عمومی

اختصاص 800 میلیارد تومان منابع تهاتر نفتی به پروژه‌های بزرگراهی اردبیل

دکترنامه/اردبیل نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در شورای اسلامی گفت: 800 میلیارد تومان از محل افتتاح فاینانس و نفت برای توسعه بزرگراه های استان اردبیل اختصاص می یابد.

صدیف بدری 22 مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: پروژه راه آهن اردبیل که تا قبل از سال 95 پیشرفت بسیار کمی داشت با اعتبارات بانک ملی و دارایی بانک ملی به ارزش هزار و 50 میلیارد تومان. رشد سریعی داشته است این امر ادامه دارد و اکنون شاهد پیشرفت 93 درصدی این پروژه هستیم.

وی بیان کرد: امیدواریم دولت از منابع مختلف اعتباری برای قطار اردبیل تامین کند تا این پروژه امسال یا اوایل سال آینده آماده بهره برداری شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در شورای اسلامی درباره ادامه راه آهن اردبیل به پارس آباد گفت: در بودجه سال 1401 راه آهن اردبیل – پارس آباد سطح ملی پیدا کرده است و امیدواریم عملیات اجرایی شود. راه آهن اردبیل به پارس آباد به سرعت انجام می شود، بیایید پارس آباد را ببینیم.

بدری افزود: برای توسعه استان اردبیل تقویت زیرساخت های جاده ای، ریلی و فرودگاهی هدف گذاری شده است و در حوزه راه نیز تلاش داریم از ظرفیت منابع ملی و اعتبارات بانکی برای توسعه راه ها استفاده کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: تا سال 95 در مجموع 200 کیلومتر راه در استان خط سراسری داشتیم و در سال 98 این رقم به 700 کیلومتر رسید و بیشتر این پروژه ها پارس آباد به مشگین شهر اردبیل بود. به گرمی، بیله سوار – مشگین شهر، اردبیل – مشگین شهر، اردبیل – سرچم و تونل دوم حیران از بودجه ملی بهره مند می شوند.

بدری افزود: در پایان سال گذشته 120 کیلومتر راه عوارضی و 45 کیلومتر راه اصلی بهره برداری شده بود و در پایان فصل کاری امسال 65 کیلومتر راه عوارضی افتتاح می شود.

وی گفت: 25 کیلومتر از محور اردبیل – سرچم امسال گرفتار می شود و در کنار آن در حال عملیاتی شدن تونل دوم گردنه حیران هستیم.

بدری شهبیت توسعه استان را با تقویت زیرساخت های ارتباطی آشکار کرد و ادامه داد: امسال 800 میلیارد تومان از محل فاینانس بانکی و بورس نفت برای توسعه بزرگراه های استان تخصیص می یابد.

وی درباره راه های روستایی نیز اظهار داشت: وضعیت راه های روستایی استان اردبیل خوب نیست اما تلاش کردیم در سال گذشته 112 میلیارد تومان و منابع خوبی را در حوزه مدیریت راه و توسعه راه های روستایی در نظر بگیریم.

بدری در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: فرودگاه اردبیل دارای پایگاه پروازی استاندارد است و همچنان با بی رغبتی برخی شرکت های هواپیمایی برای انجام پروازها مواجه هستیم و امیدواریم این مشکل نیز برطرف شود.

وی گفت: از نظر پساب و آب شرب پروژه های خوبی در اردبیل، نیر، نمین و سرعین در حال اجراست و سال گذشته 700 میلیارد تومان و امسال 900 میلیارد تومان از منابع ملی برای طرح های توسعه آب و فاضلاب در سال جاری تامین شده است. حوزه انتخابیه

بدری درباره مناطق آزاد نیز افزود: در مجلس دهم و یازدهم با تلاش و پیگیری مستمر منطقه آزاد اردبیل تصویب شد و در مجمع تشخیص مصلحت نظام از هفت منطقه آزاد کشور فقط اردبیل روی یک امتیاز شرط بندی کرد. از چهار امتیاز برای انتخاب و توسعه منطقه آزاد

وی مخالفت خود را با اظهارات همکاران در تقدیم لایحه جدید به مجلس اعلام کرد و ادامه داد: این ریسک بزرگی است و مرحله تصویب بسیار سخت خواهد بود، اما انتظار داریم دولت مرکزی و محلی قوانین موجود را اجرا و اجرا کنند. مصوب مجلس و شورای مزایا

بدری وضعیت اقتصادی کشور را نامطلوب توصیف کرد و گفت: مهمترین چالش پیش روی کشور در پنج ماه اخیر حذف ارز انتخابی و تبعات اقتصادی آن در زندگی مردم است که به معنای واقعی بسیاری از اقشار را درگیر کرده است. مشکل.”

وی افزود: ارزهای چند ارزشی تبعات ناگوار و رانتی را به دنبال دارد و معتقدیم به جای پرداخت یارانه نقدی، کالاهای کاغذی در اسرع وقت به مردم تحویل داده شود تا کالاهای اساسی با قیمت های توافقی و مطابق با آن خریداری شود.

بدری به کمبود دارو و نهاده های دامی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه تیم اقتصادی دولت عواقب لغو ارز ترجیحی را در نظر نگرفت و این مشکل آسیب ها و نگرانی های زیادی را به همراه داشت.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: دولت باید در یک بررسی همه جانبه به نقاط قوت و ضعف حذف ارز ترجیحی نگاه می کرد که متأسفانه صورت نگرفت و نتیجه آن استیضاح وزیر صلح و تعاون بود که تاکنون انجام شده است. تا حد زیادی به دست آمده است. .

بدری در خصوص تعامل دولت و مجلس افزود: ما زمینه همکاری را داریم اما طرف مردم را در نظر می گیریم و از نظر نظارت حمایت می کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور خواستند سریعاً وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر تجارت، صنعت و معدن را معرفی کند تا تیم اجرایی دولت تشکیل شود. در کمترین زمان ممکن از حاشیه حذف شود نظم واقعی بازار را به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا