عمومی

ظرفیت تجاری پایانه رازی خوی افزایش می یابد

دکترنامه/آذربایجان غربی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هدف گذاری وزارت راه و شهرسازی بر تکمیل زیرساختهای تجاری و لجستیکی پایانه ها گفت: در صددیم ظرفیت تجاری پایانه رازی را به حداکثر برسانیم که با توجه به هدفگذاری تجارت ۳۰ میلیارد دلاری که با کشور ترکیه داریم نیازمند است هرچه سریعتر توسعه زیرساختهای تجاری انجام شود.

مهرداد بذر پاش پنجشنبه اول تیرماه در حاشیه افتتاح پایانه رازی خوی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تکمیل پایانه های ترانزیتی و مرزی در استانها جز رئوس اصلی کار ما در دولت و تاکید رییس جمهور است، گفت: در این راستا همت ویژه ای در وزارت راه برای تکمیل و احداث پایانه های مرزی جدید داریم و ظرفیت پایانه های موجود نیز افزایش می یابد.

وی با اشاره به افتتاح پایانه مسافری مرز رازی خوی، گفت: این پایانه جزو پرترددترین پایانه های مرزی مسافری به ترکیه است که ارزش روز این پروژه هزار میلیارد تومان است.

بذرپاش با بیان اینکه یکی از پروژه های مهم وزارت راه و شهرسازی، تعریض و بهسازی مسیر منتهی به این پایانه است، گفت: راه منتهی به پایانه رازی نیازمند ترمیم است و در برخی نقاط نیز ترمیم ها در حال انجام است که برای تعریض مسیر نیز اعتبار لازم تخصیص یافته و هرچه سریعتر تعریض مسیر باید آغاز شود تا مسیر منتهی به پایانه نیز در تراز پایانه قرار گیرد تا وقتی زیر بار تجاری قرار می گیرد، راه جوابگوی نیاز باشد.

وزیر راه وشهرسازی در خصوص نهضت ملی مسکن نیز افزود: در کل کشور یک میلیون و ۸۰۰ هزار زمین برای واحدها تامین شده است، در آذربایجان غربی نیز در تامین زمین مشکلی نداریم فقط در ساخت مساکن کمی عقب هستند که امروز ۱۲۰۰ واحد افتتاح می شود.

وی ادامه داد: عقب ماندگی ها ساخت مساکن نهضت ملی جبران و امسال ساخت این مساکن رشد خواهد یافت.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا