عمومی

واکنش‌ها به انتخابات سوریه و پیروزی اسد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین دکترنامه ، سوریه چهارشنبه گذشته (25 ژوئن) شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بود که در نهایت به پیروزی بشار اسد رئیس جمهور سابق منجر شد.

انتخابات سوریه واکنش هایی را در پی داشت ، از پیام تبریک گرفته تا درخواست تحریم های جدید علیه سوریه توسط برخی از نمایندگان کنگره آمریکا و تمدید تحریم های اتحادیه اروپا برای سوریه برای یک سال دیگر.

پیش از انتخابات ، چندین کشور غربی بیانیه هایی صادر کردند که فیصل المقداد ، وزیر امور خارجه سوریه ، در پاسخ گفت که این بیانیه نشان می دهد آنها در این دنیا زندگی نمی کنند. فقط مردم سوریه درباره آینده خود تصمیم می گیرند.

انتخابات ریاست جمهوری روز چهارشنبه 25 ژوئن در سوریه برگزار شد و سرانجام “حمودا صباغ” رئیس پارلمان سوریه روز جمعه 27 ژوئن اعلام کرد که بشار اسد بیش از 95 درصد آرا را کسب کرده است (13،540،360 رأی ) ) این کشور در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است. به گفته رئیس پارلمان سوریه ، 14 میلیون و 239 هزار سوری در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند که معادل 78 درصد کل رأی دهندگان واجد شرایط است.

پس از پیروزی اسد ، سوری ها در شهرهای مختلف از جمله لاذقیه ، جبله ، حلب ، حمص و … به خیابان ها آمدند و به جشن و پایکوبی پرداختند.

لبنانی ها و سوری ها نیز شنبه شب در خیابان جبل محسن در شمال لبنان به خیابان ها آمدند تا پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه را جشن بگیرند. شرکت کنندگان در این مراسم که پرچم های سوریه و لبنان ، تصاویر بشار اسد را به همراه داشتند و شعارهای ملی را فریاد می زدند ، تأکید کردند که این رویداد نشانه پیروزی سوریه بر همه دشمنان ، مبارزان ، تروریسم و ​​حامیان منطقه ای و بین المللی است.

اتحادیه اروپا روز پنجشنبه ، 26 ژوئن ، یک روز قبل از اعلام نتایج انتخابات ، تحریم ها علیه دولت سوریه را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

از سوی دیگر ، همزمان با پیروزی بشار اسد در انتخابات سوریه ، گروهی از قانون گذاران آمریکایی خواستار تحریم های جدید علیه سوریه شدند. قانون گذاران آمریكایی در نامه ای به آنتونی بلینكن وزیر امور خارجه آمریكا و جانت یلن وزیر خزانه داری آمریكا ابراز نگرانی كردند كه واشنگتن در 100 روز نخست كار خود هیچ تحریمی علیه سوریه اعمال نكرده است. آنها همچنین از دولت بایدن س askedال کردند که چرا از مجازات خود تحت عنوان “قانون سزار” به تصویب رسیده توسط کنگره در اواخر سال 2019 برای مجازات دمشق استفاده نمی کند. (اینجا بخوانید)

بشار اسد رئیس جمهور منتخب سوریه جمعه شب (7 ژوئن) در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که مردم سوریه در این انتخابات انقلابی واقعی علیه تروریسم و ​​دشمنان میهن انجام دادند. (اطلاعات بیشتر)

بشار الجعفری معاون وزیر امور خارجه سوریه روز شنبه در بیانیه ای اظهار داشت که انتخاب این کشور ملاک پیروزی و شکست تعداد اندکی است و دمشق به مکه دیپلماسی عرب بازگشته است.

حزب الله لبنان وی همچنین با صدور بیانیه ای پیروزی بشار اسد را در روز جمعه تبریک گفت و گفت: “حزب الله گرمترین و صمیمانه ترین تبریکات خود را در مورد ارادت رئیس جمهور بشار اسد و برادری سوریه ابراز می کند ، که دوباره به عنوان رئیس جمهور سوریه. سوریه بعد از یک روند عمده انتخاباتی. ” انتخابات سوریه یک همه پرسی گسترده سیاسی و مردمی با حضور بی سابقه مردم در صندوق های رای بود و تظاهرات ملی قبل و بعد از انتخابات یک عروسی بزرگ ملی در سراسر سوریه بود که از چنگ اشغال و تروریسم آزاد شده بود. (اینجا بخوانید)

“میشل عون” رئیس جمهور لبنان همچنین در تاریخ 28 ژوئن با ارسال پیامی به بشار اسد ، پیروزی مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری سوریه را تبریک گفت و بر علاقه کشورش برای توسعه روابط دوجانبه تأکید کرد. عون در سخنرانی گفت: “تبریک مجدد انتخابات ریاست جمهوری سوریه ، و من امیدوارم که تلاش ها در مرحله بعدی برای ایجاد ثبات در سوریه و برقراری وحدت در سراسر کشور ادامه یابد و خواهران و برادران سوری از امنیت و شکوفایی برخوردار شوند.” بیانیه. . “و بازگشت پناهندگان سوری به وطن خود را تسهیل کنیم.”

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه (28 خرداد) در پیامی به بشار اسد تبریک گفت و اعلام کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال برقراری روابط برادرانه و دو جانبه با سوریه به نفع مردم و کشورها است.

“مهدی المشاط” رئیس شورای عالی سیاسی یمن با ارسال پیامی تبریک به بشار اسد در پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سوریه ، تأکید کرد که این پیروزی نقطه عطف مهمی در توطئه پیروزی است که در آن دشمن سالها برای هدایت سوریه تلاش کرده است. مردم. ، هدف قرار دادن موقعیت و نقش آن در منطقه مهم است.

المشات اظهار داشت: مردم سوریه رهبر خود را با اختیار خود انتخاب کرده و خواسته های خود را در صندوق های رأی بیان می کنند. عزیمت گسترده این افراد به نشانه خوشبختی از پیروزی و موفقیت در روند انتخابات بزرگترین دلیل برای اثبات این خواسته است.

مقتدا صدر رهبر جناح صدر همچنین پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه را تبریک گفت و نوشت: “خدا را شکر که صدای ملت بلند شده و آتش خشونت خاموش می شود.”

وی در حساب توئیتر خود افزود: “در حالی که ما بر امنیت و عزت مردم سوریه تأکید می کنیم ، اما از افرادی که وی را به عنوان رئیس جمهور خود پذیرفته اند راضی هستیم تا اعتبار و اقتدار سوریه را از منافع حزبی بازگرداند.” ؛ بنابراین علوی ها ، کردها ، سنی ها و سایر فرقه ها با هم زندگی می کنند تا کشورشان را بدون دخالت خارجی بسازند.

“ولادیمیر پوتین” رئیس جمهور روسیه در پیامی جداگانه پیروزی اسد در انتخابات سوریه را تبریک گفت و بر حمایت مسکو از دمشق در مبارزه با تروریسم ، تقویت ثبات سیاسی و بازسازی کشور تأکید کرد.

وزارت امور خارجه روسیه وی در تاریخ 27 ژوئن با صدور بیانیه ای خواستار انتخابات ریاست جمهوری در سوریه شد که منجر به پیروزی قاطع بشار اسد شد ، گام مهمی برای تقویت ثبات داخلی در این کشور. این وزارتخانه ادعاهای غربی ها مبنی بر غیرقانونی بودن انتخابات در سوریه را به عنوان نمونه ای از فشارهای سیاسی آشكار غرب بر دمشق و دخالت در امور داخلی این كشور عنوان كرد. (اینجا بخوانید)

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وی همچنین جمعه ، 27 ژوئن ، برگزاری موفقیت آمیز انتخابات سوریه و پیروزی بشار اسد را به دولت و مردم آن تبریک گفت و برگزاری موفقیت آمیز انتخابات و مشارکت گسترده مردم سوریه را از گام های مهم عنوان کرد. در تحقق صلح ، ثبات ، آرامش ، بازسازی و سعادت. (اینجا بخوانید)

حسن روحانی رئیس جمهور ایران در پیامی با تبریک موفقیت و انتخاب مجدد بشار اسد به عنوان رئیس جمهور سوریه ، حضور گسترده مردم سوریه در پای صندوق های رای را گامی مهم در تعیین سرنوشت و سعادت سوریه عنوان کرد. .

محمد باقر قالیبافی رئیس مجلس در پیام تبریک پس از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری در سوریه گفت: “داشتن این انتخابات با حضور پرشور مردم ، صرف نظر از مداخله خارجی ، موفقیت بزرگی برای ملت سوریه است که نویدبخش آینده ای روشن است. “

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه به اسد تبریک گفت: “چین و سوریه دوستان سنتی خوبی هستند.” “چین به شدت از سوریه در محافظت از حاکمیت ، استقلال و تمامیت ارضی خود حمایت می کند.”

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا همچنین در پیامی انتخاب اسد را به وی تبریک گفت. در بیانیه آمده است: “من از طرف مردم و دولت ونزوئلا ، نتایج انتخابات ریاست جمهوری را به مردم سوریه و رئیس جمهور اسد تبریک می گویم.”

مادورو در ادامه تأكید كرد كه انتخابات ریاست جمهوری سوریه پیروزی صلح و حاكمیت ملی بر جنگ وحشیانه علیه مردم سوریه است. افرادی که تحت رهبری بشار اسد با وقار و وطن فروشی حیرت انگیز در برابر وحشت و طمع قدرت های امپریالیستی و گروه های تروریستی مقاومت کردند. گروههایی که سعی می کنند مردم سوریه را به زانو درآورند. اما تلاش آنها راه به جایی نمی برد. (اینجا بخوانید)

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی ، وزیر امور خارجه قطر نیز روز پنجشنبه ، پیش از نتایج انتخابات سوریه در روابط دوحه و دمشق ، گفت که موضع این کشور در قبال رژیم سوریه “روشن” است و رژیم سوریه “جنایات علیه مردم رژیم سوریه. “” وی تکرار کرد که موقعیت دولت در دمشق مانند گذشته است و تغییری نکرده است.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا