عمومی

مردم مشکلی با مرمت بافت تاریخی دارند، اما قوانین دست و پا گیر است

عضو شورای شهر تهران:

مردم مشکلی با مرمت بافت تاریخی دارند، اما قوانین دست و پا گیر است

عضو شورای شهر تهران گفت مردم مشکلی با مرمت بافت تاریخی دارند، اما قوانین دست و پا گیر است.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید احمد علوی عضو شورای شهر تهران در سخنانی اظهار داشت:  نواحی تاریخی و میراثی در سه منطقه یک، ۱۲ و ۲۰ تهران به صورت پایلوت ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین معاونت شهرسازی یک اصلاحیه به مصوبه شورای پنجم درخصوص نوسازی بازار تهران داشت و قرار است لایحه‌ای جدید برای تسریع نوسازی در مرمت بنا‌های تاریخی ارایه دهد.

به گفته علوی، مردم مایل به مرمت هستند، اما قوانین ما دست و پا گیر است؛ نکته اینجاست که طبق قانون بازسازی و نوسازی توسط مالک باید انجام شود، اما اکثرا بازاریان سرقفلی دارند.

وی ادامه داد: مرمت بازار تهران مساوی با ایمنی بازار است چرا که با مشارکت شهرداری مشکل سیم کشی‌ها و بسیاری‌ها از مسائل ایمنی آنجا هم حل می‌شود.

علوی درمورد تاسیس سازمان گردشگری تهران هم گفت: موضوع اصلی در حوزه گردشگری این بود که شهردار تهران گفت هلدینگ گردشکری را تشکیل می‌دهیم.

وی ادامه داد: تردد اتوبوس‌های گردشگری با محوریت بخش خصوصی از شب عید استارت می‌خورد و ۳۵۴ خانه گردشگری محلات که بر مبنای توسعه گردشگری شهری تهران است، ایجاد می‌شود.

به گفته علوی، طرح گردشگری محلات شهر تهران در شب عید آغاز می‌شود و توافقی با وزارت میراث داشتیم که اماکن تحت نظر آن‌ها مثل کاخ‌ها و موزه‌ها هم در مسیر گردشگری قرار گیرد و تعداد مسیر‌های گردشگری را زیاد کنیم.

وی در مورد سمن‌های فعال تهران هم گفت: ۳۵۴ سمن فعال در تهران داریم که این‌ها را در مدیریت محلات مشارکت داده ایم؛ در دوره‌های قبل هیات امنای محلات به شکل صوری بود، اما امروز از سمن‌ها در این راه استفاده کردیم و حکم زده شده و تاییده امنیتی برای سمن‌ها انجام شد تا در مدیریت محلات مشارکت کنند.

علوی یادآور شد: دوره آموزشی توانمندسازی هم برای فعال سازی سمن‌ها شروع کرده ایم که به مدت ۲ هفته انجام می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا