سلامت و دانش

در طول زمستان چقدر ویتامین D نیاز داریم؟

نیاز به ویتامین D با کاهش نور خورشید در زمستان و زمان بیشتری در داخل خانه افزایش می یابد.

با توجه به ISN ها، اکثر افراد سالم و با پوست روشن معمولاً می توانند ویتامین D کافی را در طول تابستان با قرار دادن صورت، دست ها و پاهای خود در معرض نور خورشید به مدت 5 تا 10 دقیقه چندین بار در هفته دریافت کنند.

نور خورشید در زمستان به اندازه کافی اشعه UVB را که برای سنتز ویتامین D ضروری است، تامین نمی کند.

ویتامین D برای جذب کلسیم و حفظ استخوان های قوی و سالم ضروری است. کمبود این ویتامین باعث نرمی، ضعیف شدن و شکننده شدن استخوان ها می شود. ویتامین D همچنین ممکن است در سایر جنبه‌های سلامتی از جمله التهاب، خطر بیماری خودایمنی، سلامت قلب و عملکرد شناختی نقش داشته باشد.

در مورد میزان ویتامین D که برای سلامتی باید در خون وجود داشته باشد، بحث های زیادی وجود داشته است. با این حال، به طور کلی، برای حفظ سلامت استخوان ها و متابولیسم طبیعی کلسیم، افراد بین 1 تا 70 سال باید روزانه 600 IU (یا 15 میکروگرم) از این ویتامین را از غذا، مکمل ها یا هر دو دریافت کنند. همچنین افراد بالای 70 سال باید 800 واحد بین المللی از این ویتامین (20 میکروگرم) دریافت کنند.

با این حال، اگر نگران کمبود ویتامین D هستید، در معرض خطر پوکی استخوان هستید یا شرایطی دارید که بر نحوه جذب مواد مغذی تأثیر می گذارد، با پزشک خود در مورد آزمایش سطح ویتامین D خود صحبت کنید.

به گفته Healthline، ویتامین D را بیشتر از مقدار توصیه شده توسط پزشک مصرف نکنید. ویتامین D بیش از حد می تواند در بدن انباشته شود و باعث مسمومیت و علائمی مانند خستگی، ضعف، گیجی، استفراغ، کم آبی بدن، یبوست و درد شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا