سلامت و دانش

آیا اختلالات تیروئید ریسک ابتلا به کروناویروس را افزایش می‌دهد؟

یک متخصص غدد درون ریز بزرگسالان گفت: “داروی تیروئید سیستم ایمنی بدن را به هیچ وجه تضعیف نمی کند ، بنابراین بیماران می توانند با خیال راحت داروهای خود را به طور مرتب مصرف کنند.”

به گزارش دکترنامه ، دکتر. خلیلی ، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، گفت: مهمترین عامل خطر بیماری تیروئید ، استعمال دخانیات است. وی گفت: در این حالت توصیه می شود همه بیماران تیروئید به ویژه بیمارانی که دچار پرکاری تیروئید یا درگیری چشم هستند تا حد امکان داشته باشند. سریعتر سیگار را متوقف کنید.

وی با اشاره به رفتار ویروس Coronavirus طی چند ماه گذشته و سابقه ویروس های مختلف در برخورد با تیروئید ، گفت: ویروس ها خطر ابتلا به بیماری تیروئید را افزایش نمی دهند و افراد مبتلا به اختلالات تیروئید خطر بیشتری برای ویروس ندارند. آنها بیماری شدیدتری ندارند.

وی با تأکید بر اینکه بیماران تیروئید مصون نیستند ، گفت: داروهای تیروئید سیستم ایمنی بدن را به هیچ وجه تضعیف نمی کنند. بنابراین بیمار باید به طور مرتب دارو بخورد.

خلیلی در مورد قرص لووتیروکسین اظهار داشت: مصرف کنندگان این دارو باید صبح و نیم ساعت قبل از صبحانه قرص را مصرف کنند و اگر کسی مکمل ، گیاهان دارویی یا قرص آهن مصرف می کند باید 5 یا 6 ساعت از قرص لووتیروکسین استفاده کند.

اعضای هیئت علمی دانشکده می گویند ، امروز پس از شکستن Quaid 19 ، افراد استرس بالایی را تجربه می کنند. وی گفت: “در حال حاضر ، بیمارانی که دچار خفگی و تنگی نفس می شوند ، نگران تاج کرونا هستند ، که عمدتاً ناشی از استرس و اضطراب زیادی در مورد کرونا است و اغلب این احساس خفگی اشتباه است.

به گزارش روابط عمومی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، غدد درون ریز و متابولیسم در بزرگسالان با تأکید بر اینکه این بیماری به Quaid 19 مربوط نمی شود نتیجه می گیرد ، اما: اگر این بیماری با سرفه مکرر همراه باشد ، که بیش از 3 قسمت در طول است بیش از یک ساعت در روز و اگر از تب شدید یا تنگی نفس رنج می برید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا