زنانی که امروز در جهان زندگی می کنند بیشتر شما را تحسین می کنند؟” ؟

در مرحله دوم این نظرسنجی که در ماه سپتامبر پایان یافت ، لیستی از 20 مرد و 20 زن تهیه شد و در این مرحله از پاسخ دهندگان خواسته شد تا به شخصی که بیشتر از همه تحسین می کنند رای دهند.

در جایگاه دوم بهترین موقعیت ترامپ در ایالات متحده است و پس از آن آفریقای جنوبی و ویتنام قرار دارند. اما در یک کشور او از اوباما جلوتر است و آن روسیه است ، جایی که ترامپ یازدهم و اوباما پانزدهم است.

در این نظرسنجی ، ولادیمیر پوتین با سه قدم ترامپ در جایگاه دوازدهم قرار دارد ، در حالی که شی جین پینگ در جایگاه سوم قرار دارد. منصبی که قبلاً بین سالهای 2015 تا 2017 داشت.

یکی دیگر از سیاستمداران پیش از ترامپ ، نارندرا مودی نخست وزیر هند در مکان چهارم است. دالایی لاما ، رهبر معنوی آیین بودایی تبتی نیز در جایگاه هشتم قرار دارد.

فوتبالیست ها از ترامپ پیشی گرفته اند ، کریستیانو رونالدو پرتغالی در رده ششم و لیونل مسی آرژانتینی یازدهم ایستاده اند.

بزرگترین دستیابی به موفقیت در نظرسنجی امسال مربوط به ایلان ماسک ، مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس بود که از چهارمین مکان به جایگاه 13 به 9 صعود کرد. در بخش زنان ، مالالا یوسف زی فعال حقوق بشر پاکستان نیز در نظرسنجی امسال بیشترین افت را داشت هشت رتبه از رتبه شش تا چهاردهم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا