سلامت و دانش

واردات ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا از هند

ایستگاه خبری

ویروس کرونا ، تولید واکسن آن و اینکه چه زمانی به کشورهای جهان می رسد و سرانجام جلوگیری از انتشار گسترده Covid-19 یکی از داغترین موضوعات در جهان امروز است. اولین کشوری که واکسن کرونا را تزریق کرد چین بود ، سپس سایر کشورها هزینه زیادی برای ساخت واکسن این ویروس ناشناخته و مرموز هزینه کردند.

نتایج نشان می دهد که چندین واکسن ساخته شده در چین در حال حاضر در مرحله سوم آزمایش خود هستند و اگر نتایج نهایی این مرحله مانند موفقیت قبلی موفقیت آمیز باشد ، اجازه ورود و توزیع گسترده را خواهید داشت.

20 میلیون دوز واکسن کرونا را از هند وارد کرد

واکسن روسی ، اگرچه محققان روسی ادعا می کنند که این ماده مثر است ، اما در مورد ایمنی آن گزارش های متناقضی وجود دارد و البته حتماً در مورد واکسن هندی ، همان واکسن 20 میلیون دوزی که کشور ما خریداری کرده است ، شنیده اید.

برخی ممکن است از خود بپرسند که چرا مقامات واکسن های هند را خریداری می کنند؟ برخی ممکن است در کیفیت این واکسن هندی شک کنند. ما امروز به این ابهام پاسخ داده ایم. به نظر می رسد جواب پس از خواندن شما را متعجب می کند.

سرمایه گذاری نجومی برای واکسن کرونا
در حال حاضر حدود 220 پروژه واکسن کرونا در جهان در حال انجام است که برخی از آنها به مرحله سوم و نهایی رسیده اند و در صورت مثبت بودن نتایج آزمایش ، برای تولید انبوه آماده شده و وارد بازار جهانی می شود.

بودجه 885 میلیون دلاری آلمان: این كشور 885 میلیون دلار به سه شركت بزرگ دارویی داخلی اختصاص داده است و طبق اعلام موسسه واكسن فدرال ، اولین واكسن Covid-19 این كشور در سال 2021 در دسترس خواهد بود.

بودجه میلیارد دلاری چین: مقامات بهداشتی چین اخیراً اعلام کردند که ظرفیت تولید سالانه این کشور برای واکسن کرونا ویروس برای سال آینده به بیش از یک میلیارد دوز رسیده است. برخی از واکسن های چین در حال حاضر مراحل پایانی خود را طی می کنند و چندین شهر در چین که از این واکسن استفاده کرده اند ماسک خود را دور انداخته اند.

بودجه 84 84 میلیون انگلستان: به گفته وزیر بازرگانی انگلستان ، دولت انگلیس حدود 84 میلیون دلار به محققانی که در زمینه تحقیق و توسعه واکسن کرونا کار می کنند ، کمک کرده است. از این تعداد ، تقریباً 5/5 تا 5/65 میلیون به تولید واکسن به محققان دانشگاه آکسفورد اختصاص یافته است.

بودجه 9 میلیارد دلاری آمریکا: ایالات متحده بیش از 9 میلیارد دلار برای تولید واکسن و بیش از 2.5 میلیارد دلار برای ذخیره بطری و سرنگ واکسن هزینه کرده است.

بودجه ایتالیا 5 میلیون یورو: این کشور چندین پروژه واکسن در دست ساخت دارد که یکی از آنها قبلاً به آزمایشات بالینی رسیده است.

کشورهای دیگر از جمله روسیه و ایران نیز در تولید واکسن سرمایه گذاری کرده اند.

واکسن هندی آکسفورد
ممکن است مانند بعضی از افراد نگران استفاده از واکسن کرون هند باشید و فکر می کنید مثل یک فیلم فانتزی و بالیوود از آن سوی کره زمین است ، اما باید به شما بگوییم که بسیار اشتباه می کنید. ما این را نمی گوییم زیرا 20 میلیون دوز از این واکسن را خریداری کرده ایم ، اما در اخبار جهان ، این واکسن به عنوان امید برای درمان بیماری کرونا ویروس قلب شناخته می شود.

شاید باور نکنید که هند یکی از بزرگترین مراکز واکسن در جهان است و بیشتر واکسن هایی که از کودکی دریافت می کنید ساخت هند بوده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

کامیار قاسم نژاد ، داروسازی که سالها در زمینه واکسن کار کرده است ، در مصاحبه با “A” گفت: “بسیاری از شرکت های هندی تجربه و دانش زیادی در زمینه دارویی دارند. سرم هند قطعاً یکی از برجسته ترین شرکت ها در جهان است. “می توان به محصول آنها اعتماد کرد.”

وی گفت ، واکسن تاج سرم هند در واقع با دانشگاه آکسفورد و چندین شرکت آمریکایی کار می کند. حتی برخی از شرکت های مطرح دنیا گاهی اوقات این شرکت هندی را برای تولید انبوه واکسن های خود انتخاب می کنند تا هزینه تولید این واکسن ها کاهش یابد. بنابراین ، می توان گفت که واکسن تولید شده توسط این شرکت هندی ، اگرچه ارزان است ، اما به دلیل نظارت دانشمندان برجسته جهان ، از کیفیت خوبی نیز برخوردار است. “اگر این واکسن ها با کیفیت یکسان تولید شوند ، به عنوان مثال در سنگاپور یا ژاپن ، قیمت نهایی دو برابر می شود ، زیرا هزینه استخدام نیروی کار در این کشورها بسیار بیشتر از هند است.”

محمدمهدی زمانی ، محقق تحقیقات بالینی ، در حساب زنده اینستاگرام این واکسن هندی گفت: “این واکسن بومی هند نیست و واکسن انگلیس آکسفورد است که امیدوار کننده ترین واکسن کرونا است و به دلیل بزرگترین واکسن جهان در هند است.” در آنجا تولید می شود. “

وی همچنین معتقد است که واکسن کرونای آکسفورد که توسط یک شرکت هندی تولید می شود ، می تواند برای مدت بیش از یک سال آنتی بادی در بدن تولید کند و حداقل برای یک سال انسان را از خطر بیماری عروق کرونا ویروس محافظت کند.

معرفی شرکت سرم هند
این موسسه خصوصی یکی از هفت شرکت دارویی پیشرو در هند است که تجربه زیادی در تولید دارو و واکسن دارد. در واقع ، این شرکت هندی به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان واکسن در جهان شناخته می شود.

در برخی از رسانه های برجسته جهان ، از این شرکت بزرگ به عنوان یکی از امیدهای اصلی دریافت واکسن کرونا نام برده شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده ، “سیروس پوناوالا” به عنوان بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره موسسه سرم ایران-زرتشتی شناخته می شود. گفته می شود پسرش آدار پوناوالا مدیر انستیتوی سرم هند معروف به راجا واکسین است. پواناوالا در وب سایت شخصی خود نوشت: “هند یک شرکت بیوتکنولوژی پیشرو و بزرگترین تولید کننده واکسن از نظر تعداد دوز تولید و فروخته شده در سراسر جهان است (بیش از 1.5 میلیارد دوز)”. خانواده پوناوالا قرن ها قبل از ایران به هند مهاجرت کرده و اکنون به جایگاه مهمی در این کشور رسیده اند.

اگرچه وزیر بهداشت نامی از این شرکت یا پوناوالا نیاورد ، اما آدرسی که وی در سخنان خود در خصوص خرید 20 میلیون دوز واکسن کرونا از یک شرکت هندی با مدیرعامل از ایران ارائه داده ، همان شرکت سرم هند است.

چه زمانی و با چه قیمتی ارائه می شود؟
واکسن آکسفورد کرونا که با کمک یک شرکت هندی تولید شده است ، قرار است از اواخر ماه سپتامبر ، از فردا ، چهارشنبه 9 ، با قیمت حدود 13 دلار بصورت آنلاین در دسترس باشد. طبق گفته مدیر شرکت هندی ، ظرفیت تولید در ماه های اول پنج میلیون دوز در هر است ماه ، و آنها امیدوارند که این ظرفیت بتواند به 10 میلیون دوز برسد. البته نباید انتظار داشت که این واکسن به این زودی ها به ایران بیاید. ورود به ایران حتماً چندین ماه طول کشیده است ، زیرا در جدول توزیع واکسن ، شهروندان همان کشور تولید کننده معمولاً اولویت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا