عمومی

در دیدار ظریف با وزیر خارجه سوریه چه گذشت؟

به گزارش دکترنامه ، طرفین با اشاره به روابط گسترده و استراتژیک ، تمایل خود را برای گسترش و تقویت روابط و تبادل نظر در مورد توسعه روابط اقتصادی دوجانبه و چندجانبه تأیید کردند.

در ابتدای این نشست ، ظریف با تقدیر از وزیر امور خارجه فقید سوریه ، ولید معلم ، به فیصل مقداد تبریک گفت و آمادگی خود را برای همکاری با وزیر خارجه جدید سوریه ابراز داشت.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از ادامه روند سیاسی در سوریه ، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند آستانه تأکید کرد و نشست اخیر پناهندگان را مثبت ارزیابی کرد.

ظریف با تشریح شرایط و تحولات موجود در منطقه بیش از هر زمان دیگری نیاز به هوشیاری و اجماع بین ایران ، سوریه و سایر کشورها را مورد توجه قرار داد.

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه در این دیدار به مناسبت شهادت فخری زاده و سردار سلیمانی به رئیس جمهور بشار اسد و مردم سوریه به دولت ایران و مردم این کشور تسلیت گفت و برای این دو شهید ابراز همدردی کرد.

وزیر امور خارجه سوریه ضمن ابراز تشکر و قدردانی از حمایت مستمر جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم و ​​افراط گرایی ، به اقدامات غیر عادی آمریکا در منطقه که منجر به تشدید تنش ها شده اشاره کرد و آنها را در چارچوب ارزیابی منافع رژیم ترجیح می دهد صهیونیست ها برای منافع ایالات متحده در منطقه.

فیصل مقداد با تاکید بر عزم دولت سوریه برای ادامه مبارزه با تروریسم ، همکاری مشترک دو کشور را در این زمینه مهم خواند و آن را گامی اساسی در جهت بازگشت صلح و آرامش به سوریه دانست.

311311

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا