سلامت و دانش

چگونه با حفظ سلامتی، چاق شویم؟

آفتاب‌‌نیوز:

جالب است بدانید که به گفته متخصصان ، چاقی بسیار دشوارتر از کاهش وزن است. زیرا افزایش وزن به روش صحیح نسبت به کاهش وزن نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارد. اگر به درستی وزن اضافه نکنید ، ممکن است کبد چرب شود و مشکلات قلبی عروقی داشته باشید. در ادامه ، “ایرنا زندگی” شما را با یک رژیم غذایی مناسب و اضافه وزن با یک رژیم غذایی سالم و قانونی آشنا می کند. توصیه می شود که یک برنامه ورزشی روزانه منظم داشته باشید. یک ساعت پس از ورزش ، بدن در میزان جذب مواد مغذی بالایی قرار دارد و می توانید از این فرصت طلایی برای افزایش وزن استفاده کنید. اما اگر در این 1 ساعت غذای کافی نخورید ، می توانید وزن کم کنید.

1. موز: این یکی از موزهای پر کالری است که با مواد مغذی مورد نیاز باعث رشد عضلات و افزایش وزن می شود. شما فقط مجاز به خوردن یک عدد موز در روز هستید. به دلیل محتوای پتاسیم در موز ، خوردن بیش از یک موز می تواند شما را عصبی و پرخاشگر کند.

۲. شیر: شیر منبع غنی از کلسیم است که به ساخت استخوان های شما کمک زیادی می کند. شیر همچنین حاوی مقدار زیادی چربی است که می تواند منجر به افزایش وزن شود. هر روز 1-2 لیوان شیر همراه با عسل و وانیل می تواند برای افزایش وزن بسیار مفید باشد.

3. برنج: یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده برنج نشاسته است که در بدن به گلوکز تبدیل می شود. سپس این مواد به صورت کربوهیدرات در اطراف معده ذخیره می شوند و منجر به چاقی می شوند.

4. کره بادام زمینی: این مربا بیشتر به ورزشکاران توصیه می شود. چربی زیاد ، این باعث می شود انرژی بیشتری برای ادامه ورزش داشته باشند. همچنین در افرادی که ورزش نمی کنند باعث چاقی می شود.

5. گوشت قرمز: گوشت قرمز باعث افزایش وزن بیشتر از گوشت سفید می شود. اما به دلیل تولید اسید اوریک در بدن توصیه نمی شود. می توانید هفته ای 2-3 وعده غذایی به گوشت قرمز اختصاص دهید.

6. میوه خشک: میوه خشک قند بیشتری دارد و باعث افزایش وزن می شود.

6 درمان خانگی برای کنترل فشار خون بالا

7. سیب زمینی: سیب زمینی به دلیل داشتن نشاسته زیاد می تواند در افزایش وزن کمک زیادی کند. سه روز در هفته ، 2 عدد سیب زمینی کوچک بعد از ورزش توصیه می شود.

8- تخم مرغ کامل: شاید متوجه شده باشید که ورزشکاران فقط سفیده تخم مرغ می خورند. زرده تخم مرغ در واقع کلسترول بالایی دارد که یکی از آنها در روز نقش خوبی در روند افزایش وزن خواهد داشت.

9. کاکائو تلخ و ماهی های روغنی مانند ماهی قزل آلا نیز برای افزایش وزن سالم مثر هستند.

منبع: خط سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا